Randonneursinfo?

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Randonneursinfo?

Post by dlridings »

Det har kommit ett brev om randonneursinformation inför 2014. Det är ett möte nu 5/12, kl 18.

Den här informationen finns bara via epost, men om någon vill komma med på sändlistan, kan jag meddela det så att du kommer med. Skriv till mig: dlridings at gmail.com så fixar jag det.

OBS: det inte jag som står för informationen. Jag är bara en vanlig mottagare och har sett att det här korkade sättet att sprida information har öppnats för andra som inte redan är med. Förmodligen håller nuvarande sändlista på att dö av eller gå i pension (pension är i och för sig inget hinder, snarare en fördel) och tanterna och gubbarna behöver föryngring.

I alla fall, skriv till mig så skickar jag din epostadress vidare.

Schemat för hela Sverige i 2014 är nu klart. Göteborgsområdet har kanske de flesta startar och helt klart fina rundor. Du kan få en liten försmak här:

Brevetlopp med start i Göteborg

RIV står för "Randonneurer i Väst"
BRM står för Brevets Randonneurs Mondiaux, dvs, officiella brevetlopp som administreras och registreras centralt från Paris.
Audax är något man organiserar lokalt enligt vissa regler (alla cyklar tillsammans och audaxledare betämmer farten, man siktar på 22.5 i snitt vilket motsvarar ungefär 26-27 i rullsnitt) Audax har man oftast i för- och eftersäsongen. Jag har aldrig kört en audax.

Daniel

Daniel
Post Reply