Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
deepd
Posts: 87
Joined: 2009-05-10 19:01
Fornamn: Johan
Efternamn: Strindö

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by deepd »

Kommer också med

/Johan S
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Latest News! På årets första Lygnarrunda bjuder vi på lite extra service. Nämligen två fartgrupper. Roald tar hand om alla som gärna vill köra lite lugnare och jag själv visar vägen för de som har lite mer bråttom till fikan efter målgången. Oavsett vilken grupp gäller: lugnt, jämnt snacketempo mellan alla roliga "krångligheter" vi har hittat. På dessa grus, lera, och brantbackar är det valfri fart. När sträckan är klar stannar man och väntar in alla andra i gänget och sedan rullar vi vidare i gött snacketempo!

VÄLKOMMEN!
Lars-Inge och Roald!
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by niclas_y »

Benen sa precis till mig att de fick så de teg, tack för det alla!
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by T.F »

Jamen det var väl en bra start på cykelåret!
Sackade som brukligt på några sträckor o fick
väl inte fullt miltal,men ändå himla nöjd
där man satt i skönt eftersnack
o god fika efter framkomsten.
Tack till ciceronerna o alla ALLTID
duktigt snabba cyklistvenner!
T.F
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by Roald Karlsson »

Bra kört alla i den lugna gruppen, det var roligt att cykla med er även om jag hade fullt sjå att hänga med tidvis!
Det var kul att se alla igen, det var ju ett tag sedan för min del!

/Roald
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Golfbanan Lördag 2015-01-03 kl 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Vilket gäng vi blev idag - 18 personer! Imponerande och imponerande bra kört av alla - inga tillbud, bara trötta ben och kroppar dvs. precis som det skall vara. För övrigt hade vi ju som sig bör kanonväder här nere i södra distriktet med en stor SOL, 4-6 grader varmt, inte en regndroppe och torra fina vägar men en mycket härdande västkustvind! I lilla motlutet ned mot Vallda Sandö fick vi en ordentlig käftsmäll och farten gick ned till 6,3 km/h! Då var man inte överdrivet kaxig - men på fikan efteråt mådde vi alla som kungar igen och tjötet var som alltid en höjdare.

Tack alla för årets första perfekta genomförda gemensamma träningspass. Vi hade t.o.m. tur med punkteringar, bara en enda på totalt idag körda 126 mil (18 pers x 70 km!). Totalt var alltså rundan 70 km och vi höll på i knappa 3 timmar vilket gav en medelfart på ca. 24 km/h.

Nästa vecka lämnar södra distriktet stafettpinnen till gänget som håller i Torreds backar med start från Lindome Centrum. Ni är åter välkomna hit ned till SOLEN och värmen i södern 31 januari och 21 februari då vi kör Åsaflåset och Ramhultafallrundan två relativt nya klassiker för vintersäsongen med utgångspunkt från Kungsbacka Simhall.
Dessa två rundor håller Roald och Mats i, då jag själv tillsammans med frugan den 7/1 styr bilen ännu längre söderut, nämligen till Mallis. Här blir det övervintring januari/februari då jag under 7 veckor skall arbeta med 1/Cykling (långa lugna distanspass och ett backpass i veckan 2/ Möten med hotell, bussbolag och cykeluthyrare 3/Datorn för uppdateringar på hemsidan, bokningar, offerter och konfirmationer 4/ Reka nya läckra rundor på världens bästa cykelö 5/Några pass med Sir Bradley Wiggins har vi också gemensamt bestämt att det skall bli.
Men lugn, lugn lördag 7 mars är jag åter hemma och kommer att mysa med er på den klassiska Västra Hagenrundan med massor av grusvägar, brutalbackar och andra kuligheter.

Tack alla för idag och vi önskar ett GOTT NYTT CYKELÅR!
Lars-Inge och Roald
Attachments
Nästan hela gänget så här glada efter 70 svettiga kilometer i strålande SOL!
Nästan hela gänget så här glada efter 70 svettiga kilometer i strålande SOL!
Post Reply