SUB 10 gänget.

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 10 gänget.

Post by dlridings »

Mats, Lindome har haft en Statoil, men det är pizzaria nu. Men om kriteriet är lika med att man står i kö (i motsatsen till bordservering) så kan det nog räknas som Statoil.

Preem har numera korvgrill med senap, om det hjälper.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: SUB 10 gänget.

Post by Hans Carlberg »

Hej alla SUB10:or!
Som vanligt denna vår så är det mycket som händer på helgerna.
Imorgon kommer lilltösen hem efter 1 års studier m.m i Paris.
Så det hinns inte med något Varberg T o R tyvärr.
Jag längtade så efter ännu en vända hemåt ensam i motvinden.. :---)
Det får bli egencykling med blågul touch. :-=
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Per

Re: SUB 10 gänget.

Post by Per »

Hänger på från Lindome, kanske vänder hemåt i Frillesås då andra aktiviteter planeras för e.m. /Per
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 10 gänget.

Post by Mats Gustafsson »

Hej,
Om det finns möjlighet så kan vi väl ta en kopp kaffe vid Lindome centrum efteråt.
Daniel kanske har något bra tips? Det fanns ett ställe mitt emot macken, kanske det kan vara något?
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 10 gänget.

Post by dlridings »

Det har funnits något i Lindome Centrum, men jag minns inte om det är kvar. Konditoriet på östra sidan har stängt (för gott). Det är magert. Möjligt mittemot Preem, som du skriver Mats. "Bykrogen" ... men den användes som praktexempel i TV4 om hur man _inte_ ska laga mat. Om jag visste att jag skulle vara hemma, ... men jag är nog ute och cyklar också.

Det är magert i Lindome.

Edit: Jag skulle satsa på pizzarian snett emot Preem, gamla Statoil. Jag vet att jag har sett kaffe där.
Ahlquist

Re: SUB 10 gänget.

Post by Ahlquist »

Imponerande körning idag! Själv hade jag inte det sista krutet idag och drogs med krampkänningar sista 2 milen in till Lindome. Landade till slut på 18 mil så får vara lite nöjd ändå.
Om vi håller dagens tempo på VR så kommer vi att landa på nio timmar och troligen knäcka några på vägen så det behövs disciplin från alla att hålla koll på hastigheten.
Tack till Björn m fl som gick ner och hjälpte oss som hade det tyngre på slutet samt till sällskapet tillbaka till Slottskogen!

//Christian
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 10 gänget.

Post by Mats Gustafsson »

Hej allihop och tack för en fin träningstur till Varberg, närmare Vättern känsla, än idag, tror jag inte att vi kommer.
Bra kört trots detta stora gäng på närmare 40 pers. Bäst fungerade körningen på stora vägen, lite krångligare på småvägarna och i rondellerna, men VR är ju landsvägen hela vägen nästan.

Urstarkt kämpat, särskilt på hemvägen när farten ökade i medvinden. Jag hoppas att det gav en go känsla inför VR och jag tycker vi kan vara stolta över dagens prestation distans 122.4 km, tid 3:47:00, medel 32,6 km/tim.

Tänk gärna på dom 3 sakerna jag nämnde, ropa tydligt att ni är sist när ni skiftar längst bak (det är också en signal till eventuella "inbrytare" i vårt gäng, att vi håller ihop).
Ta igen eventuella luckor lugnt och stilla så att dom bakom hänger med fram, om man inte orkar ta igen en lucka är det inget fel att säga detta så någon annan kan ta luckan.
När vi byter längst fram skall det ske i mycket jämn fart, utan minsta ryck, som kan fortplanta sig bakåt i ledet. Prata gära med varandra längst fram och ropa OK! när näste man är strax framför. Den som skall lämna sin plats lättar på tramptagen något för att underlätta för den som skall fram.
En fjärde sak också, passa på idag att skaffa en lygnartröja eller väst. Olof är på lokalen 19.00 - 20.00. Det är nödvändigt att det framgår att vi kör tillsammans

Lycka till allihop på VR, vi ses i startfållan!!
/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: SUB 10 gänget.

Post by Mikael Virtanen »

Det var min första runda med sub10-gänget och jag får erkänna att jag undrade hur det skulle gå med en så stor grupp. Men oj vad fint det gick. Alla kändes väldigt fokuserade, hjälptes åt och kämpade på. Ryckigheten är som alltid ett problem som lätt bränner cyklistben, men det löser man nog som Mats påpekar enklast genom att kommunicera tydligt vid byten längst bak och genom att hålla sig alert i största allmänhet (dricka och äta hela tiden). Det här kommer att gå hur bra som helst! Tack för en kul och fartfylld cykeldag!
Mikael
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: SUB 10 gänget.

Post by T.F »

härligt gubbs o tös! bra jobbat i den bitvis bistra sid/motvinden,vi är starkare än vi tror i vår SUB 10 grupp så det gäller att hålla fokus o så jämn marschfart vi nu kan de där 30 milen o `hjälpa´ varann på vägen,vi kommer alla att få vår`schackning´på vägen,t o m idag hade jag en krampkänning en bit o låg några varv på hemvägen därbak o drack ordentligt o åt,vilket sen hjälpte mig till mina 17 avverkade dagsmil. så tänk på det,att det är en stor möjlighet vi har att ligga ´o följa med´ några vändor nu när vi är så stor grupp! det ser bra ut i stort allihop(endast några smådetaljer som påpekats tid o som vi säkert rättar till på premiärdagen)så håll gott mod nu så fixar vi detta!! tack,Thomas F. =D>
Post Reply