Öijaredsrundan

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Öijaredsrundan

Post by Mikeryd »

Jag var ute och testade en ny bana som jag tänkte vi kunde ha som vinterrunda. Det är ganska mycket trevliga skogs-och grusvägar, rätt kuperad men med platta partier från halvvägs och på tillbakavägen. Ett par partier går på stig, där grus/skogsvägar binds samman, men det är bara korta partier. Start och mål är Sävedalen och rundan vänder med en trevlig del runt området kring Öijareds golfbana och vänder söderut vid Norsesund. 74 km lång. Filen finns uppladdad på vårt ridewithgps-konto. Den finns i två varianter Öijaredsrundan och Öijaredsrundan XXL. Jag tror dock att XXL är för lång för vinterträning. Den passar bättre på sommarhalvåret.

Jag skulle föreslå att vi ersätter någon av rundorna med start i Lindome eller Kungsbacka, eftersom vi ofta saknar lokala passledare på dessa orter.
Attachments
COURSE_27342150.gpx
(255.51 KiB) Downloaded 425 times
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Öijaredsrundan

Post by Dario »

Spännande, Mikael! Sträckningen ser mycket intressant ut. Jag ser fram emot att få köra passet. Hälsningar, Dario
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Öijaredsrundan

Post by andale »

Bra initiativ! Ser fram emot att köra denna sträckning.
/Anders
Post Reply