Ride of Hope 2012

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Ride of Hope 2012

Post by isb68 »

(Troligtvis på fel ställe i forumet men kunde inte skapa en tråd under "Andra motionslopp")

Hej,
är det någon mer som skall köra RoH i år?
Jag tänkte ta mig an Lund-Halmstad (lör 4 aug.) och Halmstad-Gbg (sön 5 aug.).
Tar Øresundståget ner till Lund på fredagen och har bokat mig på Scandic-hotellen i Lund och Halmstad.
Vore kul om det blev fler Venner, åtminstonde Halmstad-Gbg.

/Örjan I.
Bettina Meiners

Re: Ride of Hope 2012

Post by Bettina Meiners »

Låter interessant. Får kolla upp detaierna.

Bettina
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2012

Post by isb68 »

Hej alla!
Lyfter upp tråden ...
Någon mer som funderat på att köra sträckan Halmstad-Gbg söndag 5 augusti?
Finns säkert möjlighet att hänga på från depån i Varberg eller utefter vägen också, kolla med arangörerna.

Jag och Bettina kommer att cykla Lund-Halmstad (4/8) och Halmstad-Gbg (5/8). Om formen känns bra så tar jag även Gbg-Skövde dagen därpå.
Startar i Halmstad 09:15, jag kommer att köra i en 26-28 km/h grupp ... kommer till Varberg runt 12 om allt rullar på.

Att bidraga med 300:- till en bra sak är är ju inte dumt det heller! :-)

http://www.barncancerfonden.se/rideofhope


/Örjan I.
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Ride of Hope 2012

Post by Mikeryd »

Jag planerar att köra Hdstd-gbg om inte vädret är allt för dåligt, men anmäld är jag. //Mikael
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2012

Post by isb68 »

Lyfter denna lite inför helgen ... :-)

/Örjan I.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2012

Post by isb68 »

En liten sammanfattning ...
Åkte ner till Lund på fredag med ett överfullt Öresundståg men värmen i skåne gjorde att all irritation snabbt försvann :-)
En god middag tillsammans med Bettina och sedan tidigt i säng.

Lördag 4/8: Lund-Halmstad, 153 km
Gemensam cykling från hotellet till starten vid sjukhuset i Lund. Bra väder, dock lite kyligt.
Startade 09:15 i gruppen 24-26 km/h, vi blev ca. 18 pers. De flesta var rutinerade så det var snygg cykling hela vägen, själv låg jag på min favoritplats längst bak som vanligt :-) Bra gruppledare som instruerade och såg till att alla trivdes.
Banan var lagd på småvägar så det blev några felkörningar pga. GPS-problem men alla tog det med ett leende.
Första depå i Åstorp med saft, bullar, bananer och kexchoklad.
Lite mer kuperat efter Åstorp. Söderåsen passerades utan problem, fri fart upp o samling på toppen.
Det var första gången jag tagit mig an Hallandsåsen och trodde det skulle vara värre. Kom i och för sig söder ifrån så det var mer långt o segt än brant.
Nästa depå uppe på Hallandsåsen, där smakade kaffet mycket gott!
Fin körning på platten in till Halmstad.
Efter målgång gemensam körning in till centrum och hotellen.
Kanonväder hela dagen, det märktes att man missat solkrämen ;-)

Söndag 5/8: Halmstad-Göteborg, 154 km
Samma upplägg med gemensam cykling ut till start och de olika startgrupperna som på lördagen.
Lite molning men vind från "rätt" håll.
Väldigt platt cykling hela vägen så det hände inte så mycket ... någon punktering och ett ekerbrott.
Första depå i Varberg. Efter Varberg mulnade det på och i Åsa kom vi ikapp regnet. Blev lite blöta men mest från vatten på vägbanan.
I Kungsbacka var det McDonalds som var depåsponsor så det serverades en Big Mac i tillägg till det vanliga utbudet, trevligt! :-)
Vägen in till målet i Mölndal var behaglig solskenscykling.

Skulle kört dagens etapp till Skövde men valde att hoppa av efter en noggran titt på väderprognoserna ... vilket var tur!
Grupperna slet rejält med att ta sig fram idag.

Ride of Hope kan jag varmt rekommendera. Trevligt folk att cykla tillsammans med och väl fungerande organisation med sjukvårdsbil, bagagetransporter osv.
Post Reply