Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by molsson »

Hej

Tänker cyklar en runda på cirka 6 mil i morgon.
Start Sävedalen, sedan Gamlestaden, Agnesberg, Angered, Gunnilse, GC-banan till Gråbo, Stenkullen, Lerum, Jonsered, Sävedalen.
Förhoppningsvis är kafét öppet då till skillnad från annandagen.

Skriv gärna på tråden om ni vill följa med.
/Magnus
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by Mikeryd »

Jag ska också köra en runda i morgon. Om jag hinner efter en del annat bestyr på morgonen dyker jag upp vid Willys i Sävedalen, annars cyklar en sväng på eftermiddagen.

Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by Claes-Göran Andersson »

Kan tänka mig att hänga på! För min del blir det dubbcykeln för lurigt med fläckvis halka överallt just nu!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by molsson »

Med minus på natten och runt 0 på dagen så är dubbdäcken på.
/Magnus
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by fabbev »

Jag kommer också.
Skall bara skifta till dubbdäck på MTB:n. Hoppas jag hinner. Annars kör jag ikapp Er. Ha ha ha. Vänta inte menar jag:
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tisdagstur 2015-12-29 klockan 10

Post by Claes-Göran Andersson »

Fin tur idag. Vinden var kall så det blev lite extra lager kläder som åkte av igen när backarna var avklarade i Agnesberg.
Körde med min förhistoriska tunga MTB byggd i stål, en Bridgestone från den första eran av MTB i USA slutet av 80 början av 90-talet helt utan dämpning. Kändes väldigt annorlunda har inte använt den på flera år så det var att ta det lugnt med fulldubbade däck. Styrningen var riktigt knepig för cykeln är lång, nu efteråt när jag testade mer noggrant känner jag att styr lagret är på väg att ge sig. Det får bli Majorna nästa vecka och en cykelverkstad som kan gamla cyklar.

Gött trött nu på em. två timmar styrka på gymmet igår samtidigt en 2 dag med 600 kalorier sätter sina spår. Sitta på en ovan cykel med full dubbat var också en utmaning denna dag med Magnus, Fabbe, Mikael och Hans ö.

Tack för en fin tur i det klara fina vädret. Alltid lika gott när man väl är ute och fått upp ångan!! :-D

Utan dubbdäck hade det inte gått att cykla denna dag om man inte vill utsätta sig för risken att åka omkull!

Önskar alla Lygnare ett Gott Nytt "cykel" År!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply