Orust Runt 2013-06-02

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Orust Runt 2013-06-02

Post by isb68 »

Hej,
är det någon mer som skall köra detta trevliga lopp?
Är anmäld till 80 km och ser ut att hamna i någon av de första startgrupperna (08:00 - 08:20)

Vore kul att se några fler Lygnare uppe i Svanesund :-)

/Örjan I.
(Kan tyvärr inte erbjuda lift då jag åker upp till föräldrarna dagen innan)
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by andale »

Jag är anmäld till 11-milaren. Ser gärna fler Lygnare där.
/Anders
aderklint

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by aderklint »

Även jag är anmäld till 11-milaren. Finns någon som åker från Göteborg med plats över i sin bil för en cyklist till?

Jag bjuder på frukt och pitchar för bränsle och besvär :-)

Mvh
Alexander
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Bengt Tonnvik »

Också anmäld till Orust runt!
Skulle också ha glädje av bilskjuts!

/Bengt
Speedrobby

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Speedrobby »

Anmäld till 110km med SUB8-gänget.

Plockar upp Alexander Aderklint på vägen, sedan är det tyvärr fullt i min bil.

Mvh/Robert
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by martin linde »

Hänger på och efteranmäler på plats.
SUB-8 gänget med starttid 9:40-10:00
Ses

/Martin
Björn

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Björn »

Tänkte också åka upp och efteranmäla mig i morgon, så jag har plats i bilen om någon inte har fått lift? Bengt, slå en signal om det inte har löst sig för dig, annars ses vi på Orust!
Björn 0736547344
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Janne P »

Orust Runt 2013 med LV sub8 under Lars-Inges ledning blev ett riktigt bra genomfört lopp. Vädret det bästa på flera år, lagom temperatur och vind. Alla välbehållna i mål. Fick luftat S5:an för första gången i år som hade del i att det gick lätt men mest var det jämnt fint tempo som gjorde det lyckat.

Tack allihop för riktigt bra körning och att jag fick känna mig stark idag. Snyggt cyklat. Tar därmed beslutet att köra i VR sub8 om ni andra samtycker.

/Janne
Målet är vägen dit...
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Årets Orust Runt på ny bana, men som alltid på fina småvägar med minimal trafik men ett oändligt antal backar med en längd på 300 m - 1 km, totalt 950 höjdmeter. Bra väder med 17 grader i snitt på cykeldatorn, inget regn och bara 4-5 m/s sydvästlig vind.
Detta var 5 samträningen i klubbens SUB 8-gäng och idag gick det riktigt bra. Flera i gänget körde långpasset i går och befarade att de skulle få släppa på dagens backiga runda. Men tack vare en lugn start, lugnt tempo uppför och mycket jämn och disciplinerad körning var hela 18 av 19 startande med ända in i mål. Det är orsak och verkan då tack vare att alla är med hem får alla också chansen att hämta kraft genom att ligga på rulle under längre tid vilket i sin tur gör att hela gänget kan hålla en högre fart.

För egen del och säkert för många andra också innebar det att min snittpuls var lägre än förra veckans Hisingen samtidigt som snittfarten var högre (också ett tecken på att träning gör att man blir starkare...).
Korta fakta: 110 km, 3 tim 3 min, 950 hm och snittfart strax över 36 km/h på denna backiga bana.

Som sagt ett klart fall framåt med betydligt jämnare och finare körning än tidigare. Det ser lovande ut inför Vättern, nu kör vi sista genrepsträningen på torsdag 6/6 med en 18-milarunda i mer lik Vätternterräng och förhoppningsvis också i en skön Vätternfart!

För övrigt håller jag med i Janne i hans inlägg ovan samtidigt som vi hälsar honom varmt välkommen till klubbens SUB 8-gäng. Detta innebär att vi nu är 24 "hungriga vargar" som kommer att stå på startlinjen på Vättern om 13 dagar.
Lars-Inge Kjörnsberg
Gruppledare Lygnens SUB 8-gäng
Pavo J

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Pavo J »

Nu börjar det verkligen likna något i vår klungkörning, vi ska nog uppnå det välsmorda lavemanget. :-D
Kanonfint väder och bra vägar med lite trafik. Visst var jag lite fundersam efter gårdagens körning med sub-9 gänget hur det skulle gå idag. Visst kändes det i benen men med ett par gel så löser sig mycket. Skönt när backarna kom så man kunde "vila" och äta lite, blev kallad för Knatte eller om det var Fnatte eller Tjatte av Börjesson vid nån backe. Det kommer att slå tillbaka, jag lovar. :-D :-D :-D .
Det här ser riktigt bra ut inför Vättern. Vad jag förstod så var de flesta riktigt pigga i mål, härligt att se.
Riktigt kul att du bestämt dig Janne för att köra med oss i Sub-8 trots att det är långt under din kapacitet. Känn dig varmt välkommen.
Tack för i dag gubbs.

/Pavo
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by Borat »

Håller med Pavo, idag kändes det riktigt bra, hoppas på samma känsla på torsdag.

Gott jobbat alla =D> =D>

//Martin B
aderklint

Re: Orust Runt 2013-06-02

Post by aderklint »

Håller med föregående. Bra träning med riktigt bra känsla hela vägen igenom! Tack för gott samarbete och bra driv uppför, utför och på platten.
Syns på torsdag!

/a
Post Reply