Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by Dario »

Hej alla,

Nästa lördag 9 september är det dags för nästsista etappen i Spanien runt, med spektakulära Angliru på slutet. Vad säger ni om att tjöta lite, käka en god hamburgare, dricka lite bärs och titta på etappen tillsammans efter att vi har cyklat?

Målgången förväntas ske mellan 17:30 och 18:00. Jag har kontaktat O'learys på Järntorget och frågat, om man vill kan man få boka bord och önska tv-sändning från 15:30, då en fotbollsmatch från Premier League slutar. Vad säger ni om att vara några stycken och boka bord från kl.16? Vi skulle hinna cykla till Gottskär, komma hem och duscha och sedan förlänga cykellörda'n med att kolla på den mest spännande bergsetappen i säsongens sista Grand Tour. Det skulle vara kul tycker jag :-)

Vad sägs om det? Vem skulle vilja komma? Svara gärna här nere.

Hälsningar,

Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by peter jonsson »

Hej Dario

Låter som en jättebra idé. Sätt upp mig jag kommer. =D>
//Peter
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by Dario »

Hej alla,

Hittills är det Peter och jag som satt upp oss, men i lördags när vid pratades vid var det betydligt fler som var intresserade. Nu verkar fajten för röda ledartröjan vara en extremt öppen historia. Angliru etappen kommer att bjuda på riktiga fyrverkerier! Det skulle vara roligt att tillsammans få se Contadors allra sista attacker i karriären, duellen Froome-Nibali eller kanske López hittills mest prestigefyllda etappseger.

Sätt upp er genom att svara på detta meddelande. På fredag eftermiddag kommer jag att boka bord till dem som vill äta. För er som redan nu vill ta en titt på menyn så finns den här:

https://olearys.se/goteborg-jarntorget/food/

Hälsningar,

Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by Dario »

Hej Peter och alla andra,

Vi är fortfarande bara två stycken som anmält oss, så vi bokar inget bord.

Vi ses imorgon på träningen,

Dario
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by dlridings »

Klart kul idé, men jag åker ett brevetlopp imorgon, 200 km, och är knappast tillbaka i tid. Jag hakar gärna på en annan gång.

Daniel
Camilla1
Posts: 6
Joined: 2017-09-08 19:49
Fornamn: Camilla
Efternamn: Karlsson

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by Camilla1 »

Å nu kan även jag skriva här :)

Tycker det var ett riktigt trevligt initiativ Dario! Jag har jobbat idag så kunde varken cykla eller hänga med och kolla på Vueltan efteråt, men count me in nästa gång!

Allt gott!
/Camilla
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Titta på Vueltan tillsammans 9 september

Post by Dario »

Hej!
Jag tittade på etappen på datorn. Vilken insats från Contador! Imponerande :-o . Tråkigt att Nibali inte orkade mer :-(
Vi skulle absolut kunna göra ett försök till en annan gång, Lombardiet runt blir på lördag 7 oktober t.ex., men då kör vi Store Lygnaren, det är en lång sträcka, det blir lite tight med tiden tror jag.
VM i Bergen är det annars om två veckor, men för min del blir det resa till Bergen och titta på plats \:D/. Apropå det, är det någon som vet om någon från klubben ska åka dit också?
Annars får vi sikta på vårens stora klassiker eller Giro d'Italia, men det är några månader dit. Vi får se till att övervintra först...
Vi hörs,
Dario
Post Reply