Treåker 2006-11-04 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Johan N

Treåker 2006-11-04 10:00

Post by Johan N »

Lördag 2006-11-04 kl 10:00

Start som vanligt i Slottsskogen.

Två pass:
:arrow: Treåker, 79 km, Hög / intervall
Ansvarig: Robert Brown
Reserv: ja, reserv behövs tack

Länk till karta

Info från Passansvarig:
Hej Lygnare,

**** OBS - hög/intervallspasset nu inställt. Det lugna passet nedan gäller ****


Lördagens pass är avsett att klara av alla form av väder, förutom minusgrader. Jag föreslår sommarcykel till följande:

Det blir en kombination av fart och klungteknik. Målsättning är att alla blir lika slutkörda vid slutet.

Det blir några lek på vägen för att få upp pulsen lite. Det kommer att behövas framför allt om det blir kallt. Varianter som kommer att ingå blir:
- i grupper av fyra, paceline (4-manna tempo) och reverse paceline.
- Även 4-manna belgiskt.
- Det blir skillnader i fart mellan grupperna men vi ska samla ihop oss efter varje övning.

Återhämtning via 2-kolumnsåkning.

Medan övningsgrupperna kan variera i fart mellan sig, är det ett krav att ingen grupp splittras. Ingen individ får heller bli avhängd. Övningarna bygger på samarbete och gemenskap; för att få vara med är det en förutsättning att vi kommer överens om ovanstående upplägg. Ni som vill köra enligt annat regelverk, så finns det ett medelpass, se nedan.

Avvikelser gentemot kartan är att vi på hemvägen lägger in ett par backar: vid Billdal tar vi den inrevägen genom Skintebo sedan Askimskyrkan och uppför åsen. Vänster vid forbollsplanen och hem via Plantagen/Elgiganten/Högsbo ind omr till Flatass, sedan till Preem.

För att detta skall kunna planeras på rätt sätt vill jag att du som tänker komma, anmäler sig i förväg via denna tråd tack.

Kommer det inte tillräckligt med svar kan det då vara aktuellt att passet blåses av.

Jag hoppas att ni som läser detta finner passet intressant och att ni anmäler ert intresse.

Välkomna! Robert

:arrow: Treåker, 79 km, Lugnt
Ansvarig: Thomas Franzén
Reserv: ?

Länk till karta

Info från Passansvarig:
Det blir även ett lugnt pass.

Jag har tänkt att vi håller jämn och fin fart. Räkna med en marschfart på 27-28 km/h (vilket bör resultera i en snittfart för hela rundan på ca 25 km/h, oräknat längre uppehåll)

Välkomna!
Last edited by Johan N on 2006-11-06 20:03, edited 1 time in total.
robert

Post by robert »

Bring gel, yer gonna need it.
/R
Malin

Post by Malin »

Fråga ifrån "Pansardivisionen" :!:

Hej Thomas och Robert!

Vi är två stycken som inte tror att vi kommer orka ens det lugna passet runt 27 i detta väder med de "något" tyngre cyklarna. Vi har därför ett förslag på passtyp nämligen "Valium" (lugn o fin träning :) ) med/på "Focus" att ta sig runt rundan och göra det i ett jämnt tempo, naturligtvis! med fikapaus på något varmt ställe där kaffe finnes.

Malin o Michael
"If you can´t beat them join them" :-)

tips:

http://www.friskispressen.org/fp5-02/html/guide.html
robert

Helt rätt

Post by robert »

Malin, Michael,

Jag håller med er. Jag har precis ställt in mitt pass med tanke på vädret.

Intressant. 106 personer som hade tittat men inte en enda en som ville hänga med. Och detta *innan* snön kom.

Vad vi nu vet pga de uteblivna svar, är att det inte finns någon som tänker köra fort. M a o kommer Thomas inte att behöva brottas med några som vill attackera sönder klungan. Det är framgång, det.

Om det inte är för isigt på lördag så är jag gärna med på det lugna valiumpasset.

Cheers, Robert
thomas jansson

Post by thomas jansson »

Lugnt pass för min del också.
Annars bra ide' men passar bättre på vårkanten.
Hasse verkar dock toppa just nu så han verkar pigg
på lite intervall :?
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

thomas jansson wrote:Hasse .....verkar pigg på lite intervall
Hasse pigg på intervall...... Det känns bekant på något sätt :-=
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Post by Pontus T »

Hasse?? Är det Hasse Ö ni menar så kan jag intyga att han är på hugget.
Träffade honom på Kristinedals träningscenter i går. Han skulle köra utav he........ på lördag.
Kanske dyker jag själv upp nu när det blivit en "tumme av en vante". Jag menar från fart/intervall till lungt pass.

Pontus.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Jag tackar för supporten med den trilskande Univegan..

Post by Hans Carlberg »

Det blir att inhandla nya däck, kanske dubbat. :D
Thomas gillade ju sina dubbdäck. :lol:
De rullar ju sååå braaa. :oops:
Åker väl på att smörja upp bromsvajrarna oxå :evil:



Känd mig lite däckad sist men jag kommer igen, bara jag får luft. :twisted:
Post Reply