by Claes-Göran Andersson » 2012-06-20 11:28
Hej Lygnare
Har precis i skrivande stund lagt på luren efter ett samtal med Eva-Lena Frick VD för Vätternrundan. Berättade om klubbens Vätternsatsningar och hur vi utvecklas som klubb hela tiden.
Ringde henne för att bereda en större 9.54 grupp till nästa år (60 platser). Verkar inte omöjligt med tanke på våra fina resultat och att vi har vårt berömda Lygnartåg som de gillar skarpt. Miljövänligt, mindre bilar på vägen och att trötta cyklister blir transporterade hem istället för att köra bil. Sitter precis och filar på ett mail till henne så vi får en bra ingång för fortsatt ansökan.
Vi kommer att starta upp arbetsgrupper efter semestern för att klarlägga: regler för sub cykling, titta på kläddesign, ev. sponsring av hemsida (kläder?), Lygnartåget, Gran Fondo och träningsverksamhet, läger (Ser gärna att några kan ta ansvar för träning och passlederiet som har varit ett gissel under många år.)
Det är så mina venner att styrelsen kan inte göra allting i klubben vi måste som medlemmar vara med och bidra för att utveckla oss till den klubb vi är tänkt att vara. Efter semester kommer vi att går ut med ett allmänt upprop och för några av grupperna kommer vi att tillsätta personer som redan är engagerade i de specifika frågorna.
När det gäller Lygnartåget vill jag passa och tacka alla som arbetat i bakgrunden för att få till tåget med kort varsel.
Thomas Franzen, Magnus Olsson, Mats Sarapik, Rolf Lindkvist och CG har arbetat i kulisserna.
Jon-Erik Olsson, Mats Larsson, Åke Johansson, Thomas Franzen, Rolf Lindkvist, Hans Carlberg, Olof Tedenbrant, Peter Jonsson och CG arbetade på tåget.
Stort tack till alla, efter semestern påbörjar vi jobbet med tåget 2013. Succeen skall fortsätta.
//CG
Hej Lygnare
Har precis i skrivande stund lagt på luren efter ett samtal med Eva-Lena Frick VD för Vätternrundan. Berättade om klubbens Vätternsatsningar och hur vi utvecklas som klubb hela tiden.
Ringde henne för att bereda en större 9.54 grupp till nästa år (60 platser). Verkar inte omöjligt med tanke på våra fina resultat och att vi har vårt berömda Lygnartåg som de gillar skarpt. Miljövänligt, mindre bilar på vägen och att trötta cyklister blir transporterade hem istället för att köra bil. Sitter precis och filar på ett mail till henne så vi får en bra ingång för fortsatt ansökan.
Vi kommer att starta upp arbetsgrupper efter semestern för att klarlägga: regler för sub cykling, titta på kläddesign, ev. sponsring av hemsida (kläder?), Lygnartåget, Gran Fondo och träningsverksamhet, läger (Ser gärna att några kan ta ansvar för träning och passlederiet som har varit ett gissel under många år.)
Det är så mina venner att styrelsen kan inte göra allting i klubben vi måste som medlemmar vara med och bidra för att utveckla oss till den klubb vi är tänkt att vara. Efter semester kommer vi att går ut med ett allmänt upprop och för några av grupperna kommer vi att tillsätta personer som redan är engagerade i de specifika frågorna.
[b]När det gäller Lygnartåget vill jag passa och tacka alla som arbetat i bakgrunden för att få till tåget med kort varsel.[/b]
Thomas Franzen, Magnus Olsson, Mats Sarapik, Rolf Lindkvist och CG har arbetat i kulisserna.
Jon-Erik Olsson, Mats Larsson, Åke Johansson, Thomas Franzen, Rolf Lindkvist, Hans Carlberg, Olof Tedenbrant, Peter Jonsson och CG arbetade på tåget.
[size=150]Stort tack till alla, efter semestern påbörjar vi jobbet med tåget 2013. Succeen skall fortsätta. :-D [/size]
//CG