Sommarträning

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Sommarträning

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Hallänningarna kallar till sommarträning!
På onsdag firar vi 1 juli genom att träffas kl. 17.15 vid Klovsten precis vid motorvägsavfarten Kungsbacka C. Mats G. och Lars-Inge bjuder alla andra välkomna till ett pass i sol och värme , hur många gånger per år kan man garantera det på våra breddgrader?

Vi kör en runda som går som följer: Fjärås - Sätila - Rävlanda - Hällingsjö - mot Lindome - Älvsåker - Anneberg - Kungsbacka
Längd: 9-10 mil, fart: tja så att det känns bra och så att vi blir lagom trötta (gissningsvis lite under 30 i motvinden och lite över i medvinden), fika: nej, men stopp för vätskepåfyllning.

Alla är VARMT välkomna! Skriv gärna här så att vi vet om vi skall vänta in någon. Vi utgår från att alla i Kungsbacka med omnejd blir stommen i gänget, är ni hemma? Jari, Christian, Patrik R, Roald, Rolf, CG, Niclas och alla andra cykelsugna - ni kommer väl?

Mats Gustavsson och Lars-Inge Kjörnsberg kommer garanterat
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sommarträning

Post by Mats Gustafsson »

Hej,
Jag hann inte fram till datorn förrän nu, men jag kommer naturligtvis på onsdag till Klovsten, hoppas att vi blir några till. Jag är laddad efter en vecka på Gotland och 50 mil runt ön. Bilden är på väg ner mot Hoburgen på slingrande vackra vägar.
// Mats G.
Attachments
mot Hoburgen.jpg
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Sommarträning

Post by Roald Karlsson »

Puh!
Jag började nästan tro att du gått på sommarlov Lars-Inge men jag borde ju veta att en stor stark i väster aldrig tar semester!
Egentligen är det vilovecka för mig efter en träningsvecka i Danmark men det här går ju inte att tacka nej till så visst kommer jag!!

/Roald
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Sommarträning

Post by Thomas Franzén »

Djäkla trevligt initiativ Lars-Inge! =D>

Synd att ni bor så långt bort :-= :lol: :mrgreen:

Jo, jo, jag vet vad ni tänker nu (det är så långt ni har till oss...)

Men vem vet, kommer det fler av denna sort så kanske man kommer och hälsar på. Den 1/7 är jag dessvärre i Borlänge #-o men sen så ;-)
Lycka till i sommarhettan!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Sommarträning

Post by Mats Sarapik »

1) Ni som brukar köra åt andra hållet före passen; hur långt är det från slottsskogen till klovsten? 1715 är ju ganska tajt om man slutar 17 kan jag tänka mig ;-). Men å andra sidan är det ju omöjligt att jobba i denna värme

2) Kör ni norr eller söder om Lygnern?

Skall ju ändå köra hem cykeln i morgon, så en liten omväg är ju inte helt fel

/M
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sommarträning

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Hej Mats,
Här kommer svaren på dina frågor:
1/Det tar ca. 1 timma 15 min om man rullar i maklig takt
2/Vi kör norr om Lygnern

Du är varmt välkommen Mats!
Lars-Inge
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Sommarträning

Post by Claes-Göran Andersson »

Dyker troligtvis upp hade tänkt ta halvdag imorgon för att bada med barnbarnen några timmar. Såg att ni bara tänker ta vattenstopp!!
Läxan lärd från i lördags är att det behövs energi i värmen vi var tomma när vi kom till Kungälv och vattnet hade strykande åtgång i flaskorna!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Sommarträning

Post by Mats Sarapik »

Klovsten? Det är där lite efter Vallda trekant liksom, eller?
Där vi började innan Lars-Inge hade kafferep.

Kan man fylla vatten vid vallda trekant? Har lite svaga minnen av en kiosk eller nåt där

/M
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sommarträning

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Hej igen Mats!
Svaren på din två sista frågor är JA och JA
Lars-Inge
Jari

Re: Sommarträning

Post by Jari »

Hej,
Jag jobbar fortfarande, hinner tyvärr inte i morgon. Har även minskat på cyklingen för att hinna med simning och löpning, jag satsar på Klassikern. Till hösten blir det även Bockstensturen så jag får även klämma in MTB-träning emellanåt. Men när det passar kommer jag på träningarna, gärna Lygnern runt, backträning skadar inte.
/Jari
christian

Re: Sommarträning

Post by christian »

Jag är på. Det blir en trevlig runda. Fyll vattenflaskorna till bredden.
/Christian
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Sommarträning

Post by Mats Sarapik »

Jag kommer. Vänta inte om jag blir sen.
Missar jag er så tar jag en liten ubbhultstur i stället

/M
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sommarträning

Post by Mats Gustafsson »

Thorleif meddelar att han kommer från Hyssna till Klovsten.
Kul att vi blir ett gäng !
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sommarträning

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Härligt! Vi blev fin-fina 9 sugna cykelryttare som gav oss iväg från Klovsten/Kungsbacka i det underbaraste sommarväder som tänkas kan. Det tog ett litet tag innan vi hittade tempot och samarbetet, men ganska snart rullade vi på i fin tvåparskörning med vinden i ryggen.

Efter "väggen" uppför in i Sätila svängde vi vänster och här var det dags för första vätskepåfyllningen. Vidare mot Rävlanda och sedan var det dags att vända näsan mot väster igen = motvind, inte alltför jobbig sådan.

I Hällingsjö efter knappa 55 km var det dags för vätskepåfyllning nr 2 men ganska snart ryckte det i benen igen. I underbar nedåtgående sol intill sjöarna susade vi hemåt. Vid backen upp mot Älvsåker var det dags för tre i gänget att styra sin kosa hemåt. Vi andra 6 stod på för glatta livet, hemlängtan eller kanske bara lite sugna på testa benen?

Väl tillbaka i Kungsbacka kunde vi summera ca. 89 km med ett snitt på ca. 32,5 i årets läckraste cykelväder - vi tycker synd om alla er som inte fick förmånen att vara med idag!

Men chansen återkommer faktiskt - nästa onsdag 8 juli kör vi återigen med start från Kungsbacka/Klovsten kl. 17.15. Rundan blir 8-10 mil och om ni håller utkik här på hemsidan under sommarträning får ni i god tid reda på sträckningen på rundan. Till dess bada, grilla, cykla och må bra! / önskar Hallandsgänget med
Mats G och Lars-Inge K i spetsen
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Sommarträning

Post by Roald Karlsson »

Underbar runda, bästa hittills i år för mig. Som grädde på moset hängde jag med hela vägen runt denna gång, tack Thorleif och Niclas(tror jag det var) för lite moraliskt stöd och "Guds hand" när det var lite xtra tungt.

Vi ses nästa onsdag!

/Roald
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Sommarträning

Post by niclas_y »

Nope, inte jag. Jag var på andra sidan västerhavet.

Min kropp är fö inte skapt att cykla i den här värmen, men det ser ut att rätta till sig snart :-=

/Niclas
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sommarträning

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

På onsdag 8 juli kl. 17.15 är det dags igen! Hallandsgänget bjuder in till sommarens andra runda med start från Klovsten (avfarten motorvägen mot Kungsbacka C). Förra onsdan blev vi nio pers, kan vi bli ännu fler denna gång?

Rundan blir som följer:
Genom Varla-området mot Tölö Kyrka, Hällingsjövägen via Hjälm till Fjärås, över Bräckan och sedan Kungsbacka Gran Fondo banans första varv dvs. söder om Lygnern, Fotskäl, Björketorp, Gällinge, Fjärås Bräcka, mot Sätila, vänster mot Ålgårda och Allarängen, tillbaka till Tölö Kyrka och Klovsten. Längd ca. 10 mil

Förra gången hade vi ett snitt på 32,5, denna gång är det backigare och vi kommer också att starta lite "piano" ned till "mördarbacken" dvs. 3 km uppför vid Björketorp. Jag tror vi kan säga att det blir lite över 30km/h i snitt, men som vanligt styr antal personer i klungan, väder och vind hur mycket +30 det blir.

Jag tror inte vi skall räkna med tropisk värme som vi har varit bortskämda med ett tag nu, men det blir säkert varmt nog för en härlig sommar-runda! Varmt välkomna önskar
Mats G och Lars-Inge K

P.S Skriv gärna här så vet hur många vi skall vänta in
patryd

Re: Sommarträning

Post by patryd »

Hej, jag hänger gärna på. Synd att tempen ute minskar, har lyckats vänja mig vid riktigt "stekvarm" cykling nu efter en veckas turer på Mallorcas syd-västra del. Underbara vägar o lagom höga bergspass (dit måste vi ta oss på nästa CampMallorca). Så nu ska det bli kul o känna på Mördarbacken i normaltemperatur. Vi ses vid klovsten! Patrik
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Sommarträning

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag kommer även denna onsdag! Några 32+ lär det inte bli uppför Björketorpsbacken! :oops:

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Sommarträning

Post by Mats Gustafsson »

Jag är med på onsdag! Behöver komma ut efter helgens firande. Vi ses vid Klovsten 17.15
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Post Reply