Brevet 200 21/4

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Brevet 200 21/4

Post by Pontus T »

Ja då har man varit med om att cykla ett brevetlopp :!: Kallt var det men soligt så det kunde nog bli en fin "resa" ändå.
Sammling vid Preem Järnbrottsmotet, vi blev ca 15.
Det var jag och Ulf från Lygnen resten från HCK (tror jag) många nya ansikten.
Redan vid starten så splittrades gruppen, en del hade hisskeligt bråttom iväg. Vi blev 8 i våran grupp. Det gick i sakta mak ner mot Fjärås via Lindome, Kungsbacka, Hjälm, där första stämpeln skulle in i kortet.
F-n :twisted: kunde inte hitta mitt kort, snacka om pulshöjare, det började nästan ryka ur mätar´n. Kände något som skavde mot ena skinkan, puh det var kortet. Hade på nått sätt lyckats missa fickan och fått in kortet innanför brallorna. Drog en lättnadens suck :-=
Det blev stämpling på det lokala kondiset, kunde givetvis inte motstå en vaniljbulle, tror alla föll för frestelsen att handla något.
Färden fortsatte ner mot Ringhals kärnkraftverk via Gällinge. Det blev lite sidvind ut med kusten. Efter det så bar det in i landet mot Veddige via Derome, med lite medvind.
Nästa stämpling inne på Hemköp. Nu var det bara drygt hälften kvar.
Fortsatte mot Sätila för 4 stämplingen via Frillesås, Förlanda.
På vägen hämtade vi in en HCK are som gjort det klassiska misstaget i början att hänga på ett gäng som är för snabba trots att man vet att det kommer att straffa sig senare. Det är som att be om ](*,) .
Vi trampade på i godan ro och småpratade, men efter Veddige börjar det bli lite mer kuperat så samtalen stannade av lite då och då.
Bensinstationen i Sätila fick bistå med stämpel, förövrigt den första som varkligen hade en stämpel, om jag minns rätt.
Mot Landvetter via Hällingsjö, Eskilsby. Då inträffar den första punkan :evil: :shock: och ingen dålig heller, Inte bara slangen gick det hål i utan även däcket. Det lagades provisoriskt på Shell tappen i Landvetter där vi fick ännu en stämpel.
Så var det bara resten kvar. I ärlighetens manm så började bena bli ganska degiga vid det här laget. Fick i mig en korv med bröd och det fick både ben och resten av kroppen att piggna till.
Sista biten in mot Preem tappen via Mölnlycke, Pixbo, Mölndal trampade vi faktiskt i samlad trupp.
Lite eftersnack inne i värmen och vi kom fram till att dom flesta av oss kommer att träffas på 30 mila brevet om 2 veckor.
Medelhastigheten hamnade runt 23-24 tror jag.
Vintermunderingen fick sitta på hela rundan

Pontus.
Post Reply