Subgruppsträning, var syns den?

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Subgruppsträning, var syns den?

Post by Thomas Franzén »

Publicering av subgruppsträning

Letar du efter subgruppsträningen?
Lugn, den finns, men inte på vår föstasida.

För att undvika att "oerfarna" eller de som ej skall köra i Vätternrundans subgrupper kommer till subgruppernas träningspass av misstag publiceras ALLA sådana träningspass ENDAST på medlemssidorna!

Du hittar till medlemssidorna här: http://www.lvg.nu/medlemssidor/medlemssidor.php.htm
Inloggningsuppgifter dit fick du i samband med ditt medlemskap. Har du glömt/tappat bort dessa, kontakta [email protected]

Styrelsen hoppas på allas förståelse för detta.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Subgruppsträning, var syns den?

Post by Claes-Göran Andersson »

Det var just det Thomas!

Sub passet var lagt som Sub träning från början men jag ändrade till vanlig träning för det blir osynligt.
Det är bara att titta på högersidan hur många inlägg som lagts ut senaste veckan tävlingar, banor etc. Länken till sub träningen drunknar eller försvinner ut från första sidan.

De flesta av våra medlemmar precis som jag själv går väldigt sällan till medlemsidorna för det finns ingen levande information där.

Många medlemmar verkar inte veta hur man beter sig på forumet med att besvara inlägg etc. Tror att väldigt många inte vet användar id. och lösenord och av det skälet inte visar sig på forumet eller kan gå in på medlemssidorna precis som du själv skriver ovan.
Har känt länge att det skulle finnas en instruktion som kommer med användar id. och lösenord. Någon form av lathund hur man hittar, besvarar, skapar ny tråd, navigerar etc. Kan det ordnas?

Tror att vi måste ha en annan lösning om vi har denna typ av specialträning för utvalda delar av våra medlemmar "SUB-grupps forum?". Medlemssidorna är ingen bra lösning!

Jag skrev tydligt i inbjudan att det bara gäller de som anmält sig till Sub grupperna.



//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Subgruppsträning, var syns den?

Post by Thomas Franzén »

Ska fundera på om det finns en smartare och bekvämare lösning. Jag håller med om att det blir en nackdel för er som vill se och informera om denna typ att träning.

Det vktigaste är, som jag ser det, att dessa pass inte av misstag lockar till sig de som inte hör hemma där. Detta av ett mycket viktigt skäl, det finns ingen lugn eller lätt grupp att hänvisa dessa till utan det blir att skicka hem dessa eller så blir det någon annan typ av problem. Det kanske inte uppfattas som ett problem för gruppen som har subgruppsträning, men för den som kommer fel blir det dålig pr för oss och klubben, och det vill jag inte ska ske.

Kan tänka mig två saker för att underlätta men ändå undvika publicering på den "vanliga" platsen.

1. Informationen visas på en ej löseordsskyddad plats
2. En flagga på första sidans kalender som indikerar att man med ett klick kan finna ett sådant pass ett visst datum.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
ash

Re: Subgruppsträning, var syns den?

Post by ash »

Personlig åsikt ang. detta:

Informationen om subgruppsträningen behöver väl inte gömmas undan på diverse lösenordsskyddade sidor utan enbart genom tydlig information att dessa pass endast är till för de som anmällt sig till våra två snabbgrupper till Vätternrundan 2010 borde räcka ! ( + att farten är 30+ på de flesta rundor).

Är man bara tydlig med vilka som får/kan vara med på dessa pass så borde det inte vara några problem med att det dyker upp en del som inte hör hemma där och skulle de göra det trots allt så tycker inte jag att det är nåt fel med att informera de om läget vid start och hänvisa till nästa pass med Lygnens Venner som förmodligen passar berörd person bättre och att han borde läsa informationen på hemsidan inför nästa runda.

//Ashkan
torleifsandgren

Re: Subgruppsträning, var syns den?

Post by torleifsandgren »

Kan man få id gejer och lösenord på sms? Har ingen mailgrej här. Eller lägg dom här. Ungefär som när vi sotar och hyresgästen skriver på ytterdörren helt synligt: till sotaren; det är öppet! Till alla andra; det är låst.
Torleif Sandgren 0705 48 24 19
Post Reply