På två hjul 24-27 jan 2008, möt Lygnens Venner på mässan

Här hittar du information om, och har möjlighet att diskutera, årsmöten, medlemsträffar, kurser, föredrag och andra sammankomster i klubbens regi.
Post Reply
Styret

På två hjul 24-27 jan 2008, möt Lygnens Venner på mässan

Post by Styret »

På två hjul 24-27 januari 2008

Image

Vi möts på mässan På två hjul!

Lygnens Venner deltar med en egen monter på mässan På två hjul. Vi kommer att kunna erbjuda massor av trevliga cykelupplevelser och andra Lygnar-hyss. Vi håller just på att slipa på alla detaljerna, men vartefter som de fallar på plats kommer vi att berätta vad som kommer att hända och när. Kom tillbaka hit och håll dig uppdaterad!

Vill du vara med och stå i montern?
För att vårt deltagande ska bli en framgång är det väldigt viktigt att vi får en bra bemanning/bekvinnling av montern från torsdag 24/1 till söndag 27/1. Så anmäl dig redan idag på den här adressen: [email protected]
Mer info hittar du här

Missa inte det här tillfället att både besöka en kul tvåhjulingsmässa och göra en klubbinsats där du får träffa andra cyklister som du kan hjälpa till rätta i vår monter. Som monterlygnare får du dessutom fri entré till mässan.

Lygnarbiljetter till specialpris för Lygnare - 80 kr!
För medlemmar har vi ett kanonerbjudande ifall du föredrar att besöka mässan som mässbesökare – kanske i sällskap med familjen. Du kan ta tillfället i akt att skaffa biljetter till ett riktigt bra pris. Vi har en begränsad upplaga lygnarbiljetter för endast 80 kr/st (ord. entré lör-sön är 150 kr). Så ta med dig hela familjen och hälsa på i lygnarmontern.

Biljetterna kommer du att kunna köpa vid följande tillfällen:
(OBS, endast medlemmar med familj kan köpa dessa biljetter)
Onsdag 23 jan kl 19.15 i Spinningsalen Friskis & Svettis Majorna
Torsdag 24 jan kl 16.30 - 17.00 Svenska Mässan*
Fredag 25 jan kl 16.30 - 17.00 Svenska Mässan*
Lördag 26 jan kl 11.00 - 11.30 Svenska Mässan*
Söndag 27 jan kl 11.00 - 11.30 Svenska Mässan*
*) Vi står utanför entrén vid Korsvägen. Du känner igen oss på något gult.
Vid problem ring 0707 57 01 17
Om ingen av ovanstående tider passar, kontakta oss på 0707 57 01 17, så löser vi det.

En glad monter
Tanken med mässdeltagandet är att vi ska vi ska visa upp oss, värva medlemmar och ragga deltagare till våra evenemang Nationaldagsloppet, CykelCity Gran Fondo och Lygnartåget.
I montern kommer vi bl.a. att ha en Lygnarsimulator, vårt klassiska dragplåster Lygnartandemen, uppkopplad dator, startplatsutlottning, sportdryck, bananer och annat smått och gott.

Men som sagt, din insats behövs och det kommer att bli kul.
Kolla här så får du se vilka tidpunkter som är vakanta

Här kan du se hur du hittar oss på mässan

Lygnens Venner styret
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Vår fina monter

Post by Thomas Franzén »

Se så grann vår monter blir

Putte tog dessa bilder då vi byggt klart det mesta av vår monter på mässan.

Image

Image

Så ni missar väl inte ett besök på mässan?

VÄLKOMNA!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Vår fina monter

Post by Åke Johansson »

Det blev riktigt fin, jag gillar våran "tvättlina" bäst. Däremot att jag lyckades med konststycket att få punka på trainern :shock: när dessa skulle provköras, det var inte skojigt, jo det var det faktiskt, i alla fall skrattade de övriga. Det hade smugits sig dit ett häftstift på bakdäcket, nästan så att man kunde tro att det var ett "attentat". :D :D :D
Åke
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Vår fina monter

Post by Thomas Franzén »

Åke Johansson wrote:Däremot att jag lyckades med konststycket att få punka på trainern :shock: när dessa skulle provköras,
Min kommentar om att jag tog med en pump ifall någon får punka, var menad som ett skämt. :oops: Ähh, nu får jag användning för den ni alla fall :-=

Men vad gör det, vi är ändå den glada cyklistklubben :lol: :lol: :lol:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Post by Mikael Virtanen »

Lygnare, missa inte att ta ett cykelpass på Lygnarsimulatorn när du besöker mässan. En riktig abstinenshöjare utlovas inför den analkande cykelsäsongen! :D
Är du lygnare fast inte monterlygnare, kan du köpa din entrébiljett till mässan för bara 80 kr (utlämningstider se första inlägget på den här tråden).
Vi ses!
Mikael
Fredric Engelke

Post by Fredric Engelke »

Snygg och trevlig monter!

Trots att jag numer även är hängiven MCK:are får jag allt erkänna att Lygnens monter vann Göteborgsderbyt på TKO i första ronden (och HCK kom ju inte ens in i matchen, men säg inte att jag sagt något... :wink:
putte

Post by putte »

Fredric Engelke wrote:Snygg och trevlig monter!

Trots att jag numer även är hängiven MCK:are får jag allt erkänna att Lygnens monter vann Göteborgsderbyt på TKO i första ronden (och HCK kom ju inte ens in i matchen, men säg inte att jag sagt något... :wink:
Varför inte samordna samtliga Göteborgs/Västsvenska klubbar under samma tak vid nästa mässa.
Även om vi i Lygnens Venner kanske syntes bäst så är det primära målet att öka motions och tävlingscyklingen oavsett klubb. Speciellt på ungdomssidan.
Här har vi cykelklubbar mycket kvar att lära.

Förövrigt så hade Lerums cykelklubb det livligaste hörnet med massor av glada ungdomar.

/Putte
Fredric Engelke

Post by Fredric Engelke »

putte wrote: Varför inte samordna samtliga Göteborgs/Västsvenska klubbar under samma tak vid nästa mässa.
Även om vi i Lygnens Venner kanske syntes bäst så är det primära målet att öka motions och tävlingscyklingen oavsett klubb. Speciellt på ungdomssidan.
Här har vi cykelklubbar mycket kvar att lära.

Förövrigt så hade Lerums cykelklubb det livligaste hörnet med massor av glada ungdomar.

/Putte
Håller med, det finns mycket att göra, även när det inte är mässa.
Och Lerums CK var ju klart coolast med BMX-bana och allt. En annan liga helt enkelt.
Post Reply