Anmälan Mjörn Runt 2011

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Är det några Lygnare som tänker köra loppet i år? Ni kan väl skriva på denna länk om ni har anmält eller är på gång att göra det!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Benny »

Hej CG.
Anmälde mig den 15/8.
Jag skrev på anmälan att jag vill köra med Lygnens Venner.
MVH.Benny H.
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by ventoux »

Duncan Robinson & David Robinson klar Mjörn Runt 2011
Duncan Robinson
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Pratade med arrangören vi är 6 anmälda Lygnare och någon eller några kör 60 km. Blir vi inte fler???? Kom igen det är ju sista tävlingen innan höstmörkret tar oss mot vintern.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Mikael Virtanen »

Jag har inte anmält mig ännu, men kommer med största sannolikhet att köra.
Det är ju ett kul och snabbt lopp.
/m
Dan

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Dan »

Hej
jag är anmäld. Skrev dock inget om lvg på inbetalningen.
CG, är det en ansats att samla lygnare i samma startgrupp?
Mvh, Dan-Ove
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by peter jonsson »

Hej CG och alla andra

Jag avvaktar vädret och efteranmäler mig. Kommer att köra om det inte är dagsregn på tälingsdagen.

//Peter
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by olof »

Hallå

Jag skall visserligen cykla Bockstensturen den 3:e men att köra Mjörn runt låter lockande. Med stor sannolikhet hänger jag på med en efteranmälan, om kroppen tillåter. // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by KalleH »

Jag tänker lite som Peter. Kör om det blir ok väder. Det blir efternmälan.

Kalle H
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Ja, det är tanken att vi kommer i samma startgrupp vilket Gösta i Alingsås CK lovade när jag pratade med honom. Förutsättningen är att ni talar om klubb Lygnens Venner.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by rolfi »

Hej,
planerar att köra. Det blir efteranmälan för mig.

//Rolfi
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Janne P »

Jag planerar att köra långa rundan nu när det inte blir Copenhagen. Efteranmäler mig.

/Janne P
Målet är vägen dit...
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by isb68 »

Om det inte blir allt för uselt väder kör jag långa rundan. Efteramnäler mig.

/Örjan I.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Hans Carlberg »

Jag avvaktar vädret och efteranmäler mig.
Kommer att köra om inte Irene hittar hit! ;-)
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Dingle

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Dingle »

Tjena!! Vi har tänkt samla ihop ett gäng som tänker köra jäkligt fort på söndag! Oskar Olsson håller i taktpinnen o han tar med sig en hel del starka cyklister ifrån T - Väst. Skulle vart kul om vi blir en stor klunga i Lygnens Färger som kör fort! Hör av er om ni e sugna att haka på!! Mvh Anders o Oskar
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by KalleH »

Efter att haft akut lumbago (ryggskott) med besök hos naprapat och fått akupunktur etc har ryggen nu bättrat sig. Dock ej rätt att köra 10 snabba mil på söndag utan jag får kasta in handuken. Var grymt sugen efter GF och det skall ju bli bra väder.

Kör hårt.

Kalle H
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Mikael Virtanen »

Även jag får stå över årets Mjörn Runt. En snuva som inte riktigt vill släppa taget. Känns supertrist. Lycka till ni som kör. Blir säkert ett toppenlopp.
Mikael
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by martin linde »

Tvättat cykel, rengjort kedja...
Tipp-topp !
Ses vid efteranmälan i morgon

/Martin
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Janne P »

Får tyvärr ställa in med förkylning i kroppen. Körde en backig testrunda på 14 mil idag över Borås för att antingen få igång förkylningen eller bli av med den. Tappade all kraft halvvägs. Uppenbarligen vann snuvan.

Lycka till allihop och kör så det ryker! Fast ta det lite lugnt i Hemsjö. De bygger en hållplats och har brutit upp asfalten precis före högersvängen till Lövhultsbacken. Grus ca 20 m (men det är ju nada jämfört med Jotunheimen...). Sen är det pucklar i asfalten i branta nedförsbacken före villaområdet i Tollered. Håll ordentligt i styret. De har äntligen lagt ny fin asfalt mellan Stenkullen och Gråbo. Bara de nu inte förstört det med grus som slitskikt... Har inte kollat sista dagarna.

/Janne
Målet är vägen dit...
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Då var årets Mjörn avklarat. Vi blev ett Lygnargäng till slut som åkte ihop. Tog det lungt och fint genom Alingsås upp till bensinstationen där vi formerade oss i tvåpar och började rulla på. Lugnade ner tempot i uppförsbackarna och la krutet på platten och nedför. Benny och jag var sist upp för långa backen i Hemsjö. Sen kommer ju ett finfint parti ner till Tollered så i byn kom jag ifatt gänget.

Tappade Benny nedför vi tog det lugnare fram mot Floda upp i backen mot Skallsjö kyrka. Men vi fick inte in Benny igen det en jäkla massa cyklister bakom och snabbegänget med Anders kom farande.

Vi rullade på mot Stenkullen och in i industriområdet där någon idiot hade ritat stora pilar i vägbanan till vänster precis när vi hade tagit den branta knixen. Vi har cyklat banan så många gånger och alltid cyklat nedför backen innan vi går vänster mot vägen mellan Stenkullen och Gråbo. Det visade sig att det var vätskekontroll. Fullständigt knas att rita stora vita pilar på det sättet. Pilar skall användas för att visa banans färdriktning, vätskekontroll får man sköta med plakat.

Vårt gäng fick förstärkning i sandgropsbacken efter Gråbo när Öckeröborna förstärkte de hade släppt snabbegänget. Det kom ytterligare några som gick runt med oss så vi var nästa 20 st med 50 andra hängande bakom. På vägen upp mot Sollebrunn var det medvind "som vanligt" och vi tog knäpparna lugnt precis efter Gräfsnäs var det ett gäng som snålåkt i flera mil bakom oss som pep iväg och drog med sig många i vår grupp. Det blev 6 Lygnare som gick runt mot Sollebrunn Magnus, Olof, Peter, Martin L, Martin Krook och CG självklart låg det många och åkte med bakom.

Precis innan Sollebrunn kom det ett stort gäng och körde förbi oss vi var som reptiler högg direkt och åkte in i det gänget. Vi visste att motvinden skulle komma efter den långa slakmotan upp till Magra. Gick riktigt lösigt upp mot Magra men vi låg kvar och lätt gruppen jobba. Vi hade jobbat rejält och gått runt upp till Sollebrunn så det var gott att ligga med i en större grupp.

Ner till Alingsås i mestadels motvind men också kantvind på sina ställen rullade det på riktigt bra.

Efter 100 km hade vi 2.51.56 "noga med sekunderna" och snitt 35.

Nedan hittar ni en länk till Runkeeper har fixat att ni kan se kartan, det var en inställning som inte var ställd på Everyone. Den visar mer tid p.g.a att jag måste knavla med telefonen lösenord och stänga av. Klicka på den blå pilen 100.22 km så kommer grafer och data upp. Kör med pilen på grafen så får ni info om hastighet, höjd etc.

http://runkeeper.com/user/claesgoran/activity/50693594

Nu sitter man framför TV:n och tittar på Bolt när Jamaica vann guldet på 4x100m. Väntar på Vueltan grymme etappen börjar 16.30 med den ruggiga avslutningen upp till molnen missa inte den!!!!!!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply