Trainer

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Trainer

Post by Eddy »

hej!

Har någon erfarenhet av Elite realtour trainer med virtuella dvd banor ?
Eller någon som kanske äger en ?

-Finns det bra banor att cykla till? Utbud av banor
-Upplösning och kvalitet på banorna?
-Ström försörjnig volt/watt?
-Software som behövs förutom banor som man köper? Eller räcker det dvd-bana som man köper?
-var handlar man banor via nätet, har inte hittat förutom amazon.com finn säkert andra.

-Kan man använda den som en vanlig trainer utan dvd och pc uppkoppling ?

-Andra erfarenheter av denna trainer + och - .




Mvh/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Trainer

Post by Claes-Göran Andersson »

Hans Öberg har något liknande. Han är på Mallis just nu men kolla med honom.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Trainer

Post by Eddy »

Tack C-G för tipset.

Kanske finns det någon ytterligare som kan tänkas ha dylik utrustning och vill stötta mig eller så får jag snällt vänta tills Hans kommer hem...och hoppas på att han har svaren...

//E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
Pavo J

Re: Trainer

Post by Pavo J »

Hade gärna stöttat dig Eddy, men jag själv tycker det är så jä...la urbota tråkigt att sitta på en trainer. Det kanske är så att du har tidsbrist, men jag ger mig hellre ut i snöstorm och slask än sitter på en trainer. Kanske inte någon stöttning för dig. Kolla med Roald han är en expert att sitta på trainern, tjockt pannben :-D .
Det måste finnas fler med det pannbenet och har lite kunskap och åsikter.
Lycka till!

/Pavo
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Trainer

Post by Eddy »

Tack Pavo,

Men det är precis som du antyder jag har egentligen inte tid så det får bli en trainer eller inget alls, tyvärr.
Det är väl som alltid i en jämförelse att "the real thing" är alltid att föredra.. Skulle också gärna vilja sticka ut och cykla men just för tillfället finns det inte tid så det får bli artificiellt och lite konstgjord andning för att hålla formen

Har införskaffat en realtour, begagnad och saknar programvaran, tyvärr. Inget stort problem det går att fixa.
Har ngn. tillgång till pgmvara så hör av er ..

Så i väntan på Godot. Skämt åt sido, i väntan på mer tid så får det bil en trainer tour då och då ...

/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
Niclas

Re: Trainer

Post by Niclas »

Hej Eddy,
Jag kan rekommendera "The Sufferfest" träningsvideos för att göra trainerträningen lite roligare. De går att köpa och ladda ner från deras hemsida http://www.thesufferfest.com/ Jag har testat två stycken och de hjälpte mig igenom förra vintersäsongen i förrådet. :-)

Hälsningar
Niclas
Post Reply