Sub11

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
uherge

Sub11

Post by uherge »

Hallå allesammans! Tänkte vi skulle samla oss alla här som vill köra sub11, hoppas vi blir ett par stycken.

Hade tänkt att vi kanske kunde samköra träningen med sub10, borde fungera bra eller vad tror ni?
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub11

Post by isb68 »

Träning tillsammans med SUB10 låter som en vettig idé, jag är med!

/Örjan I.
uherge

Re: Sub11

Post by uherge »

Ni som vill köra i SUB 11, gå in och fyll i er startgrupp i listan för samtliga startande, https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 1FHZVN0X0E
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub11

Post by isb68 »

Hej alla!
Det börjar närma sig den 25:e mars och första inplanerade SUB-träningen.
Har någon hört något om den blir av? Några detaljer om startpunkt, sträckning osv.?

Hade mer än gärna varit med på årsmötet för att snacka men veckopendlar till vårt grannland i väster så söndagskvällarna tillbringas på buss eller tåg.


/Örjan I.
johanj

Re: Sub11

Post by johanj »

Det går ju att anmäla sig till det i kalendern, antar att det kommer upp info på hemsidan om plats, sträckning mm.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Sub11

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Vi hade ett snack igår på spinningen. Det är ju så att årsmötet inte var planerat i höstas när vi hade Vättern mötet. Några av oss som håller i sub-grupper är också styrelseledamöter och håller på med dessa förberedelser samtidigt. Räkna inte med ett längre pass den 25/3 om vi kör detta datum var lite preliminärt beroende på väder och vind. De flesta av oss kör fortfarande på vintercyklar.

Det är ju Mats som håller i sub-10, Lars-Inge och jag i sub-8.30 och Olof för sub-9, Patrik för sub-7.30.

Vi är säkert flera som träffas på träningen imorgon så jag tar upp sub träningen då.

Tanken med detta första pass var att få ihop gänget och köra ett pass för samträningen och lära känna varandra. I de snabbare grupperna känner vi varandra sedan tidigare men från sub-10 och uppåt är det många nya bekantskaper. Hursomhelst samträning kan man aldrig få för mycket av.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
uherge

Re: Sub11

Post by uherge »

Tjenare vi kör med SUB10 på söndag tänkte jag så får vi känna lite på det. Vi är i dagsläget för få i denna grupp.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub11

Post by isb68 »

Hej,
är sugen på söndagens runda men är samtidigt realist ... har inte suttit på en cykel sedan oktober! Bara spinning.
Kör troligtvis på lördag, känns som en mer vettig start på säsongen.
Skall dock se till att kunna hänga med på de kommande SUB-träningarna!

/Örjan I.
uherge

Re: Sub11

Post by uherge »

Hallå på er,

jag med fler har kommit till insikt med att vi inte kommer att kunna köra någon sub11, vi är helt enkelt för få. Det är bättre att vi sluter upp med sub10 och sen får vi bryta ut en mindre grupp om vi inte orkar hänga på. Jag kommer att gå över till sub10 fr.o.m. idag
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub11

Post by isb68 »

Hej,
tror inte jag pallar SUB10-tempo så det får bli lördagsrundor plus egen träning.
Självklart skall Vättern köras men det får ta den tid det tar :-)
Dock trevligt att starta tillsammans i en stor, gul LV-grupp!
Post Reply