SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by martin linde »

SUB-9 Martins Hemvända 2011-05-22 Kl 09:00
------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans, SUB-9

Startplats: Kviberg

Längd: 160 km
Backighet: Medel

Länk till Karta[/url] Karta saknas Fn

Fartgrupp: SUB-9
Passledare: Martin L
Hjälpryttare:

Information från Passledaren:
Gamla GPS-filen från förra sommaren visade sig vara korrupt, så karta är vi utan, men det bör gå bra ändå...

Vi börjar med att ta oss ut mot Gråbovägen. Lexbydal eller Lerum-Gråbo är en smaksak som vi kan ta ställning till på plats.

Sedan är det vänster vid Sjövik (skyltat Älvängen), vidare genom Kollanda, Kilanda, höger mot Skepplanda. Höger ut på Skepplandavägen, genom Skepplanda, Vänster mot Nygård strax efter Hålanda kyrka. Vi åker över nya järnvägen och tar höger mot Upphärad. Fika mellan Upphärad och Sjuntorp. I Sjuntorp vänder vi söderut mot Lilla Edet via Åsbräcka. Vi åker några hundra meter på 45:an (som ej ännu hunnit grävas upp...) och tar sedan liten "bakväg" till Lilla Edet längs älven. Från Lilla Edet är det sedan retur via Västerlanda och Kungälv (samma som efter Backamo)

Mvh Martin
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by martin linde »

Förkyld och eländig, men hoppas tillfriskna till helgen.
Updaterat med vägbeskrivning ovan för de som är intresserade.
Anmäl gärna deltagande här, så jag får en indikation hur mycket fika som skall fixas.

Vi ses på söndag, med stumma ben... #-o

/Martin
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by Mats Sarapik »

YR säger halvsol och +15, jag har barnvakt.
Jag kommer!

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by KalleH »

Lilla Göteborgsvarvet med 3 ungar blir förmycket för min fru som själv skall springa dagen innan. Jag får inte ledigt!!!! [-X Ni får säkert en fantastisk tur. Idag tisdag känns det att man återhämtat sig efter söndagen och benen längtar efter att få cykla.

Kalle H
MikaelEriksson

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by MikaelEriksson »

Hej! Låter kul. Efter söndagens cykling är jag redo för allt. Bara mina möra ben får vila ut lite... Ses!
Mikael Eriksson

EDIT: Hinner inte riktigt med - andra saker pockar på uppmärksamhet och tid. Jag får stå över söndagens runda. Ha det så trevligt! /Mikael
Last edited by MikaelEriksson on 2011-05-21 21:05, edited 1 time in total.
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by Eddy »

Hej ! Har samma problem som Kalle men det kanske löser sig... skall försöka övertala och se om det kanske går att hitta en väg som passar för alla dvs. ;-) jag cyklar och barnen springer med frun på lilla göteborgsvarvet. Vi får se jag vet först på Torsdag eller Fredag.

Efter att ha hört och läst om Hisingen runt äventyret så är jag närmast glad att jag var ute på styrsö med min kära och njöt av sol, hav och regn om vart annat samt god mat på styrsö skäret. Kan varmt rekomederas som ett behagligt alternativ till hisingen runt vad jag förstår ;-) ..

//Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
deepd
Posts: 87
Joined: 2009-05-10 19:01
Fornamn: Johan
Efternamn: Strindö

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by deepd »

E det ok om en icke sub 9 gubbe hänger på ?

/Johan S
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by Eddy »

Jag kommer imorgon... //Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by martin linde »

YR lovar uppehåll under förmiddagen, med lite tur kanske vi även slipper möta regnet på hemvägen. Läge att gardera med en regnjacka i ryggfickan.
Vi ses i morgon - Johan, du är välkommen du med.

/Martin
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by martin linde »

Vi blev 4 tappra som gav oss av från Kviberg för att utforska vägarna genom Risveden. En frisk sydostvind gav oss fin skjuts upp mot Gråbo och vidare genom alla "Landor" Avstickaren in till fikat bjöd på utmaning i form av nygrusad väg. Nyfikade fick vi sedan sällskap av undertecknads far, som pinnade på bra och föjde oss ner till Diseröd. Ett par regnskurar blötte ner oss, men fick den kraftiga vinden att mojna - härligt, gick nästan lika fort söderut :-)
Framme på Hisingen ökade åter vinden och det blev en smula pannbencykling sista biten.
155Km med ett snitt av 30,7 km/h blev det. (exklusive fikaavstickaren)
Tack ni som var med för en härlig tur.

/Martin
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: SUB-9, Martins Hemvända 2011-05-22

Post by molsson »

Tack Martin för en trevlig runda.

Grusvägen kändes längre på väg in till fikat än på väg tillbaka.
Tack för draghjälpen till alla, då jag inte hade den bästa dagen och fick köra släpvagn långa sträckor.
/Magnus
Post Reply