Sub10

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
johanj

Re: Sub10

Post by johanj »

Hej,

Jag skulle vilja byta till SUB10 från SUB11 om det är ok?

Mvh,
Johan
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sub10

Post by Mats Gustafsson »

Hej Johan
Du är välkommen att köra med Sub 10. Jag ändrar i listan om du inte redan gjort det
// Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Sub10

Post by olof »

Mats!

Jag har fått förhinder på söndagens SUBträning. Hoppas att du kan rodda detta pass.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sub10

Post by Mats Gustafsson »

Jag dyker upp imorgon kl 09.00 Kviberg.
Vi får se hur många SUB 10 det är på plats i regnet,föhoppningsvis blir vi ett gäng så vi kan köra "Belgiskt" hela vägen.
Vi hoppas på bättre väder än prognoserna visar!!
// Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
uherge

Re: Sub10

Post by uherge »

tjenare jag hoppar gärna in i sub10 om det går bra. Vi är för få i Sub11 så det kommer aldrig att funka!

Någon som inte ska på träningslägret och vill köra ett pass på lördag (28/4)?
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Sub10

Post by T.F »

så nu e men anmäld till VR trots allt..köpte ju Niklas Möllbergs plats i grupp 248 o startid 03:44 -å vad jag förstår av den långa namnlistan ovan så är det
sub 10 som stapplar iväg i detta tidiga morgondis,kul o inspirerande! hoppas på att få en del träningstimmar innan start dock,märkte i söndags när jag försökte med vad som visade sig vara en 14milare med sub 8.30 att herregud det fattas lår o vadmuskler..de tog slut på hemvägen,nåja skam den som ger sig,tids nog,säg..o sub 10 passar antagligen mig bättre(hoppas jag,som aldrig kört en VR).Lycka till nu ni alla o så syns la´vi!Thomas Forsberg
(min e-mail krånglade så nu använder jag [email protected] istället)
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Sub10

Post by Mikael Virtanen »

Anhåller härmed om att få köra med er i Sub 10 (istället för Sub 8:30). Ska nog kunna göra nåt slags nytta under resan.
Hälsningar,
Mikael V
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sub10

Post by Mats Gustafsson »

Hej Mikael,
Du är välkommen att köra med SUB 10, start 03.44. Det blir närmare 40 personer i den SUB gruppen så du behöver bara ta första förningen bakom MC´n sedan är det bara att åka med hela vägen. Det kan bli en kort förning för dig när vi närmar oss Medevi men annars blir det en bekväm resa för din del.
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
cali1001

Re: Sub10

Post by cali1001 »

Hej!
Jag hoppas att så många som möjligt från sub-10 gruppen kommer vara med på söndagens långpassträning. Det är bra om vi
får så många tillfällen som möjligt att öva teknik, smidighet och säkerhet i belgisk kedja och tvåparskörning!
/CALLE
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Sub10

Post by Borat »

Har en plats 03.44 att sälja.

Någon intresserad ?

Ring 070-6647860

Mvh Martin
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sub10

Post by Mats Gustafsson »

Hej Sub 10,

Jag hoppas att Olof T. kan ta tag i Sub 10 träningarna framöver, gärna med någon medhjälpare på träningspassen.
För egen del blir det tyvärr inte så mycket cykelträning de närmaste veckorna efter vurpan. Jag får helt enkelt hålla mig lugn men hoppas vara i så pass form så jag i alla fall kan delta på VR 2012.
Passledarrollen lämnar jag över till Olof eftersom jag inte vet hur formen kommer att vara över Vättern.

Listan på anmälda till 03.44 start och Sub 10 ligger under Träning - Vätternrundan - Sub 10

Hör av er om ni vill mail listan till Sub 10 gruppen.

// Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Sub10

Post by KalleH »

Mats, hoppas att du snart blir ok igen.
För att uppmuntra dig kan jag meddela att du av en viss kvinnlig deltagare på Bjärelägret har utsetts till den cyklist som cyklar snyggast i hela klubben. Alltid något att glädja sig åt i eländet.

Krya på dig

Kalle H
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Sub10

Post by Benny »

Hej Mats ,då hände det som inte fick hända,våran passledare SKADAD #-o
Vi får hoppas på ett gott läkkött och snabbt tillfrisknande ,så du kan coacha oss
runt pölen.
mvh.
B.H.//
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Sub10 möte i klubblokalen den 14:e maj.

Post by olof »

Hejsan alla SUB 10 åkare.

Ni som följer denna länk har säkert läst om läget för Mats och att jag kommer att träda in i Mats ställe som "ledare". Jag har idag efter turen prata med Thomas, Christian, Benny, om att ställa upp som medhjälpare för årets sub 10 satsning. Det skulle vara bra om vi kunde vara någon person till som vill ställa upp som medhjälpare och namnet Mikael V dök upp, vad säger du Mikael, kan du ställa upp ?

Vi kommer naturligtvis att rulla med i klungan och gemensamt försöka hålla ihop gruppen.

Vi pratade om att vi skulle ha ett litet kvällsmöte för oss alla som skall köra med i Sub 10 och det skulle vara bra om så många som möjligt kunde komma så att vi kan prata lite om loppet men även träffas så att vi kan "lära känna varandra"

Vi kommer att ha en samling måndagen den 14:e maj i klubblokalen på Flygradiogatan 40. det blir lite fika och vi satsar på 1 timme mellan 19-20.

Det skulle som sagt vara bra om så många som möjligt kan komma. Ni kan väl skriva ert namn på denna länk så att vi får en uppfattning om hur många vi kan bli.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Sub10

Post by Mikael Virtanen »

Inga problem Olof, jag kan vara medhjälpare om det behövs.
Men tyvärr har jag inte möjlighet att vara med på någon av morgondagens rundor. Fast det går ju fler tåg...
Mikael
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Sub10

Post by olof »

Tjena Mikael.

Kanon, tack så mycket.
Kan du komma på mötet den 14:e?
Jag hoppas att denna dag och tid även passar för Christian, Benny och Thomas.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Ahlquist

Re: Sub10

Post by Ahlquist »

Hej,

14:e funkar fint för mig. Ser fram emot att träffa så många som möjligt som ska göra oss sällskap runt pölen.

//Christian
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Sub10

Post by Mikael Virtanen »

Ska på begravning den 14:e, så det är inte säkert att jag kan vara med på mötet då. Får se hur det går.
Här är några saker jag tycker man kan tänka på efter tidigare rundor:
Snabbstopp i Gränna, typ 2-3 min
Kaffestopp i Fagerhult, 5 min
Kaffestopp i Broviken, 5 min
Då tror jag många har möjlighet att hänga med hela vägen.
Sen är det ju bra om man är synkade kring att hålla igen i backar uppför och även att pausa rotationen vid uppförsbackar och nedförsbackar (något som annars skapar onödig stress). Och att lugnt invänta klungan efter rondeller och korsningar.
En personlig reflektion är också att man inte behöver köra belgiskt hela vägen utan gott kan kosta på sig lite hederligt socialt tvåpar en stor del av distansen.
Och grindvakter är ju att rekommendera när man är en sån stor grupp.
Fast allt detta har ni nog förmodligen redan tänkt på.

Mikael
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Sub10

Post by Henrik Erdalen »

Jag kommer gärna på sub10-träffen den 14:e maj.

Henrik Erdalen
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Sub10

Post by T.F »

hoj o tack alla för fin runda igår oxå! tror mig kunna komma på mötet den 14:e i klubblokalen(ngt bråttom till nytt möte efteråt dock,börjar oxå 19.00..men man måste välja ibland.. :roll: )kul med alla intresserade o duktiga cyklister,mkt inspirerande! Thomas
Post Reply