SUB8 Vätternrundan 2020

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Magnusahl »

Låter grymt med tåget. Kör på det då. Orkar inte leta efter nått annat heller :). Middagen på tåget efter loppet, är det värt att ta?
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by olof »

Hallå mina kära Venner,

Läser mycket om tåget.

För det första: Tåget är en fantastisk sak för klubben både socialt och ekonomiskt.
För det andra: Många i klubben lägger ner dagar på att vi skall kunna ta tåget, en kämparinsats.
För det tredje: Jag har beställt "rubbet", pris 1 910 kr (ett hotellrum).
För det fjärde. Maten funkar utmärkt. Tänk att få allt på tåget!

Avslutningsvis: Om ni nu skall köra runt vättern på en "bra" tid kommer ni att trycka i er allt som rör sig efteråt....smak och tycke kommer långt ner på smakpaletten.

Åk tåget och njut!

Mvh

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Till alla som kör Subgruppen med start lördag dagtid ( i vårt fall Sub 8:30) ska inte beställa middag på kvällen på tåget. Den hinner vi inte med dessvärre. Det blir pizza eller något annat efter målgång.

Mikael
User avatar
christoffer
Posts: 32
Joined: 2018-09-04 22:37
Fornamn: Christoffer
Efternamn: Karlsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by christoffer »

Vi har en ny medlem i gruppen. Filip Dahlén kommer göra oss sällskap runt pölen. Varmt välkommen Filip!
Wson
Posts: 6
Joined: 2019-06-19 22:17
Fornamn: Dennis
Efternamn: Wilhelmsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Wson »

Hej!

Nu är som jag förstått det hela våra anmälningsavgifter inbetalda. Har vi någon gruppkod att använda när vi ska anmäla oss rill vår sub 8:30 grupp hos Vätternrundan eller hur fungerar det nu för tiden?

/Wson
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Hej igen kära Venner!

Hoppas att det är bra med er och att vinterträningen går bra. Bortsett från att jag ligger hemma med man-flue denna veckan har jag blivit med "kickr" sedan vi sågs sist så det finns hopp, om jag överlever sjukdomen vill säga...

Så, det var lite svettigt att få in pengar i tid och fram för allt att bena ut vem som hade betalat och inte, men nu är allt utrett, betalat och klart.
Det har gått några månader sedan intresseanmälan till denna grupp och för en del har förutsättningarna i livet förändrats vilket har lett till att vi haft några avhopp. Vi har å andra sidan också fått några tillskott och vi har en reservlista med ett antal småsugna starka cyklister.

Vi är 36 cyklister som har betalat för att vara med i vår grupp (34 har betalat till klubben och 2 till VR och sedan betalat för överflytt till vår grupp). Det betyder att vi har mycket goda förutsättningar för att sätta en fin standard för den nya (första över 300km) rundan runt Sjön.

Anmälningskod till de 34 som betalat direkt till klubben kom igår och mailas ut under dagen tillsammans med instruktioner.

Nu när vi äntligen närmar oss vårens träningar och en del av oss planerar helg-jobb-schema vill jag påminna om dessa datum (hade varit kul om en majoritet kunde vara med på Bjärelägret och kan ni välja så prioritera "prio1"-träningarna).

Prio 1 - lördag den 25 april – Sävedalen-Skepplanda-Kvarnabo-Hem
 
Prio 1 - lördag-söndag 2–3 maj – Bjäre träningsläger http://www.lvg.nu/index.php/component/e ... Itemid=124

Prio 2 - lördag den 9 maj – TBD baserat på 25 april

Prio 2 - söndagen den 10 maj – Kungälvsrundan – Individuellt deltagande

Prio 1 - lördag den 16 maj- Tollsjörundan
 
Prio 2 - lördagen den 23 maj – Västkusten runt – 160 km Teamkörning – Sub ??

Prio 1 - lördag den 30 maj – Hunneberg

Prio 1 - lördagen den 6 juni – Genrep TBD baserat på 25 april
 
Prio 2 - Oklart datum - Orust runt – Teamkörning – Sub??
 
Leverans: lördagen den 13 juni – Vätternrundan 297 km :twisted:

Vi cyklar i Lygnens Venners färger och det kommer med ett ansvar, vi cyklar snyggt, säkert, effektivt och med ett leende på läpparna.Målet är som vanligt att cykla på uppsatt måltid, men också att cykla på ett sätt som gör att inte endast de starkaste klarar tiden, men hela gruppen. Med erfarenheten och styrkan hos individerna och potentialen i gruppen är jag övertygad om att vi kan axla ansvar, mål och samtidigt ha riktigt kul på vägen!

När jag är peppad och förväntansfull har jag svårt att begränsa ordflödet...
/Andreas

Le groupe
1 Andreas Papagiannis
2 Christoffer Karlsson
3 Anders Nord
4 Roger Andersson
5 Anders Alkdal
6 Christian Lyckell
7 Tom Östgårdh
8 Dennis W-son
9 Linus Laggar
10 Petter Hermansson
11 Gabriel Palmenäs
12 Martin Henrikson
13 Håkan Linger
14 Magnus Ahl
15 Magnus Jagerman
16 Andreas Stahre
17 Björn Lönnquist
18 Jan Bergström
19 Niklas Dimakis
20 Björn Svensson
21 Emelie Sjödahl
22 Thomas Backman
23 Klas Utbult
24 Magnus Börjesson
25 Emil Benjaminsson
26 Johan Stindö
27 Sanjin Perezic
28 Martin Blohm
29 Jesper Bogren
30 Thomas Dahlberg
31 Erik Johansson (Turner)
32 Jonas Andersson
33 Anton Petersson
34 Gareth Day
35 Lars Johansson
36 Filip Dahlén
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Jägerman »

Hur pass preliminär eller definitiv är den starttid som vi har blivit tilldelade vid anmälan (typ kvart över 3 på lördagseftermiddagen)? Spontant tycker jag att det är en väldigt sen starttid av flera anledningar. Klarar vi precis vår målsättning på 8.30 så gör vi det med 10-15 minuters marginal innan målet i Motala stänger vid midnatt! Får man en punka eller tvingas släppa så lär man inte kunna ta sig i mål. Med en så sen starttid så kommer alla att behöva ha godkända ljus och reflexer på sina cyklar för det lär vara mörkt när vi kommer i mål. Sist men inte minst - med en så sen starttid blir det på håret att vi hinner med tåget hem. Vi lär knappast hinna duscha. Får man en punka, tvingas bryta eller släppa klungan så missar man tåget... Tidigare år har väl subgrupperna startat mellan 10-12? Att både förlänga banan OCH senarelägga starttiderna för subgrupperna rimmar väldigt dåligt i mina öron. Är det någon som har mer information om hur VR tänker med starttider för subgrupperna?
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

VR skriver så här om omläggningen av starttiderna:

"...Till sommarens Vätternrundan har vi ett antal nyheter att presentera. Den största nyheten känner ni redan till – den att loppet får en ny bansträckning. Vill ni studera den nya avslutande sträckan i detalj så hittar ni en GPX-fil här! En annan nyhet att vi gör grupperna lite mindre och startintervallen lite tätare. Nu kommer det att vara två minuter mellan starterna och det kommer vara ca 30–50 cyklister/grupp samt att första start är 11:30

Starttiden ni har fått är en fiktiv tid, så lägg inget krut på att det är tider efter kl.14. ;O)
Varför gör vi så här? Jo, vi kommer nämligen att stämma av med er i slutet av maj för att se hur ni ligger till med träningen och utifrån svaren placera in er i loppet. När vi kontaktar er i maj, försök då att svara så sanningsenligt som möjligt när det gäller er planerade åktid, så att vi minskar omkörningarna så mycket det bara går nu när det bara är 2 minuter mellan varje grupp...."


De säger alltså att de starttider som nu finns inlagda är fiktiva. Jag kommer för säkerhetsskull skriva och säga att vi har ett tåg som avgår.

Hoppas detta klargör saken
//Mikael
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Jägerman »

Tack Mikael! Jag misstänkte att det var något lurt med tiderna. Bra, då kanske det är dags att köpa en tågbiljett... :-)
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Magnusahl »

Orust runt är den 6/6 vad jag har fått till mig
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Kära vänner, vi lever i märkliga tider!

Vem kunde tro att vi skulle vara i detta läget för några veckor sedan? Och ingen tycks veta vilket läge vi kommer befinna oss i om några veckor...

Inom sjukvården befinner vi oss i stabsläge och det planeras på alla nivåer för det som troligen kommer. Känslan är lite som inför en tuff Vätternrunda, man kollar prognoser varje dag och på flera olika sidor och man tänker igenom olika möjliga scenarier.

Vad gäller vår Vätternrunda så har kansliet, som många av er kanske vet, sagt att de kommer med besked runt 6:e april. Hur de skall kunna ge besked om något som ligger 2 1/2 månad fram i tiden med den osäkerhet som råder, vet jag inte.

Vid en stark negativ utveckling den närmaste tiden är det som bekymrar mig mest, för VR:s skull, sjukvårdens kapacitet att kunna hantera tillskottet av potentiella skador om VR körs. Det är inte kul att köra en Vätternrunda om man vet att sjukhusen är fulla vid en olycka (och olyckor sker vart år). Jag är försiktigt pesimistisk, men hoppas ändå!

MEN vi tränar på, för vår cykling ger oss kraft, energi och lyfter oss när vi har det tufft.
Var rädda om er!
Wson
Posts: 6
Joined: 2019-06-19 22:17
Fornamn: Dennis
Efternamn: Wilhelmsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Wson »

Hej alla VR-vänner! Fick äntligen min Klubbtröja, men inser att jag borde valt XL istället för L. Någon som har omvänt problem å e sugen på å byta?

/Dennis
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Magnusahl »

Wson wrote:Hej alla VR-vänner! Fick äntligen min Klubbtröja, men inser att jag borde valt XL istället för L. Någon som har omvänt problem å e sugen på å byta?

/Dennis
Skall kolla, såg att jag har fått xl men brukar ha L. Skall prova i veckan så återkommer jag om vi kan byta.

//M
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Kära Venner!

Tråkiga, men inte oväntade, nyheter från Vätternrundans kansli. Vätternrundan 2020 blir inställd och 50% av anmälningsavgifter kommer att återbetalas, oklart när.

Jag och Christoffer har pratat ihop oss och vi har beslutat att alla SUB-träningar ställs in. Vi kommer träna på klubbens ordinarie träningar vilket också vi rekommenderar er andra att göra.

Det är svårt att idag veta hur livet ser ut om ett år, men vi känner att vi har något väldigt bra på gång i denna gruppen och att vi återkommer till er till hösten för att stämma av intresse inför 2021.

Önskar alla en fin vår. Var rädda om er. Cykla säkert. Ses snart!
/Andreas
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Till alla er som betalt avgiften via klubben så läste jag på VR:s hemsida att kontaktpersonerna kommer bli kontaktade för hur/när återbetalningen kommer ske till föranmälda grupper som betalt via samlingsfaktura.

Så fort jag får detta meddelande från VR kontaktar jag (eller Andreas) er. Vår kassör kommer hantera administrationen med återbetalningen.

Vi hörs när vi vet mer.

Med vänlig hälsning,
Mikael Rydström
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by olof »

Tjena,

Hur blir det med tåget och den betalningen, återbetalas?

Med vänlig hälsning

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Wson
Posts: 6
Joined: 2019-06-19 22:17
Fornamn: Dennis
Efternamn: Wilhelmsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Wson »

Magnusahl wrote:
Wson wrote:Hej alla VR-vänner! Fick äntligen min Klubbtröja, men inser att jag borde valt XL istället för L. Någon som har omvänt problem å e sugen på å byta?

/Dennis
Skall kolla, såg att jag har fått xl men brukar ha L. Skall prova i veckan så återkommer jag om vi kan byta.

//M
Bra! Du är välkommen att höra av dig.. :-)
Hogren
Posts: 27
Joined: 2017-07-23 12:23
Fornamn: Jesper
Efternamn: Bogren

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Hogren »

Finns det något intresse att ändå köra dessa sub 8 träningar? Trots inställd vättern
Kanske inte alla träningar men så man håller igång.... klubben har väl fortfarande bara röda grupper.... Det jag menar är att 2-3 gånger i månaden kanske köra Varberg rundan i 35+ så man får klämma ur benen
Vad säger ni?
Alkdal
Posts: 33
Joined: 2017-09-15 23:17
Fornamn: Anders
Efternamn: Alkdal

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Alkdal »

Jag håller med Jesper, vore kul med några snabbare pass i vår trots inställd Vättern
Post Reply