SUB 8 vättern 2017

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
thoost60
Posts: 68
Joined: 2015-09-08 10:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Österström

SUB 8 vättern 2017

Post by thoost60 »

Hej Venner! Efter Vättern med sub 9 gänget i år skulle en fortssatt satsning 2017 vara klart inspirerande. Hur många skulle kunna tänka sig att göra den resan?
och hur ställer sig klubben till detta? Mikael J skulle kanske kunna vara rätt man eller om det finns någon annan som kan axla det jobbet.
Skriv på tråden om intresse finns.
//Thomas Ö \:D/ \:D/
mlpe
Posts: 7
Joined: 2015-06-22 20:30
Fornamn: Mikael
Efternamn: Pettersson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by mlpe »

Hej. Låter intressant med en sub 8, det var en god tur i år :-D.
//Mikael
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Sköld »

Hej!
Jag är på!
Skulle vara jättekul!
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
GoranB
Posts: 27
Joined: 2015-10-14 08:00
Fornamn: Göran
Efternamn: Bergström

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by GoranB »

Skulle vara väldigt kul! Jag är med!
HH, Göran
Giuseppe

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Giuseppe »

Hej på er.
Jag är intresserad att cyckla Sub8.
Det vore kul med en uppföljare. Hoppas att många hakar på detta tåget.
:-)
svenohde

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by svenohde »

Hej!

Jag cyklar också gärna sub 8h =)

Sven
matshakansson
Posts: 25
Joined: 2015-10-26 01:35
Fornamn: Mats
Efternamn: Håkansson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by matshakansson »

Jag vill vara med även i år och sub 8 låter som en härlig utmaning! Bara 41 minuter att kapa...
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by JohanG »

Hej! Jag är också intresserad av att haka på en sub8-körning! :) //Johan
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Sköld »

Vem kontaktar vi får att få anmälningskoderna ?, Anders skrev i tråden ansvarig för sub-8 gruppen, man har tydligen i princip oktober på sig , men det är lika bra att få det fixat så fort det går.
Sen får vi väl försöka få till ett uppstartsmöte,
OCH inte minst behöver vi ett gäng starka cyklister till,
så ni som är sugna, och har kapacitet , gå inte o dra på det , ju fortare vi sätter planeringen , desto bättre.
Inventera era cykelvenner o peppa de som är sugna att hänga på , vi är ett gött gäng!

Och så drar sub-spinningarna igång nu på söndagarna jämna veckor, är ruggigt (och) kul , anbefalles varmt som en fin grund för vårformen.
Första nu på söndag! Anmäl er!
Vi hörs ,
Bengt
Last edited by Sköld on 2016-09-22 10:53, edited 1 time in total.
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
thoost60
Posts: 68
Joined: 2015-09-08 10:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Österström

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by thoost60 »

Helt rätt Bengt, jag vet inte om vi skall invänta Magnus och Mikael eller om vi skall sätta upp ett datum för ett uppstartsmöte, vi kan säkert träffas här
på Previa i såfall. Vi behöver få ihop 20 gubbar! det är bara att gå in och anmäla sig \:D/ \:D/
/Thomas Ö
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Hans T »

Roligt med detta sub8 intresse! Gör på det vis ni nu praktiserar, dvs ange i denna tråd om ni har ambitionen att vara med. Mikael Jansson och Magnus Börjesson kommer att meddelas anmälningskoder som sedan via kontakt med dem fördelas ut. Observera att medlemskap i klubben behövs för att komma ifråga. Nyrekrytering av medlemmar är tillåten, sånt är bara bra, men Magnus och Mikael har veto för att få ihop en säker (prio 1) och snabb klunga.

Det är nog inte så klokt att bestämma startmöte ännu innan ni vet vilka och hur många ni blir. Gör som det står i VR informationen i separat länk att rollfördelning och planering görs med Mikael och Magnus som utgångspunkt i starten. De har fått förtroende av klubben att göra detta, precis som det brukar vara. De har mångårig erfarenhet av att cykla snabbt och framförallt säkert när det börjar gå riktigt fort som vi pratar om nu.

Det ni bums kan göra är att träna ännu mer! Varför inte 3h spinning på söndag? Anmäl er enligt Peter Remnebergs info. Denna spinning är för alla i klubben som har ambitionen att höja sig till en nivå som möjliggör sub8. Kör så det ryker hörni!

Eder ordförande
Hans
Stefan Troede
Posts: 63
Joined: 2015-01-21 10:22
Fornamn: Stefan
Efternamn: Olofson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Stefan Troede »

Hej
Jag är med. Kan även gå in o ta ett delat ledarskap, om så önskas
Vi ses
Stefan
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Borat »

Hej !

Jag är intresserad av att köra sub 8, vet inte nu hur mycket tid jag kan lägga nästa år, men jag är gärna med och satsar om det är ok.

Martin
thoost60
Posts: 68
Joined: 2015-09-08 10:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Österström

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by thoost60 »

Självklart Martin jätte roligt om du vill vara med, jag efterlyser fler starka cyklister från årets SUB 9 gäng, in och anmäl er.
Kan vara bra att få en uppfattning om hur intresset är denna veckan. Vi behöver komma igång med planering.
/Thomas Ö :evil: :evil: :-D :-D
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Bibendum70 »

Hej på er.

Jag får väll ta mig i kragen göra ett försök, om det passar er andra.
Hade inte tänt att satsa på Vätternrundan nästa år men nu hänger bror på då får jag också göra ett försök.

//Peder 8-) 8-) \:D/
Erikborje
Posts: 49
Joined: 2014-10-20 13:23
Fornamn: Erik
Efternamn: Börjesson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Erikborje »

Jag är också sugen På sub 8:00 ,Har ev ett nyförvärv från Donsö som är sugen på att köra med oss ! Har varit ifrån er länge nu och saknar alla Goa lyngnare ! Så de är la bara å haka på så man får träffa er igen !
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by Sköld »

Kul att gänget börjar samlas igen , vi har en god grund att bygga på !
och har plats för fler starka cyklister.
Låt oss hoppas nu bara att tilldelningen av subgruppstider till klubben faller väl ut ,
så att vi får en starttid som möjliggör vår satsning!
Vad jag förstår kommer besked i dagarna.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: SUB 8 vättern 2017

Post by mikebike »

Hej alla glada cyklister!

Då vill jag som en av ledarna i vår Sub 8.15(!) satsning för VR 2017, säga välkommen till Er som redan uttryckt intresse för detta tidsmål och till alla Er andra som kanske ännu inte bestämt Er.
Varför Sub 8.15(!) och inte Sub 8a?
Främsta skälet till detta beslut av oss som har tagit på oss att rodda det hela, är att vi inte blev tilldelade en starttid på Lördagen från 12,00 som vi hade önskat.
Vi kommer som ni redan kanske har läst däremot att få starta kl 06.26, dvs på en av de senare "vanliga" starttiderna,
detta gör att vi kommer att cykla om en hel del cyklister under resan och särskilt under de sista milen kommer det att vara många cyklister med helt andra tidsmål på vägarna.
En kvart kan tyckas vara litet i sammanhanget men varje kvart i det här fartspektrat ökar också riskerna avsevärt.
Så för att ge oss alla en säkrare och trevlig resa har vi tagit detta beslut.
Skäl nummer 2;
Vi tror att denna sänkning av tidsmålet eventuellt kan göra att vi attraherar fler som var med i Sub 9e förra året. Eller andra också för den delen. Klivet från 8.40 till under 8:a timmar kan upplevas alltför stort.

I nuläget är vi ca 15 personer inkl undertecknad och Magnus Börjesson som har skrivet på den här tråden, (som väl får döpas om till Sub 8.15(!)) att de är intresserade.
Vi behöver för att den här satsningen skall gå i lås vara minst 10 - 15 man till, Herrar eller damer som har en ambition och förutsättningar att cykla i den här farten som ändå är förhållandevis snabb.
Så vi hoppas nu på att fler tar vara på det här fina tillfället att höja ribban lite högre än förra årets Sub 9 och vara med på en kul och stimulerande resa mot detta mål.
Hur går vi då nu vidare?
OBS!! Följ nedanstående tillvägagångssätt som redan beskrivits av Herr Ordförande Hans T på en annan tråd.
Kl 06:26 (40 startplatser)
Intresse för deltagande i denna grupp ger ni genom kontakt med Magnus Börjesson ([email protected]) fram till 8/10 och från 9/10 genom kontakt med Mikael Jansson ([email protected]).
Dessa har anmälningskoder som delas ut när ni är överens om tidsmålet och individens träningsambitioner och cykelerfarenhet passar för säkert genomförande.
OBS, OBS, OBS; Notera att Anmälningslänken är öppen endast till 27/10(!)

Glada hälsningar från oss som på olika sätt kommer att leda satsningen mot Sub 8.15 på VR 2017
Mikael Jansson, Magnus Börjesson och Stefan Troede
Post Reply