KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Göran Töyrä

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Göran Töyrä »

Antal anmälningar har mattats av. Upp alla soffliggare, slit dig från Vueltan. :twisted:
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

15 par anmälda och nu kan jag släppa "bomben" att det kommer att bli mella 15-20 grader SOL och 1-2 m/s! Ni som har tvekat NU ÄR DET DAGS ATT ANMÄLA ER!

Vi behöver också ett gäng trevliga och duktiga funktionärer, totalt 7-8 pers. 2 för tidtagning och 5-6 personer som flaggvakter. Vad får ni för detta? Jo chansen att få vara med i ett gott gäng, en härlig fika efteråt med alla glada Lygnare, lite fina uppmuntringspriser och nöjet att få se trötta och glada Lygnare kämpa igenom KM:et!

Anmäl dig här på forumet så kontaktar vi dig i slutet av denna vecka.

Vi tackar på förhand!
Lars-Inge och Mats
Race directors KM
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by mikebike »

Efter mycket och svårt övervägande så kommer undertecknad, som är en av två regerande stolta Klubbmästare 2011 & 2012(!) definitivt INTE att ställa upp i årets upplaga av Klubbmästerskapet i partempo.

Är dels för dåligt tränad har jag konstaterat, samt har jag ingen av mina tidigare kumpaner att köra med.
Är dessutom ärligt talat inte så taggad heller för den delen just nu iafall, men vem vet inför kommande år så kanske det kommer tillbaka!

Hursomhelst kommer jag att tillse att den Gula supersnygga mästarhjälmen kommer till Klubbtävlingen på söndag.
Har dock ej möjlighet att komma och heja på Er alla.
Men kör så dt ryker och må bästa män (el kvinnor) vinna!
mikebike
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by andale »

Tjena!

Min draghäst Janne P har tvingats backa ur pga sjukdom. Istället kommer jag att köra med Bengt Sköld född 1960. Således blir det 59 + 53 = 112 => 56 => klassen 55-60 år. Staus quo klassmässigt för min del.
/Anders
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Mats Gustafsson »

Då var det dags för startlistan för 2013 års Klubbmästerskap i partempo. Väl mött !

Anm Person 1 Person 2 Starttid

// Race directors KM
Last edited by Mats Gustafsson on 2013-09-22 16:24, edited 1 time in total.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by mikebike »

Hej Mats! Race direktor!
Kan jag lämna in den gula hjälmen till dig nån dag?
mikebike
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by dlridings »

Nu när Mikael lämnar fältet, är det ganska lätt för oss som inte kan vara med att välja ut ett par man ska satsa pengar på.

Men jag säger inte vilket :-)

Daniel
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

TACK! Idag ringde jag upp knappa 10 st av er Lygnare då vi behöver ett antal människor som hjälper oss att arrangera söndagens KM. På knappa 30 minuter i bilen var det klappat och klart och följande lämnade klartecken som funktionärer med tre sekunders betänketid!
Peter J, Heidi R, Patrik R, Henry S, Janne P, Thomas Hall, ev. Morgan Hugosson och ev. Åke Johansson + ev. ytterligare några som skulle rodda lite först.
Underbart att ni alla är så positiva och alla vi som cyklar skall skänka dessa ovan nämnda ett stort TACK för att vi kan genomföra klubbens KM!
Lars-Inge K och Mats G
Race Directors KM
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Hans T »

Johan Granfors (40 år) + Hans Törnblom (47 år) sent anmälda! Vi blir 43,5 år vi. Får vi plats i startkön?
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

10 funktionärer är klara! Stort tack till er alla i förhand! Alla funktionärer träffas för genomgång kl. 09.00 på Åsa IF:s klubbstuga som ligger i centrala Åsa. Följ skyltarna och sväng vänster mot klubbstugan mitt i samhället.
Vi som håller i KM är alltså: Peter J, Heidi R, Patrik R, Henry S, Gunilla S, Janne P, Thomas Hall, Åke Johansson, Pavo Johansson och ev. Morgan Hugosson.
plus
Lars-Inge och Mats
Race Directors KM
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Mats Gustafsson »

Update på startlistan samt våra funktionärer

Anm Person 1 Person 2 2013 Starttid

// Race directors KM
Last edited by Mats Gustafsson on 2013-09-22 16:25, edited 1 time in total.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by dlridings »

Tja, nu har Johan och Hans rört till det.

Men jag tror nog fortfarande att det är glasklart.

Daniel
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Tala ur skägget Daniel! Jag vet att du och många med dig tror på Mats och mig i år. Vi är beredda att leva upp till favoritskapet utan speciell rädsla för någon av våra kombatanter dock har vi stor respekt för alla. Skall bli kul att få dra på sig de fina antika tempohjälmarna - eller hur Mats?
Lars-Inge K
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by T.F »

jag tror nog de gulfina tempohjälmarna skulle sitta fint på er alla så det blir spännande att se bilden på vinnarna sen,så lycka till alla!
så slipa ekrarna vasst,smörj cykeln med glidmedel,klipp naglarna enligt vindtunneltest,le brett vid målgång så blir det nog bra.
själv är jag inte anmäld till vare sig cykling eller funktionär denna dag då annat pockat på. Thomas
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by dlridings »

Thomas, du glömde att de ska raka benen!

Oj, oj, oj, Lars-Inge. Menar du att du och Mats inte ska maska av artighets skäl? Jag räknade med att ni som arrangerar detta skulle hålla igen lite. Nu blir det svårt. :-)

Daniel
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by molsson »

Raka benen? Ska man vinna denna tävling behöver man ju träna upp hårsäckarna till propellermotorer och skapa en jetström längs ryggen. Finns det pris för snyggaste målbild så får man smila upp sig annars gäller det att hålla ihop ansiktet för att inte få onödigt luftmotstånd i den enda lilla delen som man visar upp över styret när man kryper ihop i tempoställning.

/Magnus på "träning" för att få en spolformad kropp.

Hur se bra ut?
https://www.youtube.com/watch?v=afWfzRRpqXU
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

OBS! ÄNDRING AV KM-BANAN!
Idag har de två race-direktörerna tillika kommissarier för KM varit ute och gjort klart inför söndagens partempo-KM. Tyvärr har man lagt ut oljestensasfalt på 2 km plus hal asfalt på 3 km av den ordinarie banan. Vi har därför tagit det nödvändiga beslutet att ändra bana. Risken för vurpor och masspunkteringar är helt enkelt för stor!

Men inga problem! Vi startar i stället 1 km söder om Åsa IF:s klubbstuga där det finns möjlighet till ombyte. Det kommer att vara en trevlig rundbana på 18 km som består av 4 km i princip plant, sedan en backe på 1,2 km, därefter 2,8 km kuperat, sedan 3 km utför och avslutande 7 km i princip plant. Sträckningen är med start på bron över gamla E6 via Landa Kyrka, Sjögärde Golfklubb, höger mot Frillesås och kusten, höger i rondell tillbaka mot Åsa. Mål under startbron.
Här har ni länken till banan: http://runkeeper.com/user/LarsIngeKjoer ... te/2602474
Finns fortfarande tid till tjuvträning i morgon lördag!

Söndag 22 september
Samling funktionärer: 09.00 i Åsa IF:s klubbstuga
Första start: 10.00


Vi startar med 3 minuters startmellanrum och om man kör upp någon skall man omedelbart passera, de som blir passerade måste omedelbart släppa minimum 30 meters avstånd, alltså icke tillåtet att ligga på rulle.
Ej tillåtet med tempostyren eller täckta hjul utan endast "normala" racercyklar. I grunden är detta ett trevligt socialt arrangemang där klubben bjuder tillbaka till sina medlemmar som ett tack för insatser som funktionärer etc. under året!
Efter racet samlas vi alla i ÅSA IF:s klubbstuga för dusch/ombyte och sedan trevlig fika, prisutdelning och allmänt gott tjöt!

Välkommen!
Lars-Inge och Mats
Race Directors KM
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Klarläggande:
Ombyte i Åsa IF:s klubbstuga i centrala Åsa
Start/Mål KM-banan: 1 km söder om Åsa IF:s klubbstuga.
Lars-Inge och Mats
Race Directors KM
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Ytterligare klarläggande:
Åsa IF:s klubbstuga har adressen Hultavägen 8 i Åsa
Lars-Inge och Mats
Race Directors KM
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Årets 5-årsjubileum för Klubbmästerskapet i partempo för klubben är avverkat idag söndag 22 september. Vi bjöds på härligt september västkustväder dvs. 13 grader, molnigt 8-10 m/s västlig fräsch vind och lite småduggregn. Allra bäst var att det inte var några tillbud och endast en punktering som lagades i rekordfart.

Först av allt vill vi tacka de 10 funktionärerna: Heidi, Patrik, Henry, Gunilla, Thomas, Morgan, Mattias, Peter, Åke, Janne. Utan er hade vi inte kunnat genomföra denna roliga dag. TACK!

Senare idag kommer Mats att lägga in resultatlistan med tider. Det som man först slås av är hur jämnt det var i år. GRATTIS alla deltagare till en fin prestation och HURRA för alla KLUBBMÄSTARE!
Bildbevis kommer också inom kort av vår allas WEB-master Anders.

Tack alla för KM 2013 och välkommen tillbaka i september 2014!

Lars-Inge och Mats
Race Directors KM
Post Reply