Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans

Startplats: Slottskogen, Preem
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Distans: 122 km
Backighet: Hög

Karta över banan: HÄR.

Garmin-länk här

Grupp Grön
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Gul
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:

Banan startar vid Preem via Säröbanan till Sisjön förbi Bilia, Åby till Mölndal. I Mölndal cyklar vi under järnvägen, motorvägen ut till Rävekärr "Kålleredvägen" gå höger och cykla förbi Papyrus bort till Lackarbäck "Ericsson".
Gå höger vid rödljuset upp under järnvägstunneln in i parken vänster förbi vattenverket upp till Öisgården. Gå gamla 40:an till Landvetter förbi centrum till avtaget höger under motorvägen mot Eskilsby.
I Eskilsby vänster mot Härryda över Bertshult "kommer ut på gamla Skenevägen" gå höger ut till nya vägen vänster mot Hindås över motorvägen och vidare mot Bollebygd. Efter långa nedförsbacken till rondellen gå höger mot Rävlanda.

Fika på Restaurant Smakfullt bakom Cirkel K i Bollebygd

Kör höger ut från Cirkel K mot Rävlanda fortsätt över järnvägen i Rävlanda till Kyrkan höger mot Hällingsjö. Vid Tappen i Hällingsjö gå höger 1 km på 158:an sedan vänster mot Lindome via Inserossjöarna.
I Lindome på långa rakan in förbi golfbanan och fotbollsplanerna gå höger mot Kållered "Östra Lindomevägen" och på toppen av backarna höger ner till Kållered centrum. Vidare upp till Rävekärr in på cykelbanan under järnvägen och motorvägen. Sedan Åby, Sisjön, Säröbanan till Preem.

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Blir det några som cyklar i det fina vädret ansluter jag mellan bron G:a Öjersjövägen och Öisgården.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00

Post by Dario »

Hejsan,

Jag tänkte vara med imorgon. Jag måste vara tillbaka tidigt och då kommer jag att vika av vid Eskilsby och ta höger mot Hällesåker istället för att fortsätta mot Bollebygd.

Vi ses imorgon,

Dario
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnens PBP Söndag 2019-07-28 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Det blev en bitvis blöt tur idag. Peder och jag cyklade till Öisgården där vi mötte upp de andra som kom från Slottsskogen. Rullade på bra mot Landvetter började stänka lite redan från start men det var bara skönt med lite uppfriskande regn. Först i Hindås kom det en rejälare skur och rejält blöta vägbanor.

Blev en fika i Bollebygd på Smakfullt sedan lite lättare cykling mot Lindome. Rullade på bra efter Insjöarna mot Lindome det hade regnat rejält under fikan så det sprutade från däcken.

Rolf körde hem i Lindome vi andra fortsatte mot Kållered och Rävekärr där Christian och Håkan cyklade mot Slottsskogen och Peder och jag cyklade till Partille.

För min del blev det en rejäl genomkörare och det längsta på evigheter. Var kolsvart över stan när vi cyklade hemåt klarade regnet till 2 km kvar hem i backarna mot Furulund då brakade det löst rejält med åska och ösregn.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply