Vällsjön Runt 2007-01-27 10:00, Obs ! start i Kviberg

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Johan N

Vällsjön Runt 2007-01-27 10:00, Obs ! start i Kviberg

Post by Johan N »

Lördag 2007-01-27 kl 10:00


Det kommer att vara fläckvis halt. Temperaturen runt -1 vilket är OK. Föreslår att vi inte går mot Mölnlycke, Landvetter och Partille. Uppe på höjderna är det stor skillnad på snö och is jämfört med centrala stan. Vi kör Von Utfallsgatan mot Munkebäck och Delsjövägen mot Skår som planerat men går troligtvis ut via Mölndal mot väster. Vi tar diskussionen på Kviberg innan start. See you!! //CG


**** Obs! Start i Kviberg****

Ett pass:

:arrow: Vällsjön Runt, 50 km, Lugnt

Backighet: Delvis hög

Ansvarig: C-G
Reserv: Putte

Bansträckning: Kviberg - Munkebäck - Skår - Kallebäckslide - Lackarbäck - Helenevik - Säterivägen "Mölnlycke" - Mölndalsvägen "Pixbo" - Runt Vällsjön - Mot Mölnlycke - Djupedalsäng - Benarbyvägen - Mölnlycke Centrum - Gamla Boråsvägen (mot Landvetter) - Landvettervägen - Kåsjön - Partille C - Utby - Kviberg

Info från Passansvarig:
Vi startar från Kviberg mot Munkebäck genom Skår till Kallebäckslide. Uppför till Lackarbäcksmotet :twisted: ner genom Lackarbäck till Gunnebogatan vänster mot Helenevik :twisted: gamla Boråsvägen in på Säterileden efter Rådasjön höger Mölndalsvägen höger mot Pixbo backarna runt Vällsjön :twisted: , vänster på Mölndalsvägen mot Mölnlycke höger genom Djupedalsäng via Musikvägen, Djupedalsängsvägen. Vänster på Bernabyvägen mot Mölnlycke Centrum upp till gamla Boråsvägen mot Landvetter :oops: Landvettervägen mot Partille :twisted: centrum via Utby till Kviberg.

//CG

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:
Last edited by Johan N on 2007-01-29 14:46, edited 1 time in total.
putte

Post by putte »

Jag kommer att köra oberoende temperatur :mrgreen: , men om det regnar så stannar jag inne och tjurar :evil:

/Putte
Malin

Post by Malin »

Hej Putte!

Inte skall du vara hemma och tjura, kom över till oss med fika istället :idea: :) Vi kommer köra ett tålamodspass med att riva
heltäckningsmattor under eftermiddagen, ivriga påhejare är välkomna :)

Malin och Michael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Dubbdäck

Post by Claes-Göran Andersson »

Vi blev tre tappra Lygnare som tränade idag. Putte, Hasse Carlberg och CG. Vi körde ut via Mölndal till Kållered, Greggeredsvägen, Benarby, Mölnlycke tillbaka till resp. hemadress. Själv fick jag ihop 57 km på 3 timmar snitt 19 km.

Körde med dubbdäck "Biltemas" för första gången! Ingen höjdare, dålig väghållning och rull. Dubben mot isfläckar var OK.
I övrigt var det ett grispass för min del kroppen ville inte vara med idag först var det så här :oops: för att bli :twisted: och sen var det gonatt 8)

//CG
putte

Post by putte »

Malin wrote:Hej Putte!

Inte skall du vara hemma och tjura, kom över till oss med fika istället :idea: :) Vi kommer köra ett tålamodspass med att riva
heltäckningsmattor under eftermiddagen, ivriga påhejare är välkomna :)

Malin och Michael
Nu blev det inget regn så jag kastade mig ut i den kalla morgonen för ett härligt cykelpass. :D

Med tåvärmare och nyinköpta handtagsskydd så skulle jag nog inte frysa, vilket stämde gott. 8)

Om det nu hade regnat så hade jag med glädje kastat mig över era heltäckningsmattor..........ett otyg som bara måste destrueras. :evil: :twisted: :evil:

Hur gick det förresten?

Tittade förbi vid 13 tiden men det var helmörkt, var ni redan klara? :shock:

/Putte
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Var e alla kalla killar o tjejer?

Post by Hans Carlberg »

Vällsjön Runt lockade endast 3 av de gule.. :?
Jag hade -8°C när jag hojade från Landvetter mot Kviberg, men hos er andra var det väl +23°C i stugvärmen. :oops:
Nåväl, Putte o C-G var redan på plats, reglementsenligt påpaltade.
Det var kallt men det blev en riktigt behaglig tur ändå.
Solen kom ju fram ibland. 8)
Med stickande hälsningar från mina tår :evil:
Malin

Post by Malin »

Hello Putte!

Klara???!!! Med vårt 70:tals look alike hus :lol: :lol: Nej, vi tog en välförtjänt lunch paus (och det var rea på Twist and Tango i Haga, i den här familjen kan vissa av oss prioritera :D ).
Men glädjen var total när det under alla lagren fanns ett vackert trägolv, [-o< vilket firades med champange. Det finns nog inget bättre än att svälja ner stendamm och allmänt pappdamm med än en god Moet et chandon....å andra sidan hade ingen av oss känt någon skillnad om det varit T-röd istället :twisted:.

Hade varit trevligt med lite utomhuscykling, men vi ordnade den friska luften igår genom att destruera ett fönster, så +23 grader , njet :roll:


Malin och Michael
Post Reply