SUB 9 VR 2019

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: SUB 9 VR 2019

Post by mason.linke »

Hej Alla

vi har just bestämd att vi måste byta träning till söndag - vi ska inte cykla i detta regnväder i morgon. Vi hoppas det kan funkar för det flesta. Vi tycker det är ingen mening att cykla i klunga i regn - farligt, otrevligt och inte hälsosamt heller...

Kan ni vara snäll och kolla med era vänner att alla få detta information?

Då ses vi som kan söndag 8:50 samma plats istället,

Hälsar
Sebastian & Andreas

CG - kan du ändra datum i anmäldningslänken?
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 9 VR 2019

Post by Borat »

Hej !

Låter som ett bra beslut:-D, kommer sön kl 08,50.

Ha det......
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: SUB 9 VR 2019

Post by mason.linke »

Hej alla igen
Ursäkta kaoset här - men nu har Anderas och jag bestämt följande:
Vi kör imorgon Lindome-Varberg med start 14:00 i Lindome.
Det beror på att de flesta som har hört av sig kan inte på söndag och det är tråkigt om de kan inte vara med.
Hoppas det är ett tillfälle som de flesta kan deltar fortfarande - kolla gärna med vänner/bekanta att information kommer fram.
Ses i Lindome kl. 13:50 i morgon!
Hälsar
Seb & Andreas
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB 9 VR 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Kalendarieänken är fixad med Lindome kl. 14.00!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: SUB 9 VR 2019

Post by mason.linke »

Tusentack CG!
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: SUB 9 VR 2019

Post by mason.linke »

Hej Sub-9or,

gå gärna in och anmälda er för nya upplägg av träningen imorgon!

/Sebastian
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 9 VR 2019

Post by Borat »

Får inte till det med alla ändringar, åker långt för att träna
Ser att vi har en träning till den 8 juni, vilken tid startar vi då?

Hoppas att ni får ett bra pass idag....
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Efter många YR- och SMHI-uppdateringar och flera ändrade träningstider så blev det till slut ett bra träningspass Lindome-Varberg t/r i hård kantvind och ett rullsnitt på 34.7km/h.
Det ventilerades lite känslor och åsikter i stundens hetta efter en ”nära på”-insident, men det har vi lagt bakom oss nu.
Gruppledningen roddade lite hinkar efter passet och firade go-känslan med med en öl, eller var det två...
Attachments
B514825A-6DFA-4571-AB73-E73ED72848FF.jpeg
B514825A-6DFA-4571-AB73-E73ED72848FF.jpeg (491.08 KiB) Viewed 20422 times
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 9 VR 2019

Post by Borat »

Hej!

Hur gör vi med sub 9 träning på lördag?

Undrar om det är så att vi kan köra passet på torsdag 6 juni 09.00.

//Martin
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Planen är att vi kör Lindome-Varberg utan stopp med start kl 10 på lördag.
Detta är vårt genrep där vi kör snyggt, fokuserat och säkert i Vättern-fart. Och så bör alla passa på att testa näring osv.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Kära vänner.

Nedan alla deltagarna i årets SUB9-grupp. Det har varit en del avhopp och ändringar så jag hoppas att alla som skall vara med står på listan. Vänligen dubbelkolla!
Numret som står framför ert namn är inte ordningen vi cyklar i, men numret som kommer stå på de 2 hinkarna som du skall lägga dina vattenflaskor, mat, näring osv i och som vi sedan återfinner i de 2 depåerna längs vägen runt pölen.

Jag föreslår att våra kära langare träffar oss och SUB8 på lördag morgon vid tåget. Återkommer när tid är bestämd.

I mailet som ni alla har fått finns det bifogat ett körschema där det är inlagt 2st 3min pauser. Vi skall hålla en snitthastighet på 33,6km/h dvs en rullhastighet på 44,1km/h för att komma runt på 8:50.

Med tanke på hur vi har utvecklats som grupp de senaste veckorna och hur vi körde i lördags då vi körde 11 mil med ett rullsnitt på 34,7 under stentuffa vindförhållanden är jag övertygad om att vårt mål är inom räckhåll!

Saker att tänka på:
-Se till att ha förnamn på din hjälm (gärna på genrepet på lördag).
-Vi måste tillsamman peppa varandra, för vi kommer alla någon gång under loppet ha det tufft.
-Var och en måste ta ansvar för att i var stund vara fokuserad på att köra säkert och ha blicken riktad framåt. Vi kommer cykla snabbt och även om vi blir trötta så kan vi inte kompromissa med detta!
-Ha koll på din utrustning. Helt, rent och snyggt ökar dina chansen att ta dig runt sjön utan teknikstrul eller punka. Punka betyder att du står ensam...
-Vi gör detta för att det 1. ÄR KUL 2. ÄR KUL 3. ÄR KUL. Så, glöm inte att ha kul!

Har jag glömt något?
/Andreas

1 Alkdal Sofia
2 Benjaminsson Emil
3 Blohm Martin
4 Börjesson Magnus
5 Gren Ramona
6 Ceder Erik
7 Cerdier Emil
8 Dahlberg Thomas
9 Wiklander Niclas
10 Frebelius Christoffer
11 Henriksson Martin
12 Hermansson Linus
13 Holmén Anders
14 Karlsson Magnus
15 Johnsson Mikael
16 Lindell Kenneth
17 Linke Sebastian
18 Moss Thomas
19 Nordström Anders
20 Olsson Jan
21 Papagiannis Andreas
22 Pettersson Kenneth
32 Dahlén Hans
24 Roos Nikolina
25 Sjödahl Emelie
26 Stahre Andreas
27 Svensson Björn
28 Österström Thomas
29 Östgårdh Tom
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Kanske varit otydliga då det har trillat in några mail under dagen, men imorgon lördag cyklar vi Lindome Centrum-Varberg t/r med start kl10 non stop!
ALLA skall visa sig från sin bästa sida. Detta är genrepet!!!
/A
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: SUB 9 VR 2019

Post by mason.linke »

Hej

Vi var 15 stycken som cyklade från Lindome idag - i ösregn stora delar av vägen, vi tog en annan väg mera inåt landet (Fjärås, Gällinge, Horred och tillbaka), totalt 8,5 mil, vilket blev bra träning i detta väder.

Allt rullade väldigt bra fram till sista rondellen i Lindome - där mitt framhjul gled iväg och vi var några stycken som ramlade, lyckligtvis blev det inga stora skador. Min cykel fick en smäll i växeln, jag lämnade den direkt till Adam hos Art V, hoppas han fixa den tills nästa vecka...

Vi ses på tåget på Fredag eller i Motala. Vi hör av oss under veckan angående ett sista-snack-möte i Motala och preparering av hinkarna/langning.

Väldigt bra kört allihopa idag!
Sebastian
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: SUB 9 VR 2019

Post by Linher »

Instämmer! Bra kört i regn och rusk!
Skönt att ingen blev skadad i spurtkraschen!
/Linus
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Hej igen.

Nu är det inte många dagar kvar och hjärnan går för högvarv innan man skall somna, så jag går upp och sätter ihop en Excel som den som vill kan skriva ut, plasta in och sätta på styret tex. Bifogat i mailet!

Jag skall försöka hålla koll på hur vi ligger till under rundan, men skadar inte om fler hjälper till. Som det ser ut nu får vi motvind söderut och medvind norrut, vilket är bra då den värsta vinden är KANTVIND. Vi skall försöka anpassa farten så att vi inte går för hårt mot Jönköping, vilket kan straffa sig senare.

Vi träffar "langarna" Lördag kl 09:30 på grusplanen bredvid Lygnartåget (https://goo.gl/maps/pubJsqZPaTe7mdKC9) för att fylla hinkarna med de förnödenheter vi behöver (2 st).

Vi har beslutat att ta 3 min paus x2. Dessa stopp är markerade med rött i excel-filen. Viktigt är att när langarna säger att det är 30 sek kvar så gör vi oss klara, för när tiden är ute kör vi. Vi går ut lugnt i 2-par direkt, alla fokuserar på att täppa till luckan framför och på under 1 min vill jag höra "kontakt".

Under våra träningar har det tagit evigheter att samla sig efter stoppen. Jag har försökt förmedla detta, men utan resultat. Var minut vi lägger på att avsluta samtalet, hämta in 2 snabba som drog ifrån osv osv försinkar att komma upp i vår marschfart är minuter vi måste jobba igen (och det är jobbigt)!

Glöm inte att äta och dricka mycket denna veckan.
Planera kosten och funder ett extra varv kring vätska, NaCl och Mg till på lördag. Prognosen säger just nu ohyggliga 26 grader på lördag...

Själv kommer jag ha 3 flaskor med mig till var delsträcka (2 med Maurten och en med vatten) + en extra flaska med vatten i hinken. Tuggtabletter med Magnesiumcitrat, "Extrasalt" tabletter (NaCl), Maurten Gel och något att tugga på (Snickers osv).

Något annat att tänka på är såklart att hålla igång, men inte slita ut sig de sista dagarna. Tänkte själv köra en liten runda på 2-3 mil på torsdag med lite småspurter så att benen inte glömmer hur man anstränger sig...

Gå igenom din cykel ordentligt, ladda Di2-batterier, smörj kedjor, glöm inte sol- och rumt-kräm osv osv..

Annars är det hålla igen uppför, trycka på nerför, snacka och var glad som gäller.

Min målbild är att vi rullar in i Motala, med 13 min marginal, saktar ner lite, låser klungan och rullar de sista hundra meterna och över mållinjen i perfekta svart-gula 2-par, tight och snyggt med leenden på läpparna . Sen unnar vi oss en god kall öl!

Nu får jag nog försöka somna igen. En lång dag på ambulansen väntar imorgon...

Några tankar kring detta? Skriv gärna på forumet!
/Andreas
PS Langningen kommer kosta oss 140kr/pers. Swisch-nummer kommer snart.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: SUB 9 VR 2019

Post by andale »

Lycka till på resan runt sjön. Cykla säkert och bra så går det fint!
/Anders
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Tack Anders!
Gruppen har utvecklats massor i vår och det känns som att det finns en hel del överkapacitet. Med lite tur kan detta bli toppen!
/Andreas
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Vätternrundan Sub9 med körschema på 08:50 avklarat. Officiellt resultat 08:49.

Målett att bygga en grupp med erfarna gruppcyklister och oerfarna anser vi vara fullbordat. Vi körde ”en för alla, alla för en”.

Med en stabil grupp fanns det utrymme att ”gå bak” och återhämta sig för att sedan komma tillbaka.

Det var mäktigt att rulla in i Motala som en göteborgsk svart-gul orm och passera mållinjen i perfekt formation.

Att ta med oss är också att vi fick mycket beröm från cyklister från andra föreningar som låg på rulle. Flera sa ”ni körde som ett riktigt lag, fint att se”!

En magsjuka, en begynnande infektion och några kramper gjorde att alla inte kunde fullfölja under den stekande solen. Vättern är Vättern, har man en dålig dag så går det inte, men det är bara att ladda om och köra nästa år igen. ALLA som startade har sub 9 i kroppen!

Men nästa år kör vi SUB8, eller!?
/A
PS har ni inte redan så swisha 140kr till 0705671390 för langningen. Märk betalningen med ”sub9, hink:nr, och namn”.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: SUB 9 VR 2019

Post by AndPap »

Det har gjorts en ansökan om en Sub8-grupp till V.R 2020 med 40 platser. Finns en egen tråd på forumet.
Läs tråden http://www.lvg.nu/forum/viewtopic.php?f=116&t=3660 och maila [email protected] vid intresse!
/A
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: SUB 9 VR 2019

Post by andale »

Grattis till en väl genomförd Vätternrunda =D>.

Jag tog några bilder när ni rullade iväg. Eftersom presentationen blir lite knepig i forumet har jag lagt dom i ett Google-album som det dessutom går att lägga till fler bilder i.

https://photos.app.goo.gl/2QUnFoHtbPvrivq97
/Anders
Post Reply