Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by Claes-Göran Andersson »

Hittade denna länk från 2009 med tanke på diskussionen i lördags ang. strumpors längd och färg.

http://www.dn.se/ledare/kolumner/hierarkisk-idrott

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by Eddy »

Policy diskution ?? Verkar ha gått hett till ... man blir minst sagt undrande inför citatet och vad det antyder för strömningar i styrelsen ;-)

För väntar mig att fortsättning följer så man förstår ... :?:

Eder underdånige vasall //E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by olof »

Tyvärr Eddy.

Det var bara lite snack kring fartgrupperna, det blev inte särskilt hett heller. Diskussionen var bl a kring antalet fartgrupper på vinterpassen. Däremot är det mycket estetik i cykelsporten, speciellt inom racer disciplinen, ben skall rakas, strumpor vita korta, hjälm av om du är 30 cm från cykeln etc.

En annan punkt vi pratade om var passledare, vi måste bättra oss i detta avseende. Själv har jag bara varit passledare en gång i år, Gottskär turen och skall under våren självklart ställa upp som passledare. Jag har dessutom genomgått utbildningen (som många andra) och ser framemot att köra en del pass för t ex gröna gruppen till våren. (Det är sannolikt svårast att få passledare till denna fartgrupp men ställer även de största kraven på passledaren då det är många ny som skall skolas in, detta är min egna analys och inte styrelsen). Nu under vinterpassen är det inte många som kör. // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by Eddy »

Vad synd Olof.. :cry:

Jag som hade hoppats att få höra om lite spänningar , intrigerande och konflikter. 8-)

/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by martin linde »

Lite ny input i MAMILS debatten.
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-10965608
Skönt man snart är 45, så står man tydligen över...

/Martin
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Det här med traditioner färg på strumpor etc.

Post by dlridings »

När min fru läste avsnittet om "Roadie" skrattade hon. Jag blev förnärmad. Jag tycker faktiskt att det är en fin, balanserad beskrivning :-)

http://online.wsj.com/article/SB1000087 ... bs=article
Post Reply