VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Mikeryd »

Klas,

Denna kommentar berör inte Sub10 gruppen. Den bestämmer Jörgen över.

Men jag kan inte se att du är anmäld på Vätternrundan.se. och vår starttid 05.08. Vill du anmäla dig? Behöver du en kod?

Finns 5 platser kvar

Mikael
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by T.F »

:oo: hoj Jörgen! Jo då jag ändå blev ’överflyttad’ till er starttid så är det ju förstås roligare om man ingår i den officiellt! eeh..annars ligger man ju på släptåg hela rundan,hmm? Ser framemot nån vårrunda med gänget för trimning av ALLA medverkande. Tack o ha en himla härlig höst! Thomas Forsberg
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by T.F »

Jag tejpade in en felvänd tratt i min ansiktsmask
(a reverst one in the middle position=humcancelling)
för att kunna höras när jag ropar till min tvåparskamrat att öka hela tiden,har du ej denna tratt så blir det bara mummel i leden o det vill vi ju inte ha,säkerhet först=munskydd med tratt!
Om ni vill kan jag till en kostnad på 1/2 startavgiften
sända en ritning på 5G så ni kan bygga en egen.
Ritningen väger 5G. Denna upplaga är utan filter så fler racingtips välkomnas o sugs in i trattsystemet o på så sätt renas luften i debatten o vid start så är det bara att bröla igång o öka direkt då fri luft inmundigas
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Sköld »

Sub 10 :
Hej Venner!
Känns ju lite svajigt huruvida om och när det blir en Vätternrunda i år med... men vi kanske ska grovplanera lite framöver,
helger börjar ju bli lite uppbokade och så.
Möjligheten finns ju också så länge att hänga på de utomordentliga vinterrundorna och känna på formen.
Vi hörs,
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Jörgen »

Hej på Er!


Det våras ute och snart är vägarna sopade och klara för räsercykeln... och även om pandemin kanske sätter stopp även för årets VR, så är det hög tid att påbörja förberedelserna och göra en plan. Planen är gjord som om det inte fanns en pandemi... men vi kommer anpassa träningarna efter de restriktioner som råder vid varje tillfälle.

Uppstartsmöte

Vi börjar förberedelserna med ett Zoom-möte söndag 21/3
kl 18:00 - 18:40 (möte 1)
c:a 18:50 - 19:30 (möte 2)
Jag skickar ett mail med länkar samma dag. (Det är bara att klicka på länken i telefonen eller datorn så är du med på mötet).
Det blir två möten eftersom gratis zoommöten är max 40 min. Så jag bokar två direkt - så har vi tid.

Agenda:
1. Genomgång och frågor/förslag kring planen nedan
2. Körplan VR 2021 - ny sträckning - var ska vi ta våra pauser?
3. Har någon kört den nya sträckningen? Ska vi reka den?
4. 5/6 kör vi en sista långrunda innan VR. Vi föreslår Hunnebergsrundan. Men andra förslag är välkomna!
5. Övriga frågor.

Plan:
Tanken är att vi huvudsakligen tränar med Lygnens Venner på söndagar. Några söndagspass ska vi fokusera och få ihop så många som möjligt av sub-10 gruppen för att få nödvändig träning och ordning på vår gruppcykling. Detta kryddas med klubbens Bjäreläger 1-2 maj, deltagande i Västkusten runt och en exklusiv sub-10 långtur två veckor innan VR 2021. Se plan i bif fil.
Träningsförslag.xlsx
(12.21 KiB) Downloaded 307 times
Reservplan:
Vi kommer alltid följa de restriktioner och allmänna råd som gäller vid varje träningstillfälle. Vi kommer köra men med hänsyn till restriktionerna.
Blir VR inställt igen så hoppas vi att man i år ändå kan och får köra någon typ av Hemmavättern utan tuffa restriktioner. Vi borde trots allt vara många som är vaccinerade i juni... Vi får se hur det blir.

Körschema
I bifogad fil finns ett körschema som man kan labba med. Det är lite ny bansträckning. Inte bara längre utan med en med en skön bonusbacke vi ska klara...
Tidsfil rev sub 10_.xlsx
(13.82 KiB) Downloaded 317 times
Här är en länk till den nya bansträckningen som ni kan fördjupa er i: https://vatternrundan.se/vatternrundan/ ... pet/banan/

Målsättning - Alla ska med!
Vi öppnar vår champagne om alla i gruppen går i mål på två hjul, strax under 10 timmar.
Det finns många i gruppen i år som kan åka mycket fortare. Men ni får tänka som Bamse. Är man stark måste man vara snäll. Dra jämnt och fint - så alla hänger med.
Med detta sagt så måste var och en ta sitt eget ansvar och komma rimligt tränad för att hänga med i den tänkta farten... Särskilt undertecknad.

Vi ses och hörs virtuellt den 21/3 - då kan vi snacka lite mer. Kom gärna med lite förslag till förbättringar av planen - om ni har några!

Trampa på!
Jörgen
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Jörgen »

Hej,
Det inte helt oväntade beskedet att VR21 flyttas till reservdatumet 4-5/9 kom precis nu.
Tråkigt naturligtvis. Men så är det.

För vår grupp innebär det en omplanering av vår träning. Jag återkommer med lite tankar kring det.

Trampa på!!
/Jörgen

Vi flyttar målet till september

Målet står kvar. Men vi har beslutat att flytta Cykelveckan till reservdatumen den 2-5 september. Vi ser att det är ett nödvändigt beslut utifrån hur läget ser ut just nu. Så fortsätt trampa. Under tiden planerar vi för det bästa arrangemanget någonsin i september, tillsammans med dig som deltagare.

Vi på Vätternrundan har arbetat länge och hårt för att kunna genomföra ett smittsäkert, fysiskt arrangemang 2021. Vi har kartlagt alla delar av arrangemanget för att anpassa loppen, med smittskyddsåtgärder i form av olika protokoll och rutiner. Vi har också fört en nära dialog med det regionala smittskyddet i Östergötland. Vår utgångspunkt har in i det längsta varit att arrangera Cykelveckan som planerat den 11-19 juni.

Men nu är vi i ett läge där vi behöver fatta ett slutgiltigt beslut. Och vi har ett allvarligt läge med hög smittspridning i samhället. I det läget är en flytt av loppen det enda beslutet vi kan fatta.

Nu satsar vi allt på att genomföra ett fantastiskt arrangemang i september, det bästa någonsin, tillsammans med dig som deltagare. De nya datumen innebär att MTB-Vättern körs den 2 september, Vätternrundan 315 km 3-4 september samt Halvvättern, Tjejvättern och Vätternrundan 100 km den 5 september.

Det blir unika lopp på alla sätt, inte minst Vätternrundan 315 km. För första gången sedan starten 1966 får du uppleva att cykla Vätternrundan en annan tidpunkt än veckan före midsommar. Dessutom blir det premiär för vår nya, längre bansträckning. Vi tror att det blir episkt. En annan stor fördel är förstås att du får hela sommaren på dig att träna inför utmaningen.

Vårt fokus på smittskyddsåtgärder kommer att vara stort även i september, för att du ska känna dig trygg att delta i våra lopp. Vi jobbar stenhårt med protokoll och riktlinjer för att smittsäkra loppen. Framför allt handlar det om anpassningar i start, mål och depåer. Vi planerar för smittsäkra flöden i depåerna och anpassningar av start- och målområdet för att undvika trängsel.

Du som har anmält dig och har en starttid i Vätternrundan 315 km, har fått den flyttad till 3-4 september och får samma starttid. Detsamma gäller dig som anmält dig till MTB-Vättern, som körs den 2 september. När det gäller Halvvättern, Tjejvättern och Vätternrundan 100 km har vi gjort vissa förändringar i starttiderna eftersom de loppen kommer att gå samma dag. Du kan redan i dag gå in på Mina Sidor för att se din starttid i september.

Sista dag för betalning av din startavgift är den 31 maj. Detta datum gäller både dig som redan har anmält dig och har en obetald eller delbetald startplats, och dig som anmäler dig på nytt till något av Vätternrundans lopp.

Om du har betalat hela eller delar av din startavgift och av någon anledning inte kan delta i september, har du flera valmöjligheter. Du kan läsa mer om dem i våra Frågor och svar på vatternrundan.se. Du gör ditt val på Mina Sidor under perioden 17-23 maj.

Mycket kommer att vara sig likt under årets Cykelvecka, annat blir lite annorlunda. Men det kommer att bli ett fysiskt arrangemang. Och det tror vi att du har längtat efter.

Välkommen i september!
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Magnusahl »

Hejsan

Är intresserad att vara med om jag kommer i gång med träningen igen efter covid och annan skit.

Fick min startplats flyttad. Var med i sub9 planen förra året.
När skall man ha betalt sin start plats nu?

//Magnus Ahl
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Mikeryd »

Magnus, det står i inlägget ovan; "Sista dag för betalning av din startavgift är den 31 maj. Detta datum gäller både dig som redan har anmält dig och har en obetald eller delbetald startplats, och dig som anmäler dig på nytt till något av Vätternrundans lopp."

Vad gäller platser till vår grupp med start Kl. 05.08 ser jag att du är registrerad men inte betalt. Du betalar in själv direkt till Vätternrundan enligt deras normala procedur.

// Mikael
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Magnusahl »

Japp har kvar min plats. Måste få ett mål att träna för och detta hade vart en perfekt start.

Tackar för övriga svar.

//Magnus
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på - igen!)

Post by Jörgen »

Hej, 

Om Ni tvivlat så ska ni veta att jag och hoppet om en VR 2021 lever trots en längre radiotystnad!

Vill Ni fortfarande köra?
Jag är på och vill gärna köra en sub10 satsning och undrar nu hur Ni tänker göra?
Nedan är namnen på Er som anmält er. Kan Ni, genom att skriva ett kort meddelande på forumet eller i mail uppdatera ert intresse - eller avhopp - så jag vet hur många vi blir?


Bjärelägret blir av den 14-15 augusti!!
Bjärelägret ställdes in pga av restriktionerna... Med de nya lättnaderna i restriktionerna kan det genomföras och är nu flyttat till 14-15 augusti. Det vore kanon om så många som möjligt i Sub10-gruppen anmäler sig. Det kan vara ett av väldigt få tillfällen vi får att träna gruppcykling tillsammans!
In  och anmäl Er NU!! https://lvg.nu/event/bjarelagret-pa-hallandsasen-2021/

Deltagare:
Andreas Papagiannis
Bengt Sköld
Björn Tuvestad
Cecilia Hellstrand
Christian Lyckell
Frank Wilhelmsen
Jennifer Trevelo
Jonas Dalin
Jörgen Stadler
Linus Laggar
Magnus Johansson
Magnus Jägerman
Magnus Mattson
Magnus Olsson
Martin Blohm
Martin Utbult
Mikael Rydström
Per-Arne Utbult
Robert Rahmn
Roger Andersson
Roger Leirvik
Rolf Götestam
Thobias Olsson
Thomas Österström
Tony Nilsson Johansson
Torbjörn Lööf
Sebastian Linke
Branislav Pavic
Klas Utbult
Max Gunnhage
Thomas Forsberg
Magnus Ahl

Mvh
Jörgen
MvhJörgen
Last edited by Jörgen on 2021-06-09 08:18, edited 1 time in total.
tnj80
Posts: 17
Joined: 2019-06-25 22:37
Fornamn: Tony
Efternamn: Nilsson Johansson

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by tnj80 »

Hej
Självklart är jag med på VR sub 10 =D>
/ Tony NJ
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Sköld »

Hej , jag är fortfarande på VR 2021 4-5 september.
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Jägerman »

Jag kommer inte att köra VR i september. Jag ställer därmed min startplats till förfogande om det är någon Lygnare som vill köpa den.
Per-Arne
Posts: 9
Joined: 2018-08-24 19:33
Fornamn: Per-Arne
Efternamn: Utbult

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Per-Arne »

Såklart vi kör
Martinu
Posts: 6
Joined: 2018-09-23 13:11
Fornamn: Martin
Efternamn: Utbult

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Martinu »

Jag är med🚴‍♀️
//Martin Utbult
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Borat »

Jag är på!!!
//Martin
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Roger Leirvik »

Hej,

Jag kör!

Mvh

Roger Leirvik
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Mikeryd »

Till alla anmälda som inte tänker cykla Vättern. Senast den 13 juni måste ni göra ett val på ”mina sidor” där ni kan få en till-godo-check för 2022.

Om ni avstår från att göra ett val anses ni starta i september och platsen går därmed förlorad.

Om ni tänker cykla måste ni inte göra något, men det är möjligt att bekräfta sin medverkan.

Vi har också begärt en senare start, ca Kl. 06.00-06.30 för att undvika mörkerkörning första timman, men besked kommer senare.
// Mikael
klas utbult
Posts: 28
Joined: 2014-04-02 21:19
Fornamn: klas
Efternamn: utbult

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by klas utbult »

Hej Jörgen
Är på .men kan inte ta tåget i år.
klas
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: VR 2021 - sub 10 (hoppas vi på)

Post by Jörgen »

Hej alla,

Räknade ner antalet svar idag.

Det är i skrivande stund:
- 25 pers som sagt ja och vill köra sub-10
- 5 har sagt nej
- jag inväntar svar från 2 pers.

Det ser alltså mycket lovande ut för att vi ska få till en fin grupp på drygt 25 pers.

Det blir perfekt!

Mvh
Jörgen
Post Reply