Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans XL

Startplats: Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Distans: 118 km
Backighet: Medel

Länk till karta

Grupp Grön
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Gul
Bana: https://ridewithgps.com/routes/32364263
Passledare: Anders Alex.
Hjälpryttare:

Info från passledaren: Vi kommer att cykla i ett lugnt distanstempo enligt klubbens policy, dvs med en medelhastighet av 27-28 km/tim.

Grupp Röd
Bana. https://ridewithgps.com/routes/27248917
Passledare: Sebastian L.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:


Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by andale »

Hej!

På söndag väntar fint väder med lätta vindar. Gul bana, som undertecknad leder, är 11,6 mil så för att orka hela vägen fikar vi på Åsa Hembageri efter ca 5,7 mils cykling i distanstempo. In och anmäl er bums.
/Anders
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by mason.linke »

Om vi gör en extra röd grupp kan jag (försöka) leda den - jag har varit sjuk några veckor innan påsk, sa jag få kolla hur det går nu... En option är att vi alla kör gemensamt till Åsa - och sen delar i gul/röd grupp för hemvägen... Vi bestämma på startplats!
Ses imorgon!
Seb
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by Dario »

Hejsan,

Det introduktionspass till gruppcykling som var planerat till imorgon är tyvärr inställt. Ytterligare tre tillfällen finns att kunna boka in sig på under våren, ni hittar dem här:

http://lvg.nu/forum/viewtopic.php?f=97&t=3760

Har ni bekanta som kan vara intresserade av dem, förmedla gärna informationen. Sprid gärna, exempelvis genom att dela länken ovan på era Facebook-sidor.

Hälsningar,

Dario
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by mason.linke »

Om någon i röd grupp kunde ladda ner kart på datorn vore det bra - jag klarar det inte på min Polar... Jag kan vägen hyfsat men inte exakt där i åsa trakten...
Mvh
Seb
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by Mikeryd »

Jag kan vägen!

// Mikael
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by Jörgen »

Måste avstå morgondagens tur due to a mechanical problem... cykeln är paj!
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by andale »

God morgon!

Jag får tyvärr avstå passlederiet idag eftersom jag inte känner mig helt ok. Peter tar dockhand om gula gruppen.

Ha en fin runda.
/Anders
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by mason.linke »

Vi var sex i röda gruppen som åkte ner till Åsa (tack vore Mikael och Roger som kände vägen bra) och fikade i solen vid hembageriet. Sen åkte faktiskt passledaren tillbaks med gula gruppen, jag litar på att ni körde lika bra hem som ner, skönt att se hur starkt och därmed säkert ni kör!
/Seb
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Cyklade från Kållered strax efter kl. 10 körde gamla riksvägen hela vägen ner till Åsa och var på bageriet 5-10 minuter efter gula gruppen som satt och fikade. Ville inte köra för långt idag har det inte i kroppen nu. Det var ju Mallis två veckor som skulle steppat upp längden inför Vättern.

Rullade på fint sida med tappade 1 km genom Kungsbacka men hade 29.3 i snitt efter 34 km till Åsa.

Åkte med gul grupp tillbaka men innan Gällinge bildade Peter och Magnus en tremanna gruppetto så undertecknad blev vägvisare. I Gällinge korset var vägen totalt avstängd med brandbilar och ambulanser såg ut som en MC krock.

Vi blev hänvisade in på parkeringen där en dam sa att det går att cykla rakt fram en bit så kommer ni ut på stora vägen igen. Jo jag tackar en grov grusväg som var flera km lång med Racer :shock: alla trodde det är väl några 100 meter så är vi ute igen, tji fick vi. Inga punkteringar så vi fortsatte ner till Tom och över Bräckan, Hjälm, Höglanda, Anneberg, Alafors, Lindome till Kållered där jag tackade för mig efter 81 km.

Gänget fortsatte på cykelbanan och gick under E6 till Astra Zeneca mot Preem. När jag körde ut på motorvägen kom gruppetton på cykelbanan precis vid Lisebergs växthus.

Bifogar en bild från Åsa.
DSC_2176.JPG
//CG
"He is able who thinks he is able!"
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by rogera »

De 5 som var kvar i röda gruppen fortsatte den säkra körningen hela vägen hem. Vi delade på dragjobbet i vinden och höll ihop gruppen hela vägen. Vi hade inga problem i Gällinge så olyckan måste hänt mellan våra grupper. Har för mig att vi mötte ett gäng mc i backen ner. Strax efter Kållered vek Magnus av, i Rävekärr körde Mikael och Carlo rakt fram medan Tomas och Roger fortsatte till Slottskogen. Tror vi hade ca 125 km och 31 i snitt, lite osäker då jag startade och stoppade min klocka hemma och inte i Slottskogen.
Tack för en härlig dag i solen med säker cykling.

Update: Verkar vara två bilar som kolliderat och det verkar hänt precis efter vi passerat om jag kollar Strava och när olyckan rapporterades. https://norrahalland.se/tva-bilar-i-krock-i-gallinge/

/Roger
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Landa Retur Söndag 2020-04-19 kl. 09:00

Post by peter jonsson »

Vi var 10 st från start i gula gruppen. Peder vek av hemåt i Fjärås för ett kalas men vi fick ett tillskott av CG i Åsa.
Vi delade gruppen när vi kom ut på vägen mot Gällinge så vår grupp gick i ca 25 km/ fart. Som CG nämt så rekade vi en ny fin vinterbana på grus för vintersäsongen.Vi körde inte över bräckan utan via Rosa slottet på hemvägen för att inte få så mycket backar.

//Peter
Post Reply