SUB8 Vätternrundan 2020

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Kroppen har knappt återhämtat sig från årets Vätternrunda som gick som en dans för majoriteten av SUB9-gruppen. Tyvärr skördade värme och sjukdom några ”offer”, men det var tydligt att det fanns gott om överkapacitet i gruppen!

Det i kombination med att årets Sub8:15 slet pga gruppens storlek och värme samtidigt som många redan på tåget hem var revanschsugna fick mig med flera att börja fundera.

Beslut är nu taget och Lygnens Venner har ansökt om en SUB8 starttid med 40 startplatser till 2020 års Vätternrunda. Vi har inte fått någon tid eller bekräftelse av något slag, men det skulle förvåna mig om vi inte får det vi bett om...

Gruppen kommer administreras av mig, Andreas Papagiannis och Christoffer Karlsson, från årets Sub8:15.

Vi hoppas att de från Sub9 och 8:15 som orkar och vill satsa igen hoppar på detta tillsammans med gamla och nya klubbmedlemmar.

Intresseanmälan görs till mig på [email protected].

Sprid ordet till de cykelentusiaster ni känner. Detta kommer bli kul (och lite jobbigt)!
/Andreas
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Intresset är stort. Redan 21 av 40 platser tingade.

Anmälda:

1 Andreas Papagiannis
2 Christoffer Karlsson
3 Anders Nord
4 Roger Andersson
5 Anders Alkdal
6 Sofia Alkdal
7 Christian Lyckell
8 Tom Östgårdh
9 Dennis W-son
10 Christoffer Frebelius
11 Linus Laggar
12 Petter Hermansson
13 Gabriel Palmenäs
14 Martin Henrikson
15 Håkan Linger
16 Thomas Österström
17 Dario Mantino
18 Magnus Ahl
19 Emil Cerdier
20 Magnus Jagerman
21 Andreas Stahre

Sprid ordet, se till att vara medlemmar och följ denna tråd (skaffa konto på forumet).
Emil
Posts: 19
Joined: 2016-10-19 21:46
Fornamn: Emil
Efternamn: Benjaminsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Emil »

Hej! Wow vilket intresses för en Sub8. Detta vill jag inte missa sätt upp mig på listan. :-P
Emil
darko.tilldal
Posts: 1
Joined: 2018-03-10 14:55
Fornamn: Darko
Efternamn: Tilldal

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by darko.tilldal »

Hej
Är gärna med, har skickat ett mail till Andreas.
mvh/Darko
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Igår, precis en vecka efter målgången för Vätternrundan 2019, blev Lygnens Venners VR SUB8 2020 full.
Överväldigad över att intresset har varit så stort och av så många starka cyklister!

Av 40 platser är nu 40 tingade och vi har en kölista på 8 personer. Med tanke på att årets Sub9 hade 30 platser och 4 på kö och till slut var 26 på startlinjen. Har såklart varken fått bekräftelse på att vi får starta eller vilken tid (Vätternrundan kommer gå ut med detta i September), men jag känner mig trygg.

x Krav från klubben är att alla skall vara medlemmar både 2019 och 2020 (läs hur på lvg.nu).
x Krav är också att alla skaffar sig ett inlogg till forumet och följer "vår tråd", här. Det är här vi för diskussioner och går ut med officiell info!
x Glöm inte cykla, gå på klubbens träningar, träna mer och ha kul!

Eftersom vi har en kölista så är det viktigt att man kontaktar oss så snart man vet att man inte kommer delta.

Ses snart på en kick off/uppstartsmöte.

Vi ser ut att kunna bli en urstark grupp!

/Andreas och Christoffer

Deltagare:
Namn
1 Andreas Papagiannis
2 Christoffer Karlsson
3 Anders Nord
4 Roger Andersson
5 Anders Alkdal
6 Sofia Alkdal
7 Christian Lyckell
8 Tom Östgårdh
9 Dennis W-son
10 Christoffer Frebelius
11 Linus Laggar
12 Petter Hermansson
13 Gabriel Palmenäs
14 Martin Henrikson
15 Håkan Linger
16 Thomas Österström
17 Dario Mantino
18 Magnus Ahl
19 Emil Cerdier
20 Magnus Jagerman
21 Andreas Stahre
22 Björn Lönnquist
23 Jan Bergström
24 Niklas Dimakis
25 Björn Svensson
26 Emelie Sjödahl
27 Thomas Backman
28 Klas Utbult
29 Magnus Börjesson
30 Emil Benjaminsson
31 Johan Stindö
32 Rolf Taipale
33 Johannes Hellström
34 Sanjin Perezic
35 Martin Blohm
36 Jesper Bogren
37 Thomas Dahlberg
38 Johan Werning
39 Jerker Nilsson
40 Erik Johansson

Reserver
1 Mikael Jansson
2 Sebastian Linke
3 Jan-Olof Karlsson
4 Magnus Johannesson
5 Darko Tilldal
6 Mikael Rydström
7 Mikael Lund
8 Murray Smith
jofa
Posts: 1
Joined: 2019-06-27 14:37
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Fält

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by jofa »

Gött med motivation till vinterträningen.. :-D :-D :-)
Hoppas man får en plats till slut också..
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Svårt att säga nej när trevliga och duktiga cyklister vill vara med.
Vi välkomnar reserverna no 9 och 10 till gruppen.

9 Peter Remneberg
10 Jörgen Fält

Vi har diskuterat lite och kommer köra några "sub"-träningar redan under sensommar/höst för att 1. lära känna varandra och 2. känna på farten som krävs.
Att köra SUB8 är något helt annat är SUB9 och det är bra att känna på vad som krävs.

För egen del kommer jag köra WattBike på STC minst en gång/v hela vintern. Leder förhoppningsvis ett sådant pass åt Lygnens Venner med start i oktober.

Till det kör jag lite PlyoStyrka dvs explosiv styrka minst en gång/v. 6 övningar, 30 sek/15 vila mellan och 6 varv med 30 sek extra vila mellan vart varv, totalt 29 min 30 sek. Höga knän, Utfallshopp, Squat jumps, plankan, mountain klimber och som avslut burpiees. Första 2 gångerna ger mördande träningsvärk, men i långa loppet gör detta lilla pass underverk för bålstabiliteten och trycket i pedalerna!

Vet inte om Peter Remneberg kommer leda 3-timmars monster-spinning på Sats under vintersäsongen. Vet Peter?

Någon annan som har några bra träningstipps?
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Kul om vi kunde köra ett par pass redan under denna säsong, som du skriver Andreas.

I övrigt är det nyttigt både ur träningssynpunkt och cykelteknisk synvinkel att delta på våra ordinarie träningar i klubben. Att cykla Vättern med Lygnens Venner är inte en separat aktivitet, utan skall vara en integrerad del av klubbens verksamhet.

Vi kör distanspass varje söndag hela hösten! Och vi återupptar onsdagsträningen efter semestern.

När racercykeln är tvättad och upphängd på väggen senare i höst, kör vi igång vinterträningarna.

Välkomna!
Wson
Posts: 6
Joined: 2019-06-19 22:17
Fornamn: Dennis
Efternamn: Wilhelmsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Wson »

Hur många i SUB8-gruppen är från Kungsbacka med omnejd? Tänkte om det finns någon/några att träna med som har ett gemensamt mål... :-)
Jhellstrom
Posts: 2
Joined: 2019-06-24 10:19
Fornamn: Johannes
Efternamn: Hellström

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Jhellstrom »

Hej!
Nu är semestern över.
Cykeln har anlänt och jag är redo för fina turer under hösten!

Någon som bor i Kålltorp/ Sävedalen?

Väl mött!
//Johannes
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Hej Johannes och alla andra!

Jag har haft en trasslig sommar efter Vättern. Började med 4-5 veckor löparknä och när det var dax att starta upp träningen igen började jag med att testa hålfastheten i en tall. Visade sig att det höll för betydligt mer än min axel/skuldra...

Jag bor i Sävedalen och cyklar gärna när det slutat regna. Vi hoppas kunna dra ihop en SUB8-runda snart, men så länge är det egen träning och klubbens härliga pass som gäller!

/Andreas
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

För att kickstarta hösten så tänkte vi att det var ett strålande tillfälle att köra vår första träning tillsammans. Denna kommer gå av stapeln 22/9 kl 10 med startplats Landvetter Centrum.

Mer info här: http://lvg.nu/index.php/component/event ... Itemid=124

Vi ser gärna att ni anmäler er i kalendern så vi vet hur många som kommer.
SMHI säger sol och 36,7 grader (i hjärtat) \:D/
/A och C
Jhellstrom
Posts: 2
Joined: 2019-06-24 10:19
Fornamn: Johannes
Efternamn: Hellström

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Jhellstrom »

Hej!
Kul med gemensam träning!
Jag är tyvärr bortrest den helgen.
Däremot så tar jag gärna motsvarande tur helgen efter för den som är intresserad :)

//Johannes
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Hej Johannes!
Gillar din entusiasm. Vi kommer inte ha en ren Sub8-träning den 29:e, men rekommenderar samtliga att vara med Lygnens ordinarie träningspass. Detta är passet den 29/9: http://www.lvg.nu/index.php/component/e ... Itemid=124

Själv kör jag ambulans då så missar.
/A
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Hej på er!
Christoffer som skulle leda morgondagens runda är sjuk och jag hittar inte...
Någon som kan ladda ner rutten och ansvara för att vi kommer rätt?

Blir kallasväder och vi siktar på att snitta runt 30km/h. Fokus teknik och att ha det trevligt.

/Andreas
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Andreas,

Jag hittar vägen runt.

Mikael
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Ett gött gäng som mötte upp under gårdagens otroligt vackra höstrunda!
För att vara en "Vätternträning" var det ganska backigt och vi som inte tränat på under sommaren fick det tufft. För mig kom släggan i Benarebybacken och det var tröstlöst att se gruppen försvinna längre och längre bort...

Finns otroligt mycket styrka i gruppen och kan vi använda den till att hjälpa och stjälpa varandra kommer detta bli bra!

Om vädret tillåter så kanske vi spontankör något SUB-pass till under hösten, annars rekommenderar jag klubbens ordinarie söndagspass.
Träna på så hörs vi snart!
Wson
Posts: 6
Joined: 2019-06-19 22:17
Fornamn: Dennis
Efternamn: Wilhelmsson

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Wson »

Hej!

När får vi anmälningskod till vår sub8-grupp, så vi hamnar tillsammans?

Mvh

Dennis
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by Mikeryd »

Vätternrundan är försenade med snabbgruppernas koder i år, beroende på att de diskuterar att eventuellt förändra startproceduren. Vi återkommer så fort besked lämnats.

// Mikael
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB8 Vätternrundan 2020

Post by AndPap »

Ni trodde säkert att vi gått upp i rök. Men så är inte fallet. Vi har avvaktat information från Vätternrundan angående startplatser, vilket vi fortfarande inte fått. Det vi fått veta är att de tittar på att dra om bansträckningen, hur sub-starterna skall se ut och att det pga detta kan dröja till 25/11 innan vi vet vad som gäller.

För att avvakta denna information har vi lagt kickoff:en 11/12 kl 18 på första Långgatan 30. OSA senast 1/12!

Vi tänkte att man skulle kunna ta en öl och en burgare, eller liknande efter mötet. Vi vill gärna att ni svarar via mail att ni tagit del av denna infom oavsett om ni kommer eller inte, så vi vet att ni:
1. Fortfarande är på hela projektet.
2. Kommer på Kickoff:en
3. Vill äta och/eller ta en öl/läsk efteråt (runt 2:a Lång)

Vi har satt träningsschemat för våren. Vi kommer gå igenom det i detalj under kickoffen:en men ni kan redan hålla hårt i lördagarna mellan 25 april och Vätternrundan (13/6). Vissa kommer vara prioriterade men mer om det på mötet.

Vad gäller träningen fram till dess så kan vi bara uppmana er att hålla i vintern igenom. Då kommer det gå betydligt enklare båda innan och under rundan. Klubben anordnar pass både inne och ute. Bara att tuta och köra!

Väl mött
Andreas och Christoffer
Post Reply