400 km brevet från Lund

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

400 km brevet från Lund

Post by dlridings »

Snart åker jag säsongens sista, för mig, brevetlopp. Start och mål är i Lund. Jag tog tåget hit men med Öresundtågets priser för cykel hade det varit billigare med bil. Jag tar bilen nästa gång.

Det är en spännande runda, tycker jag. Jag har inte kommit in till Ljungby från det här hållet tidigare.

400 från Lund

Det rör sig kl 8.

Hoppas det inte blir för blåsigt. Skåne har inte branta störningar, men jag känner väl till vinden.
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: 400 km brevet från Lund

Post by Sköld »

Vilken fin bana, måste köra den vid tillfälle!
Ha en riktigt fin dag , så syns vi nästa säsong!
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: 400 km brevet från Lund

Post by dlridings »

Det blev blåsigt värre, och in Skåne, är blåsigt mycket kännbart.

Det första 2 mil eller så fick vi skjuts av en av Milslukarens många starka cyklister. Du har säkert träffat honom, Bengt. Ebbe. När vi kom till en lite längre backe så halkade vi efter. "Vi" var jag och två från Lund, Ceclia och "Sigge" (som egentligen heter Anders). Vi tre höll ihop runt resten av banan.

Det var lite annorlunda stämpling på två ställen. Det ena, i Knäred, var FOTO, dvs, vi fick anvisningar om att ta foto på cyklarna vid järnvägsövergången i Knäred och antingen skicka in det till organisatoren eller, och helst, lägg upp fotot på Milslukarens sida i Facebook. Så det gjorde vi.

Jag vet inte om länkarna till Facebook fungerar, annars kan ni söka upp dem.

Cecilia och Sigge i Knäred

Ett alternativt försök ...

Min cykel vid övergången

I alla fall, Cecilia och Sigge blev Super Randonneurer vid målgången. Det är alltid lite speciellt att kunna vara den första som gratulerar.

Den andra annorlunda kontrollen var INFO. Dvs, vi skulle skriva upp vilket föremål som avbildades på baksidan av en varningsskylt när vi svängde i Bjärred. Om någon plockade ned bilden (jordgubbe), skulle vi upplysa om vad skylten varnade för, samt klockslaget förstås: 04.25.

I Landskrona skulle vi precis cykla iväg när jag upptäckte att vänster vev hade lossnat och hade säkert komma helt av om jag cyklade vidare. Jag hade ett multiverktyg och kunde dra åt, men det var en liten tankeställare. Något sådant har aldrig hänt mig. Jag hade använt partiet tidigare och la tillbaka det efter LEL. Det är möjligt att Loctite på gängorna hade gjort sitt och borde ha förnyats.

Jag är glad att det inte regnade. Det hade varit tufft. Nu blev det bara besvärligt istället :-)


Daniel
Post Reply