VR 2017 starttid kl 05:08

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by andale »

Vilken dag och vilken resa vi fick trots att det inte varit någon gemensam planering eller ens träning innan! Jag och några till hade en idé om att satsa på under 12 timmar med stopp i fyra depåer. De flesta i startgruppen var okända för mig innan start. Några nyare medlemmar hade lyckats låna ihop tröjor så vi var ändå kanske 10 stycken som samlades innan. Alla var med på planen. Jag tror att jag sa att det blir nog under 11 timmar och ett rullsnitt på runt 30 med tanke på de fina förhållandena.

Vi rullade iväg och det visade sig att det var betydligt flera som gick med och några lade sig bakom. Från början körde vi klassiskt tvåpar och det gjorde vi för övrigt hela vägen runt. Det fungerade bra från början så det var bara att rulla på. Första planerade stoppet var Ölmstad och där gick vi in och utnyttjade faciliteter som fanns utan att stressa även om vi sa 10 minuter. Efter 10 minuter stod alla prydligt samlade nära utfarten och så fortsatte vi. Det visade sig sedan att de som var med då var med hela vägen in i mål med två undantag och då hade i alla fall jag lärt känna alla vid namn :)

Så fortsatte de i stort sett hela vägen runt. Vi gjorde våra planerade depåstopp och fortsatte väl samlade utan incidenter. Kalle hade en punktering ganska tidigt som han snabbt fixade och körde sedan ikapp oss. En av våra nya bekantskaper, Tomas, fick problem med orken på västsidan så han lade sig på rulle och hängde med länge innan det inte gick längre. Några ville gärna trycka på onödigt när det blev motlut så då blev det lite förmaningar. För övrigt flöt det riktigt bra. Bra tryck på alla när det gick lätt och vi var aldrig i några riskfyllda situationer som jag uppfattade det. Dock tyckte vi att det var ovanligt många ambulanser som syntes och hördes. Hasse fick problem med kramp mot slutet och fick ta eget tempo efter Hammarsundet.

Sista kilometern placerade vi våra fem starka tjejer längst fram och defilerade in snyggt!

Vi landade på 10:44 och rullsnittet blev 29,9 efter vad jag hört. Min egen cykeldator flippade ur tidigt så jag fick starta om den, därför inga egna data.

Många bilder blev det inte tagna trots alla depåstoppen, dock ett vid start
IMG_20170617_050621_113.jpg
och ett vid broöppning i Karlsborg
Broöppning i Karlsborg
Broöppning i Karlsborg
Tack alla för mycket bra körning och trevligt sällskap =D>
/Anders
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Sköld »

Låter härligt , bra kört !
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by andale »

Happyride.se hade fotograf ute med ca 2 mil kvar till mål. Så här såg vårt gäng ut då :-D Klicka vidare på pilen så finns det fler bilder och under varje bild finns en länk till en mer högupplöst bild. Jag har taggat en del med startnummer.
/Anders
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by KalleH »

Tack Anders för fantastiskt ledarskap. Utan din fasta hand hade det inte blivit lika bra som det blev. Fantastiskt gäng och alla var glada och uppmuntrande även när krampen satte in då och då.

Kalle H
majatossberg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by majatossberg »

Tusen tack till ett gött gäng för mycket bra körning och god stämning! Kändes stabilt och säkert hela vägen.
Med dålig uppladdning inför så var jag tveksam på hur jag skulle orka runt, men i ert sällskap kändes det lekande lätt!
Fram för allt tack Anders för utmärkt ledarskap och tröjlån! (:

Vi ses på träningsrundorna i sommar!

/ Maja
lisa.andersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by lisa.andersson »

Ja tack allihop för en trevlig helg och fin cykling! Härligt med sånt sällskap!

/Lisa
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by andale »

Nu har vi framkallat fotona som klubbens egen Vätternfotograf, Klas Utbult, tog både vid målgång och efter :-D

Lisa, Erica, Maja, Inga och Sussan leder in gruppen i målet =D>
Målgång.JPG
Hela gänget samlat efter målgång. Hoppas vi ses på kommande klubbcyklingar också!
Efter målgång.JPG
/Anders
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Hans Carlberg »

Ny cykel och pga andra åtaganden en dålig uppladdning.
Men det gick bra tack vare klok och trygg cykling uppstyrd av Anders
Tack Anders och övriga i vår grupp för en go tur runt pölen!
Måste också nämna dessa starka och trevliga cykeltjejer!
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
motormartin
Posts: 62
Joined: 2010-10-18 12:15
Fornamn: Martin
Efternamn: Johansson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by motormartin »

Trevligaste turen i riktigt gött sällskap.
Kul med nya bekantskaper och humöret var på topp :-D
Tack till Anders för planering och engagemang och tack till resten av gänget för positiv stämning och starkt trampande!

Mitt upplägg med start på fredag kväll tillsammans med 2 kompisar som i år är klassikeråkare och övernattning i Jönköping var intressant. Sen fick jag nöjet att köra i mål med er och hade en fantastisk runda 8-)
På nästa års VR är det min tur att vara klassikeråkare :-?

//Martin
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by molsson »

Trevligt då du dök upp på vägen Martin. Lycka till med sim och löpträningen nu.
Post Reply