4 dagar kvar

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

4 dagar kvar

Post by Pontus T »

Ja, då håller man på med att packa ner det man kan tänkas behöva, och det blir ju en del.
Har suttit i två kvällar och klippt sönder Michelinkartor och ritat in hur banan går, för nätterna är tydligen becksvarta. Har även plastat in dom, vägbeskrivningar, andra "bra att ha" handlingar. Allt för att göra det enklare. Dessvärre ser det ut som att vi får starta i regn om man går efter vad prognoserna säger.
Kunde nog varit bättre tränad. Revbensbrott på försommaren plus att jag åkte på en infektion och sedan var på Grönland i två veckor.
Så det blev sadelfritt i 3 veckor.
Kom hem den 4 augusti och befarade det värsta vid första turen. Trodde benen skulle vara "mosiga". Men kanske tack vare att det hade blivit en hel del vandring, vissa dagar 2 mil med 12-15 kg på ryggen så kändes det helt ok faktiskt. Har fått ihop ungefär 540 mil. 100-150 till hade varit önskvärt men nu är det som det är. Får gå på envishet och beslutsamhet som när jag var uppe på Aconcagua.
I morgon kl 08.00 är det tänkt att vi drar iväg. Övernattning i Bremen och sedan Paris. Söndag förmiddag är det cykelbesiktning.
Måndag 21.30 börjar man trampa dom 120 milen. Undra hur många tramptag det blir :?:
Mentalt så känns det faktiskt ok 8), det skall bli skoj. Min mentala hälsa har man ju hört en del kommentera, men PBP kräver bara att man gjort en fyskontroll, så vadå :roll: .

Pontus.
Malin

Post by Malin »

Pontus!

Om du läser detta så gör du fel prioritering, jag hämtar dig vid kl 08.00 imorgon efter att ha hämtat Thomas vid 07.30.....så gå och lägg dig och sov istället för att skriva inlägg på forumet :) du kommer behöva det.... :twisted:

Malin
Göran Töyrä

Heja Pontus och Thomas

Post by Göran Töyrä »

Kör hårt gubbar.
Jag håller tummarna att inget oförutsett händer. Cyklingen klarar ni själva.

/Göran
Post Reply