Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

Startplats: Lindome Centrum
Karta till startplatsen hittar du här.

Distans: 62 km

Backighet: Medel

Fartgrupp: Marschfart 26 km/tim (~ medel 23-24 km/tim)

Länk till karta

Passansvarig: Dario M.
Hjälpryttare:

Info från Passansvarig:

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Hur klär man sig i kylan: Läs här :!:


Vägbeskrivning:
Lindome Centrum - Hällersåker -Inseros - Hällingsjö - Höger mot Ubbhult - Tölö - Voxlöv - Anneberg - Lindome Centrum

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00

Post by Dario »

Hej och välkomna till Ubbhults Kapell!

Det blir säsongens första vinterpass. Hela banan är på asfalt och det skulle kunna gå att cykla med racer men chanserna att det blir helt torrt underlag är ändå små. Då tycker jag att det är ett skäl för oss att redan nu plocka fram vintercykeln, sätta på skärmar och kompislappar och använda den på söndag. Då blir det lite extra trevligt för alla :-)

Vi samlas kl. 9.50 i Lindome centrum. Vi kommer att köra distanstempo utifrån vintercykelförutsättningar, dvs. ungefär 25-26 km/timme i totalsnitt. Två frifartsträckor kommer vi att ha, den första från Hällingsjö upp mot Ubbhult och den andra från Alafors kvarn till Lindome. Jag kommer att ta det lugnt hela vägen så ni som vill ta ut er lite mer får vänta in mig och eventuellt fler i slutet av fartsträckorna. Efter avslutat pass fikar vi på Lilla Spinneriet i Lindome.

Vi ses på söndag!

Hälsningar,

Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00

Post by Dario »

Hejsan!

Jag ser att jag är den enda som är anmäld till Ubbhults Kapell i nuläget och jag misstänker att det är på grund av väderprognosen, som utlovar regn. Ifall detta är argumentet så har jag ett motargument:

Väderprognosen säger regn på natten men uppehåll på förmiddagen fram till mitt på dagen. Det innebär att vi skulle starta med uppehållsväder och med blött på marken och kanske t.o.m. avsluta med samma väder- och vägförhållanden. Det talar för att vi ska ta fram vintercyklarna, sätta på skärmar och kompislappar och ge oss ut på söndag! Det är en fin bana så missa inte chansen.

Anmäl er i kalendariet venner! Vi ses på söndag.

Hälsningar,

Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ubbhults Kapell Söndag 2019-10-27 kl. 10:00

Post by Dario »

Hej,

Och tack för dagens runda! Vi var sex stycken anmälda och lika många till start. Bra! Det var en väldigt fin tur och vi slapp regnet, vi fick t.o.m. se solen komma fram flera gånger.

De gynnsamma vindförhållandena gjorde att jag hade strax över 26 km/timme i snitt, de andra körde snabbare i frifartssträckorna och har då fått ihop ett ännu högre snitt.

Här kommer en bild på oss som stannade och fikade på Lilla Spinneriet:
2019-10-27 14.22.31.jpg
2019-10-27 14.22.31.jpg (106.55 KiB) Viewed 5062 times
Nästa vecka är det dags för Nedflorundan, första vinterpasset med gruspartier. Missa inte det!

Hälsningar,

Dario
Post Reply