Lygnartåget 2013

Vårt eget tåg som tar dig mellan Göteborg och Vätternrundan
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Lygnartåget 2013
Nu när anmälan till Vättern 2013 är i full gång vill jag bara skriva några rader om planerna för Lygnartåget 2013. Styrelsen har ambitionen att starta upp olika arbetsgrupper för att bredda verksamheten och få fler att hjälpa till i utvecklingen av klubben.

Vi kommer inom kort att starta upp arbetsgruppen för Lygnartåget med hjälp av Thomas som varit nestorn och eldsjälen under alla år, tanken är att få ner processen som till stor del finns hos Thomas idag. Vi lyckades trolla med knäna i år 2012 och fick igång tåget igen efter det ofrivilliga uppehållet. Det blev som vanligt oerhört uppskattad och alla vi som åkt under åren vet att det finns ingen transport som överträffar tåget. Det är hur grymt som helst!

Vet att ni börjar titta efter boende men uppmanar de som är intresserade av tåget att vänta. Vi kommer löpande att informera på denna länk.

Den största huvudvärken är att få en uppställningsplats på Motala station. Fixar vi det ramlar de andra pusselbitarna på plats.

Håll koll på denna länk framöver mer info kommer!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Nu startar arbetsgruppen för Lygnartåget. Vi har det första mötet måndag 1/10 KL. 18.00. Vi startar med en mindre grupp bestående av Thomas Franzen, Magnus Olsson, Rolf Lindkvist, Anders Bergwall "webmaster" och CG.

Längre fram behöver vi vara flera som hjälps åt för att få detta toppen arrangemang att fungera. Är det några av er som är beredda att hjälpa till och lägga några timmar kan ni svara på denna länk.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Lygnartåget 2013

Post by fabbev »

Jag är med på detta.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Lygnartåget 2013

Post by Mats Sarapik »

Alltid kan jag bidra med något ...

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Lygnartåget 2013

Post by isb68 »

Hjälper gärna till!
Helst med något som kan skötas på distans då jag jobbar i Oslo mån-tors.

/Örjan
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Lygnartåget 2013

Post by Eddy »

Hej !

Räkna med mig...
MVH/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
Pelle
Posts: 52
Joined: 2008-06-03 12:25
Fornamn: Per
Efternamn: Hultin

Re: Lygnartåget 2013

Post by Pelle »

Självklart skall tåget gå.
Är det något jag kan hjälpa till med så ställer jag upp.

/Pelle
Pelle
Posts: 52
Joined: 2008-06-03 12:25
Fornamn: Per
Efternamn: Hultin

Re: Lygnartåget 2013

Post by Pelle »

I mailet från CG i torsdags, fick vi information om att anmälan för medlemmar skulle öppna under fredagen 25/1.
Jag har regelbundet kollat hemsidan sedan i fredags utan att hitta någon möjlighet att anmäla mig.
Idag är det söndag 27/1, det datum då anmälan senast skall öppna. Jag lyckas fortfarande inte.
Har jag missat någon länk?
Jag vill inte gärna missa en plats på tåget.

/Pelle
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla

Thomas håller på med de slutliga korrigeringarna för 2013. Har varit massor av teknikstrul därav förseningen. Men ni medlemmar som skall med häng på låset. Förhoppningsvis har vi ett telefonmöte om någon timma ser allt bra ut släpper vi på anmälningslänken under em. fram mot kvällen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Nu är det nära start! Har precis hjäpt Thomas med granskning av alla tågsidor. Programmering och koppling till betalsystemet "Payson" pågår sedan skall vi kunna trycka på startknappen. Håll ut! Vi har många vagnar och kan sätta till några fler om tågets popularitet håller i sig.

Ingen behöver vara rädd att inte komma med men anmäl er så fort som möjligt!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Alla tågintresserade!

Som ni säkert sett har anmälan till tåget öppnat. Klicka på tågloggan på hemsidan nere till höger så kommer ni åt alla funktioner anmälan, bokningsläge etc.

Vi är ett gäng som arbetar med tåget och kommer att förbereda resan och vara tågvärdar.

Thomas Franzen
Magnus Olsson
Mats Sarapik
Rolf Lindkvist
Olof Tedenbrant
CG

Alla ovan förutom Thomas kommer att cykla Vättern i år. Innebär att vi inte kan arbeta i cykelförrådet på Motala station.

Mats Larsson
Ulf Warnefalk

Har anmält intresse att hjälpa till vi är väldigt tacksamma om några fler som inte skall cykla Vättern kan tänka sig att åka med till Motala och hjälpa till. Ni som arbetar på tåget och i förrådet har hela resan med sovkupe och mat betald av klubben.

Förutom ovanstående har Örjan Isberg, Micke Jansson och Eddy Carlsson anmält att de hjälper till på tåget. De skall också cykla Vättern.

Skriv gärna på denna länk om ni kan hjälpa till att få detta höjdararrangemang att nå ännu högre höjder!!


//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnartåget 2013

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla

Anmälda att arbeta i cykelförrådet i Motala är:

Mats Larsson
Ulf Warnefalk
Sibylle Gustafsson

Har vi några fler som kan tänka sig att hjälpa till?

Innebär att man vaktar cyklarna och hjälper resenärerna under natten och under dagen på lördag fram till inlastning runt 18.00. Ju fler som hjälper till minskar ner tiden per vaktpass. Klubben står för boendet på tåget och maten. När man är fri från förrådet är det bara några hundra meter till målområdet och insupning av målgångarna.

Vi är flera som kommer att arbeta på tåget med övrig service se ovan!

Skriv gärna¨på denna länk om ni kan hjälpa till.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply