SUB 10 3.42

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

SUB 10 3.42

Post by ventoux »

We are a group doing sub 10, please add you name in the forum if you are doing sub 10 so that we can organise ourselves and meet before start.
We have to decide a plan for Vättern i.e appoint leaders, how many stops, speed, rules etc.
I have seen detailed plans for sub groups somewhere, any tips?
Duncan Robinson
David Robinson
Darrin Robinson
Benny
Josef Wideström
Mike Fry
Evert Melander
James Smith

Duncan mobil 0708-584308
Duncan Robinson
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 10 3.42

Post by Mats Gustafsson »

Hej,
Ni kan lägga till våra namn på listan:

Jannika Wirstad Gustafsson
Mats Gustafsson

Kan dock ej vara någon gruppledare, om orken inte räcker kommer vi två att släppa.

Jag lägger ut Åke Johansson (tror att det vara Åke) gamla excel ark med tider för sub grupper.
Gula är markeringar för planerade stopp, om det funkar.
Planerad snittfart 32
Planerade pauser (tilläggstider) enligt schema
blad 2, kan skrivs ut och klistras på styret


https://spreadsheets.google.com/spreads ... utput=html

/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Björn

Re: SUB 10 3.42

Post by Björn »

Hej,

Ni kan sätta upp mig på listan, jag tänkte också satsa på sub 10 runt Vättern!

Björn Gross
Per

Re: SUB 10 3.42

Post by Per »

Hej,

tänkte försöka komma runt under 10 timmar så sätt upp mig på listan.

Mvh

Per
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: SUB 10 3.42

Post by Benny »

Hej Duncan.

Du kan sätta upp Thomas Glansen på SUB 10 3.42.

Mvh.
Benny Hedberg.
Håkan W

Re: SUB 10 3.42

Post by Håkan W »

Hej
Hänger gärna på sub-10 gruppen 03.42. Så sätt upp mig på listan. :-D

Håkan W
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Hej! Vad kul att vi redan är 14 pers! :) Tack för schemat Mats, det ser ut som en bra plan! Noterade att blad 1 och 2 inte riktigt stämmer överens och att sträckan har uppdaterats lite sedan detta blad gjordes (Jkp 107 km idag etc). Jag har ett förslag som nästan till 100% stämmer med detta schema och är enkelt att räkna på. Planen går ut på att hålla 19 min per mil (dvs 31,5 km/h) vilket är lätt att räkna på och ger totalt 30 min "till godo" i förhållande till totalsnittet som ska vara max 20 min per mil för Sub10. Då får vi max 29 min till pauser för 9:59 (enl Blad 1 total paustid 24 min). På så sätt blir det lätt att hålla reda på hur vi ligger till, tex efter 10 mil 190 min cykling = 3 tim 10 min plus pauser. En fördel är att vi inte behöver stressa och "köra in" tid om vi skulle ha pausat 3-4 min istället för 2 min vid något tillfälle. Åktiden på 9:30 och paustiden 29 min ligger så att säga på olika "konton". Jag har använt denna strategi tidigare på andra lopp vilket har fungerat mkt bra. Vad tror ni andra?
/Josef
PS. English speaking persons in this group, du you understand written Swedish..??
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

PPS. ..men såklart kan vi inte cykla som robotar på en exakt tid. Det kan bli incidenter plus att terräng, väder, vind och trafik påverkar. Se mitt förslag mer som ett sätt att hålla koll på hur vi ligger till! :) ...och framför allt, scheman i all ära - men det ska cyklas också!! ;)
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

No problem Josef! I understand written Swedish, its just that you wouldn´t understand mine :) and I will translate for the english gang.
Your suggestions sounds good, but we will have to try and build a little margin if we can when conditions allow. Maybe you can write out your plan in Excel? I think that there are maybe one or 2 others who may sign up. I can write out the list later in the week and we can decide when and where we should meet before the start, also who the leaders are (Benny?)
Regards to sub 10
Duncan
Duncan Robinson
deepd
Posts: 87
Joined: 2009-05-10 19:01
Fornamn: Johan
Efternamn: Strindö

Re: SUB 10 3.42

Post by deepd »

Hej Duncan

Hoppas det e ok att jag kan hänger på er Sub 10 satsning

/Johan S
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Welcome Johan!
I am going to get some armbands made this week so that we can see each other and help keep aliens out of the chain.
Has anybody done a sub 10 earlier?
Regards
Dunc
Duncan Robinson
User avatar
Anders.Eriksson
Posts: 67
Joined: 2010-09-13 18:59
Fornamn: Anders
Efternamn: Eriksson

Re: SUB 10 3.42

Post by Anders.Eriksson »

Hej Duncan

Jag skulle också vilja hänga på om det är ok

/Anders
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42 group list

Post by ventoux »

Welcome!

Sub 10

Duncan Robinson
David Robinson
Darrin Robinson
Benny Hedman
Josef Wideström
Mike Fry
Evert Melander
James Smith
Mats Gustafsson
Jannika Gustafsson
Per Wennman
Björn Gross
Håkan Wingård
Johan Strindö
Anders Eriksson
Duncan Robinson
Hugosson

Re: SUB 10 3.42

Post by Hugosson »

Hej,

här kommer två Lygnare till som gärna vill vara med i Sub 10

Thomas Hall
Morgan Hugosson

Har det sagts var vi ska träffas innan starten? Jag kanske missat något i tidigare inlägg.

Ska bli jättekul att köra tillsammans!!

Hälsningar/Morgan
Pelle
Posts: 52
Joined: 2008-06-03 12:25
Fornamn: Per
Efternamn: Hultin

Re: SUB 10 3.42

Post by Pelle »

Jag kör gärna med Sub10, men jag vet inte hur länge jag orkar hålla ert tempo. Jag är svag i backarna och får lätt ont i knäna.
Om det är ok att jag försöker, så sätt upp Per Hultin på listan. Jag kan ju alltid falla tillbaks till Sub11 (om det finns någon).

/Pelle
Last edited by Pelle on 2011-06-13 23:09, edited 1 time in total.
Pavo J

Re: SUB 10 3.42

Post by Pavo J »

Hej
Jag är gärna med och kör i sub 10. Jag ska bara byta startgrupp då jag startar efter 0500, men det borde inte bli några problem då jag är själv. Jag har precis gått med i Lygnens Venner och bara hunnit med ett gemensamt träningspass (Varberg). Har kört Vättern 12 ggr så jag har lite erfarenhet av loppet.
Hoppas det är ok att jag är med.

/Pavo Johansson
0709-443355
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: SUB 10 3.42

Post by Roald Karlsson »

Tjena Pavo!
Klart du är välkommen att köra med oss. Hoppas du lyckas byta startgrupp bara, annars får man väl improvisera lite!!!
Jag kör med sub9 gänget om jag orkar men vi lär väl åka tillsammans en bit iallafall. När åker du upp? Jag kör upp på fredag
förmiddag eller nåt.

Häls.Roald
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Welcome Pavo!

Josef and I are just putting together a list of guidelines and a complete list of the group

Regards

Duncan
Duncan Robinson
Joakim

Re: SUB 10 3.42

Post by Joakim »

Hej Duncan

Jag kör gärna med i sub 10 om det går bra.

/Joakim Johansson
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

ventoux wrote:Welcome Pavo!

Josef and I are just putting together a list of guidelines and a complete list of the group

Regards

Duncan
ja, och vi fick många goda råd av peter jonsson idag (plus två snygga LV-tröjor!) som vi tar med oss. jag har tagit på mig att hålla reda på hur vi ligger till tidsmässigt i förhållande till planen under rundan (se tidigare inlägg) och duncan håller i trådarna. det skulle vara bra om någon av de mer erfarna också kunde åta sig att vara gruppledare, särskilt som vi nu börjar bli runt 20 pers och det blir många att hålla reda på. någon som känner sig manad..?? ;-)

kul om vi kan ses hela gänget i motala på em/kvällen innan, kanske äta ihop eller bara ses en stund!
Post Reply