Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Post by Claes-Göran Andersson »

Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Distans XL

Startplats: Kungälv kl 10.00
Karta till startplatsen, parkeringen nedanför Kungälvsparken mitt emot Kungälvs Lasarett: startplats Kungälv.

OBS! För de som vill cykla från Göteborg till starten i Kungälv kan möta upp i Sävedalen kl 8.50
Karta till startplatsen hittar du HÄR. Blir ca. 40 km t.o.r. Sävedalen - Kungälv.


Grupp Grön

Länk till Karta Grön

Längd: 96 km
Backighet: Medel

Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Grupp Gul

Länk till Karta Gul

Längd: 96.5 km
Backighet: Medel/hård

Passledare:
Hjälpryttare:
Info från passledaren:


Grupp Röd

Länk till Karta Röd

Längd: 111 km
Backighet: Medel/hård

Passledare:
Hjälpryttare:
Info från passledaren:


Vägbeskrivning:

Vi kommer från Kungälv, Kode, Jörlanda, Stora Höga mot Stenungssunds centrum. Vi cyklar rätt fram väg 770 mot Ödsmål, genom rondellen mot Svanesund, till höger väg 659 vid skylt "Ljungskile 12". Vid gamla riksvägen tar vi höger i T-korsningen, skylt "Lilla Edet 15", väg 167 söderut.

Röd grupp tar vänster vid Backamo Husvagnscenter, väg 167 till Lilla Edet, ansluter vägen mot Kungälv = höger mot Västerlanda kör ca. 5-6 km skylt Stenungssund sväng höger mot Ucklum. I Ucklum sväng vänster mot Stenungssund lång backe upp mot E6 vid Spekeröds golfbana på vänstersida sväng vänster mot Svartedalen, sväng höger när skylt Diseröd kommer efter ca. 6-7 km. Vid nästa korsning sväng vänster Diseröd efter 1-2 km sväng höger mot Kode. Vid gamla E6 sväng vänster mot Kareby vidare in till Kungälv.

Gul grupp kör inte ner till Lilla Edet vid Backamo Husvagnscenter utan fortsätter i stället gamla riksvägen ner till Ucklum och kör sedan samma bana som röd grupp.

Grön grupp kör samma bana som röd till Lilla Edet men fortsätter förbi Västerlanda ner till Diseröd, vänster före Diseröd mot älven och till Fars Hatt, genom centrum till målgång vi parkeringen, Kungälv.

Fika efter passet på lämpligt fik i Kungälv. Rundan blir ca 4 mil extra för de som kör från Sävedalen och vill gruppen fylla energi längs banan finns det möjlighet till trevlig fika i Backamo. Banan är inte ritad förbi Backamo för gul grupp men alternativ sträckning kan bestämmas vid start.

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Post by Dario »

Hejsan,

Jag tänkte cykla imorgon, om väderprognosen är densamma ikväll som nu, alltså uppehåll eller lite regn. Är det någon som också tänker cykla? Jag cyklar gärna från Sävedalen. Passledare kan jag inte vara, då jag känner mig fortfarande osäker på bansträckningen.

Hälsningar,

Dario
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Post by FAbIo2 »

Hej Dario
Jag cyklar gärna imorgon.
Ses vi vid Shell 7.10 om det går för dig?
Lång väg till Kungälv.
Kommer inte att spurta dit då bättre cykla i god time.
Hälsningar
Fabio
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Post by Dario »

Ok vi blir åtminstone tre stycken som startar från Sävedalen kl. 8.50 imorgon. Håkan Linger, Fabio Abate och jag startar vid Shell-macken vid Bangatan i Majorna kl. 8.20 och cyklar mot Sävedalen. Häng på redan då om ni vill. Vi ses imorgon / Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-08-11 kl. 09.00

Post by Dario »

Det blev Fabio, Håkan och jag som cyklade Långa Svartedalen. På vägen upp var det uppehåll, åtminstone under den första timmen, och medvind. Sedan kom regnet, först lite grann, sedan blev det stora mängder, speciellt från Backamo. Fika blev det inte, caféet i Backamo var stängt men vi hade mat med oss så det räckte, kanske precis. Från och till Kungälv körde vi 98 km på lite över 29 km/h. Totalt blev det för oss cirka 16 mil idag, blöta mil men ändå bra cykling och trevligt sällskap. Det är skönt att ha sina cykelkamrater med sig när vinden och regnet piskar en i ansiktet! Tack för idag och missa inte Kallebackarna och Landa retur nästa vecka. Vi hörs / Dario
Post Reply