Tack för Lygnartåget 2012!

Vårt eget tåg som tar dig mellan Göteborg och Vätternrundan
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Tack för Lygnartåget 2012!

Post by Henrik Erdalen »

Tack till Thomas Franzén och alla andra som möjliggjorde den fina tågresan till Vätternrundan!
Ett kanonarrangemang!

Varma hälsningar
Henrik Erdalen
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by isb68 »

Instämmer absolut med föregående!
Hoppas verkligen tåget kommer att rulla många år framöver.

Tack!

/Örjan I.

P.S.
... och nästa år SKALL jag runt! Får inhandla våtdräkt med inbyggda värmeslingor :-)
D.S.
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by T.F »

Jättebra med Lygnartåget! Tack för den fantastiska insats ni alla inblandade stått för! =D> Thomas Forsberg
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by olof »

Hejsan

Jag vill också ställa mig i kön och gratulera för ett kanonkoncept. Ett speciellt varmt tack till Thomas Franzen för en mycket fin arbetsinsats. Jag vet attt du har jobbat mycket med detta men även CG, Åke Mats, Jon-Erik, Rolf L är värda en eloge för ett mycket fint arbete och att ni ställer upp på detta är grymt jobbat som det heter på nysvenska. Jag hoppas att jag inte glömt någon volontär och har jag gjort det ber jag om ursäkt men självklart är du med i hyllningskören.

Lygnartåget är ett fantastiskt koncept.

Olof
kassören
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
farbman

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by farbman »

Tack så enormt mycket för tåget!!
Tror inte det går att få till en bättre lösning än detta faktiskt.
Ahlquist

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by Ahlquist »

Ett oslagbart arrangemang! Det enda jag saknade var gröt och juice till frukost men det kanske går att fixa till nästa år...
Tack till alla som roddat med tåg och "depån" vid perrongen.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Lygnare

Har precis i skrivande stund lagt på luren efter ett samtal med Eva-Lena Frick VD för Vätternrundan. Berättade om klubbens Vätternsatsningar och hur vi utvecklas som klubb hela tiden.

Ringde henne för att bereda en större 9.54 grupp till nästa år (60 platser). Verkar inte omöjligt med tanke på våra fina resultat och att vi har vårt berömda Lygnartåg som de gillar skarpt. Miljövänligt, mindre bilar på vägen och att trötta cyklister blir transporterade hem istället för att köra bil. Sitter precis och filar på ett mail till henne så vi får en bra ingång för fortsatt ansökan.

Vi kommer att starta upp arbetsgrupper efter semestern för att klarlägga: regler för sub cykling, titta på kläddesign, ev. sponsring av hemsida (kläder?), Lygnartåget, Gran Fondo och träningsverksamhet, läger (Ser gärna att några kan ta ansvar för träning och passlederiet som har varit ett gissel under många år.)

Det är så mina venner att styrelsen kan inte göra allting i klubben vi måste som medlemmar vara med och bidra för att utveckla oss till den klubb vi är tänkt att vara. Efter semester kommer vi att går ut med ett allmänt upprop och för några av grupperna kommer vi att tillsätta personer som redan är engagerade i de specifika frågorna.

När det gäller Lygnartåget vill jag passa och tacka alla som arbetat i bakgrunden för att få till tåget med kort varsel.

Thomas Franzen, Magnus Olsson, Mats Sarapik, Rolf Lindkvist och CG har arbetat i kulisserna.

Jon-Erik Olsson, Mats Larsson, Åke Johansson, Thomas Franzen, Rolf Lindkvist, Hans Carlberg, Olof Tedenbrant, Peter Jonsson och CG arbetade på tåget.

Stort tack till alla, efter semestern påbörjar vi jobbet med tåget 2013. Succeen skall fortsätta. :-D

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tack för Lygnartåget 2012!

Post by Claes-Göran Andersson »

Såg att jag missat Mikebike som också var med och lastade på tåget. Självklart inkluderad i mitt tack ovan.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply