Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by olof »

Tjena

Jag och Magnus O planerar att köra detta motionslopp i Italien nästa år (våren). Är det några andra som är intresserade?

Vi kommer att resa med Cykeltours och anmälan till detta lopp/resa öppnar den 17:e september. Vet inte hur stort intresset är men man får väl vara snabb.

Se länken: http://www.cykeltours.se/nov12.php

Gran Fondo Nove Colli är en motionstävling med start och mål i Cesenatico vid Adriatiska havet: längd 210 km och stigning 3.220 meter över nio toppar alt. 130 km och 1.335 meter över 4 toppar. www.novecolli.it


Mvh

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by fabbev »

Attans också.
Jag vill ju hänga på detta underbara arrangemang, i detta fantastiska Bella Italia. Men det krockar med ett annat väldigt trevligt arrangemang i samma Bella Italia. Nämligen Mille Miglia, veteranbilrally som jag skall köra igen 2013. Men f-n vet, kanske det går att kombinera. I alla fall tävlingsdagen?????
Ni kommer garanterat att få en trevlig upplevelse under träningsveckan och en utmaning om Ni kör den långa sträckan på tävlingen.
Kul med lite morötter.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by olof »

Tjena Fabbe

Jaru, här blir det ett helt knippe morötter. Det blir det långa loppet men vem vet hur man känner sig. Det fina med detta lopp är att man kan bestämma sig under "resans" gång om man vill vika av och ta den "korta banan".
Hoppas att du också kan hänga på men jag tycker att rallyt låter väldigt roligt.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by olof »

Magnus

Nu är jag också anmäld. Har angett dig som rumskompis.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by KalleH »

Den här tävlingen låter otroligt kul. Kombinera cykling, mat och vin med en rejäl portion Italiensk kultur. Kan det bli bättre. Skall hem och förhandla idag efter jobbet. Förövrigt, vick du startplats på Cykelvasan Olof?
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Nove Colli motionslopp i Italien våren 2013

Post by olof »

Hejsan Kalle.

Tyvärr missade jag anmälan och när jag försökte igår kväll var det fullt till 9 milaren.
Har varit i Frankrike hela veckan (champagne), kom hem igår (med ett antal olika flaskor). Jag får köra "Birken" nästa år. Har även via Cykeltours anmält mig till ett tvådagars lopp i juni nästa år "Fjälltur och retur" 2 * 16 mil tur och retur Mora och Idre total 32 mil på två dagar och startar den 29 till den 30 juni. Det lät väldigt trevligt med transport av bagage m.m och en övernattning i Idre se: http://www.fjallturochretur.se/

Se till och boka dig snabbt till Italien årets höjdpunkt, skulle vara kul om du hängde på Kalle.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Post Reply