Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Rasta Motell Hallandsåsen är bokat helgen den 14 augusti - 15 augusti 2021.

Vi har 34 platser på Rasta och har bokat 20 platser på Hotell Erikslund efter behov. Erikslund är uppköpta av Rasta och ligger precis söder om Ängelholm

Sista anmälningsdag är torsdagen 15 juli 2021 OBS! Medlemsavgiften för 2021 skall vara betald

Pris: 550 kr/person för boende, middag på lördag och frukost på söndag + lunch på Kullagården i Mölle ingår i priset.

Bokning av boende sker genom anmälan till lägret på kalendarielänken. Det är ingen egen "personlig" bokning av rum. Vi har bokat upp rum för Lygnens Venner och boendet sköter vi! Det finns 54 platser! Vill man bo någon annanstans privat är det bara att komma till starten på Rasta båda dagarna och deltaga i den grupp som passar.

Om ni är två personer som vill bo ihop så skriver ni era namn på denna länk så fixar jag det.

Ni hittar bokningsinformation på anmälningslänken i kalendariet.

Ni som har privat boende anmäler er inte på kalendarielänken och därmed betalar ni inte 550 kr för lägret men kanske vill deltaga på middagen dag 1 på Rasta då kostar det 115 kronor. Vill man som privat boende deltaga på söndagens tur ner till Kullen och vill ha lunch på Kullagården dag 2 kostar det 140 kr.

Obligatorisk anmälan på dessa alternativ görs till CG på mail [email protected] ev. frågor görs via denna mail adress eller telefon 0705-365580!

Betalning för mat alternativen görs på klubbens Bg 216-6700 eller Swish 123 249 56 38 märk med Namn och middag_lunch eller bara ett alternativ!

//CG

Så här ser det ut:

Lördag 14 augusti
Ankomst kl.10.00, samling på Rasta för båda boenden, nycklarna för Rasta hämtas av ledare i butiken.
Start cykling kl. 12.00
Middag på kvällen kl. 18.30.

Söndag 15 augusti
Frukost
Start cykling 09.00
Tillgång till vissa rum hela eftermiddagen så att vi kan duscha efter cykelrundan.
Utcheckning och nycklarna tillbaka till butiken
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Knuff
"He is able who thinks he is able!"
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Borat »

Bor gärna ensam om det finns möjlighet till det.
//Martin
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Nu är det bara en knapp vecka kvar för anmälan till Bjärelägret.

15 juli stänger vi anmälan och avbokar de rum som inte kommer att utnyttjas.

Just nu 27 anmälda det innebär att vi kommer att lämna tillbaka rummen på Erikslund och ett antal på Rasta. Så vill man vara med och ha en sängplats är det dags och anmäla sig i kalendariet och betala 550 kr på klubbens konto.

Om man planerar att komma ner och cykla med eget boende är det OK. Vill man ha mat på söndagen nere på Kullagården vid Kullens Fyr drar man ett mail till [email protected] och betalar in 140 kr på klubbens konto och märker betalningen med namn och lunch.

//CG

0705365580
DSC_2320.JPG
DSC_2329.JPG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Anmälan Stängd!

Bokat 27 platser på Rasta resten är avbokat. Mat Mölle blir 28 personer med Mikael Rydström som bor privat.

Bifogat hittar ni rumsfördelning! Finns några extrabäddar kvar i några rum.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by mason.linke »

Hej,
jag måste hoppa av Bjärelägret - vi har bokat en vecka i Österlen nu men familjen och det är omöjligt för mig att hinna till Hallandsåsen på lördag morgon...
Tyvärr, det hade varit kul och bra träning inför VR, jag önsker er alla en jättefinl helg.
Om någon vill ta över min plats - välkommna, om det blir vanliga kostnader för min plats står jag för dessa sa klart CG!
Hälsar,
Seb
janneberg
Posts: 6
Joined: 2015-03-24 08:49
Fornamn: Jan
Efternamn: Bergström

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by janneberg »

Jag har sent kommit på att jag vill vara med på lägret.
Övertar gärna din plats.
Betalar givetvis för detta.

Tack, Janne B
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by mason.linke »

Bra Janne, da ta du min plats och betala för den (jag har inte betald än).
Hälsar,
Seb
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Janne

Betala in 410 kr eftersom du redan betalat 140 kr för lunchen.

CG
"He is able who thinks he is able!"
magnusmattson
Posts: 20
Joined: 2014-10-20 10:02
Fornamn: Magnus
Efternamn: Mattson

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by magnusmattson »

Hej
Jag får tyvärr stå över Bjärelägret iår Är det någon som är intresserad att ta över platsen är det bara att meddela C-G via länken här.

// Magnus M
User avatar
Corre
Posts: 52
Joined: 2018-08-21 09:00
Fornamn: christian
Efternamn: von corswant

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Corre »

Jag tar gärna över din plats Magnus. Funkar det C-G?

Hälsn
Christian von corswant
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Inga problem skriver in dig!

CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Corre
Posts: 52
Joined: 2018-08-21 09:00
Fornamn: christian
Efternamn: von corswant

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Corre »

Perfekt!
Har du Magnus redan betalat in (och kan du i så fall meddela mig hur du vill att jag betalar till dig) eller ska jag betala in till klubben?

/Christian
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Kollade vår Träningskalender där vi haft Bjärerundorna i Ridewithgps format. Bjäre finns inte med i årets kalender så om någon har dem får ni gärna lägga in dem i denna forumlänk.

Bifogar en ny Excel med rumsfördelning!

Jan Bergström tar över Sebastian Linkes plats och Christian von Corswant tar över Magnus Mattssons plats.

Lägger ut lite slutinformation om några dagar. Precis som förra året är det bra om ni tar med en campingstol så vi kan sitta ute om vädret tillåter.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Dario »

Hejsan,

Här kommer länkarna:

Karta till lördagens träning (Bjäre backar): https://ridewithgps.com/routes/26877184
Karta till söndagens träning (Bjäre Kullen): https://ridewithgps.com/routes/26877195

Hälsningar,

Dario
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Kanon Dario!
"He is able who thinks he is able!"
janneberg
Posts: 6
Joined: 2015-03-24 08:49
Fornamn: Jan
Efternamn: Bergström

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by janneberg »

Claes-Göran Andersson wrote: 2021-08-04 18:42 Janne

Betala in 410 kr eftersom du redan betalat 140 kr för lunchen.

CG
Klart!
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by AndPap »

Hej
Någon som har plats i sin bil?
Bor i Sävedalen.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla Bjäredeltagare!

Inte många dagar kvar tiden flyger i väg snart är vi ute och cyklar på Bjärehalvön. Nu får vi hoppas att vädret är med oss och att vi slipper hård vind och regn prognosen ser inte helt lovande ut.

Ta med en bra cykeljacka ingen prasseljacka. Blir det blöt och blåsigt kan det bli rejält kallt.

Praktikaliteter:

Boende: Vi har ett boende i år det är Rasta Hallandsåsen ”som är basen för lägret”.

Fortfarande gäller extra HÄNSYN och DISTANS med viruset som härjar.
Vill vi sitta och tjöta gör vi det på utsidan. Har bett Rasta att ställa upp lite mer möbler på utsidan och ha handsprit i stora huset. Så fort vi går in i huset så spritar vi händerna för att minimera risken. Tvätta händerna gör vi ofta och varje gång vi kommer in på nya lokaler.

Har ni egna campingstolar eller liknande kan ni lägga ett par i bilen och ta med till Rasta. Vi försöker att vara ute så mycket det går när vi umgås.


Länkar till boende nedan:
Rasta : https://www.google.se/maps/dir/''/rasta ... d56.388793

Parkering: Vid Rasta parkerar vi uppe på motellet.

OBS! Bilarna skall tömmas oavsett var ni parkerar. Rastplatser på E6 har mängder av inbrott i bilar.

Samling lördag: På Rasta Hallandsåsen i restaurangen kl. 10.00 för genomgång och utlämning av nycklar ”Rasta” och matkuponger frukost och middag ”Rasta”.
Jag har reserverat det inre större rummet ”Vinterträdgården” med fönster mot söder för samlingen!
Ni som varit med tidigare vet vilka rum jag menar.

OBS! Nycklar för Rasta hämtas av mig och delas ut med matkupongerna. Inget enskilt springande!!

Dusch: På lördagen duschar vi på respektive rum efter passet.

På söndagen behåller vi ett antal rum på Rasta i år har jag bett om flera rum så vi inte springer på varandra = att alla kan duscha i de kvarvarande rummen vi disponerar. Ni som bor kvar i rum med sen utcheckning upplåter alltså duschen till kompisar!

Samma procedur med tillhörigheter för alla på söndag att vi ställer in väskor etc. i de rum som disponeras till söndag em. Inget kvar i bilarna!!

Mat: Frukost är inkluderat på söndag morgon, tiden är ändrad på Rasta i corona tider till 08.00 men jag försöker få det till 07.30 så maten hinner sjunka ner innan start 09.00.

Middag lördag normalt kl. 18.30 men jag kommer att be om 18.00 till 19.00 så att vi kan sprida kön sedan äter vi gemensamt på Rasta med spridning o lokalen. Det är två förbeställda rätter att välja mellan ”Kött och Fisk”. Ingår dricka, lättöl etc. Vill man ha en starköl, glas vin etc. köper man det själv.

På söndagen äter vi lunch på Kullagårdens golfrestaurang ”inga matkuponger”. I takt med att de olika fartgrupperna kommer dit går man in och äter så att vi får flyt i serveringen även här gäller spridning i lokalen eller att äta utomhus om vädret tillåter. Allt är förbetalt vill man ha något annat än bordsvatten köper man det själv!

Kläder: Ta med en bra cykeljacka som ni har med er på passen om det inte är 100 % säkert sol och torrt väder. Anledningen till uppmaningen är att vi haft flera tillfällen där oväder kommit in på långpasset till Kullen och deltagare har inte haft med sig tillräckligt bra kläder kanske bara en prasseljacka som inte håller värmen i väta och vind. Att rädda sig in på en bensinstation och skaka av köld är ingen rolig upplevelse! Det har vi genomlidit!!

Cyklar: Ha er cykel mekaniskt i ordning se till att däck och slangar är i skick så vi slipper onödiga stopp och väntan under passen. Olyckan kan alltid vara framme men det är bra att riskeliminera så mycket vi kan!

Start träning:
Lördag kl. 12.00 från Rasta
Söndag kl. 09.00 från Rasta

Karta till lördagens träning (Bjäre backar): https://ridewithgps.com/routes/26877184
Karta till söndagens träning (Bjäre Kullen): https://ridewithgps.com/routes/26877195

Tanken med passen sedan många år är att lördagen är ett riktigt killerpass där man kör i backarna så syran sprutar, återsamlas och kör i nästa backe o.s.v. Söndagens pass är ett extremlångt pass i distanstempo som genomförs i disciplinerad tvåparskörning ”borgskalan 11 – 12” snacketempo enligt klubbens normala träningsregler. Vi kommer att cykla i mindre grupper detta år!

Har ni frågor kan ni vända detta mail till mig eller ringa på mobilen nedan!

Ta med det goda humöret så ses vi på Rasta kl. 10.00 13/6 i Vinterträdgården. Vi är 27 som bor på Rasta och två som har privat boende.

Hälsar

//CG

Lägerledare
Tel no. +46705365580
"He is able who thinks he is able!"
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Bjärelägret 14 - 15 augusti 2021

Post by Timo Springfeldt »

AndPap wrote: 2021-08-10 11:37 Hej
Någon som har plats i sin bil?
Bor i Sävedalen.
Hej Andreas, finns plats i min bil, kör från Mölnlycke och hämtar upp dej.
Hör av dej till 0708380550, [email protected]

Hälsningar // Timo Springfeldt
Post Reply