Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans L

Startplats: Landvetter Centrum

Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Parkeringen i Landvetter Centrum närmast rondellen E40 är långtidsparkering. Bästa stället att parkera för er som tar bil.


Längd: 107 km
Backighet: Medel/Lätt

Länk till Karta

Grupp 1
Fartgrupp: Marschfart 30 km/tim (~ medel 28 km/tim)

Passansvarig: Fabbe V.
Hjälpryttare:

Grupp 2
Fartgrupp: Marshfart 28 km/tim (~medel 25 km/tim)

Passansvarig:
Hjälpryttare

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:

Vi startar vid Landvetter Centrum cyklar gamla 40:an till Härryda, Hindås för att svänga vänster ovanför backen i Hindås mot Ödenäs vidare mot Edsås höger mot vägen mellan Alingsås till Borås. Höger mot Borås (7 km) för att svänga höger mot Töllsjö.

Från Töllsjö cyklar vi ner till Bollebygd rakt genom rondellen mot Rävlanda (passerar motorvägen E40). Fika tar vi på Statoil i Bollebygd efter passage av E40.

I Rävlanda går vi rakt fram förbi kyrkan och höger mot Hällingsjö vid Skenevägen 156:an går vi rakt över upp på Kungsbackavägen till Ubbhults kapell höger ner till Lindomevägen vänster mot Lindome. När sjöarna tar slut i Inseros tar vi höger mot Eskilsby vänster i byn mot Landvetter kör under E40 och tar vänster mot Landvetter Centrum
"He is able who thinks he is able!"
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Timo Springfeldt »

Hej Alla
Är anmäld och kommer ta med en kompis, Tommy imorgon.
Backen ner från Ubbhults kapell är MYCKET DÅLIG, bucklig som bara den, HÅLL HÅRT I STYRET på väg ner.

Synes imorgon// Timo Springfeldt
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by fabbev »

Hej alla Glada Lygnare.
Här kommer några ord från Er passledare. Tyvärr har tråden inte funnits tidigare i veckan, vilket gjort att jag inte kunnat skriva tidigare.
Samling sker på parkeringen vid den övre rondellen. Dvs. parkeringen vid affärerna och busshållplatserna. Inte nere vid Shellmacken. Det har varit problem med tidigare.
Vädret verkar för en gång skull bli fint även på ett av mina pass. Möjligen några stänk i Hindås.
Vi kommer att köra tvåpar med undantag för två tillfällen. Fri fart blir det upp för backen till Ödenäs och samling på toppen. Nästa tillfälle blir när vi passerat 156:an vid Hällingsjö, upp för backen till Ubbhults kapell. Samling på toppen.
Som Timo redan skrivit, ta det försiktigt ner från kapellet då vägen är dålig, smal och brant bitvis.
Syns på lördag.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Magnus Johansson »

Hej Magnus Johansson här.
Jag kan inte följa med på Töllsjörundan imorgon, får ta en tur på söndagen istället (kunde inte avanmäla). :cry:

Mvh.
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Janne P »

Kommer. Ser fint ut på väderkartan, inget regn.

/Janne P
Målet är vägen dit...
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Mikeryd »

Jag kan dessvärre inte komma med idag. Får inte avanmälan-funktionen att fungera.
Mikael Rydström
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Timo Springfeldt »

Tack Fabbe och alla andra för ett bra pass, roligt att cykla med så starka cyklister. Stärkande minst sagt, puh.....
Lite kylslaget på starten, sen så sprack det upp till stålande sol.
Tror jag hade 31,2 till Bollebygd, hemma i Mölnlycke så landade Micke Frick och jag på 115km, 30,2 i snitt.
Min kompis Tommy hoppade av i Bollebygd och blev hämtad, liiite slut i bena om man säger som så..........

Tack alla o trevlig helg // Timo
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by mikebike »

Blev en solo kortdistansrunda! Morgontrött och ville äta frukost med frugan idag. Drog från Partille station - Härskogen-Hindås-Ödenäs-Hemsjö och tillbaka.
Trög idag, piggnade till i Hindås och hade bra flyt till Ödenäs. Backen upp till Råbockekullen gick åckså bra!
Hygglig nöjd med snittet på denna lilla backrunda! Lite vek fortfarande i plattkörningen känns dt som. Hoppas det kommer.

Sträcka:86,6 km
Hastighet:31,98 km/h
Tempo:01:53 min/km
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by fabbev »

Vi var 11st vid starten.
Det var väldigt kylslaget då det låg en fuktig filt i luften. Några frös väldigt mycket, men det blev bättre efter hand.
Ett par nya ansikten var med idag, minns tyvärr inte Era namn. Ni är mycket välkomna att cykla med oss i fortsättningen.
När vi hade kämpat oss fram i motvinden fram till Bollebygd, kändes fikastoppen som en befrielse. Sen var det "bara" resten kvar.
Det blev 105 km och 30,5 km/h i snitt.
Bra jobbat alla.
Syns en annan gång.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Töllsjö Rundan Lördag 2013-05-11 kl. 10:00

Post by Janne P »

Jag är nöjd och numera varm efter ett skönt träningspass. Ödenäs, Töllsjö, Rävlanda, Hällingsjö är riktigt fina cykelområden. Halvt nedfrusen från Floda till Landvetter på morgonen men Fabbes vindjacka, sedan en stor sol som brände bort dimmolnen och härlig backkörning förpassade kylan dit där den hör hemma, där inga cyklister finns. Kul med nya cyklister och bra fart i den krävande terrängen.

Blev runt 16 mil väl hemma igen. Tack alla.

/Janne
Målet är vägen dit...
Post Reply