Lugnt och långt

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
jabo

Re: Lugnt och långt

Post by jabo »

Har kört 10 mil solo i både regn och sol idag; det var i alla fall lite vind. Fika i gottskär och lugnt hem längs säröbanan.

Snittade väl 25 idag, så om ni orkar hålla er under 30 i morgon så hänger jag gärna med.

Är det kl. 10 vid Preem/Slottskogen som gäller?

// Jan
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jan, om du hänger med gänget från Slottsskogen blir det helt klart under 30 i snitt imorgon. Jag pratade med Eddy tidigare och om han får komma hemifrån imorgon, hänger han med mig på en runda söderut. Jag kommer klart att hålla under 30 i snitt. Men jag åker inte in till Slottsskogen utan börjar i Lindome, kl 9 än så länge, bara för att komma hem någorlunda tidigt på em.

Daniel

Edit: De som åker från Slottsskogen har inte bestämt sig för en bestämd runda ännu.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Nu blev det rörigt. Ulf och Hans åkte ut idag och åker inte imorgon, såsom Ulf beskrev för Bettina.

Jan, Bettina vill åka ungefär som du vill. Jag låter henne svarar för sig själv. Hon skrev till mig att hon funderar på Landvetter, Härryda, Fjärås. Mer vet jag inte.

Det jag vet är att jag åker från Lindome kl. 9 imorgon och kör Varberg/Horred. Du är välkommen att hänga med.

Daniel
070 - 729 12 53
jabo

Re: Lugnt och långt

Post by jabo »

Ok Daniel, då hänger jag med er till varberg. Blir det fika i Varberg ?

Kl. 9 är lite tidigt men skall försöka vara i tid, var i Lindome träffas vi ?
Almåsgången, Lindome centrum vid parkeringen utanför Ica ??

//Jan
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jan, enklast är Preem vid pendelstationen.

Kl. 9 hittade jag på bara ... ska vi säga 9.30? Med fika kommer det nog att ta 5+ timmar. (Varberg/Horred var runt 170 km, om jag minns rätt, men det var i och för sig från Slottsskogen).

Fika i Varberg är fint för mig. Jag hade inte tänkt så mycket på den detaljen. Det brukar vara bäst att prata ihop sig om det.

Daniel
jabo

Re: Lugnt och långt

Post by jabo »

9:30 spikat, vid Preem.

Får se hur färska mina ben är imorgon, men det lär jag inse på turen ner till Lindome från göteborg.

// jan
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Lugnt och långt

Post by isb68 »

Hej!
Det finns viss "risk" att jag hänger på er i morgon ...
OM jag är med så kommer jag att vara vid Preem Lindome i god tid innan 09:30.
Är jag inte på plats så är det bara att trampa iväg :-)


/Örjan I.
Bettina Meiners

Re: Lugnt och långt

Post by Bettina Meiners »

Ja, det blev väl rörigt...
Kommer att köra lite mer backig i morgon. Om det finns någon som vill cykla lika långsamt som jag brukar göra det, hör gärna av er.

Bettina
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Efter fyra mil tyckte Jan att det fick vara nog med vinden. Han hade ändå kört en runda igår. Det hade inte jag gjort, så jag fortsatte, men inte ända ned till Varberg. Jag var ensam och hade ingen lust att fika någonstans, så jag körde till Veddige, Horred, Idala, Förlanda, Öxnared, Fjärås och hem igen.

http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=430680

Det blåste idag. Lite backigt och mycket blåsigt.

Edit: Fyra mil med mig, men Jan körde ända från stan och lämnade några tempoåkare bakom sig, eftersom de körde för långsamt och han var lite försenad.
jabo

Re: Lugnt och långt

Post by jabo »

Tack för sällskapet Daniel. Jag fick kämpa mig hem i vinden, vid fjärås fanns en vatten pump med gratis dricksvatten.
Det blev nog min räddning, knaprade i mig 2 bananer och bar under turen.

Dom 10 milen jag körde igår började kännas av.

Väl tillbaka i Göteborg hade jag skrapat ihop 127 km och kunde njuta av lite vino och Tour de France.

// Jan

Edit: naja det där lät lite för bra för att vara sant, jag körde bara ifrån precis innan jag mötte upp dig Daniel.
Hur som helst var det lite optimistiskt att köra 17 km på 30 minuter till Lindome...
Bettina Meiners

Re: Lugnt och långt

Post by Bettina Meiners »

Kände i morse rätt så tydligt att jag inte kommer att kunna hålla 26 i snitt som ni hade planerat. Bestämde mig därför att inte försöka hänga med ner till Varberg. Körde backig & lugnt i stället (som urspungligen planerat). Det blev en runda som i stort sätt liknar ”Lygnern Runt” incl motvind från Sätila till Fjärås :twisted: . Slutligen blev det 126 km och 1150 hm + en gott fika i Fjärås.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Långt och lugnt har inte dött ut ... vi tar en liten paus bara. Ulf vill finputsa på formen och semestertider gör sitt.

På onsdag sticker jag iväg till Forshaga (lite norr om Karlstad). Jag har aldrig deltagit i någon av dessa långa motionslopp, VR, Joutenheimen eller vad de nu heter, så jag vill få besked om jag kan sitta och trampa några mil. Aarhus-Köpenhamn är 37 mil.

Jag åker upp till Mellerud på småvägar, väster om älven söder om Vänersborg och sedan öster om E45 upp till Mellerud. Sedan är det mer eller minder E45 för hela slanten till Vålberg varifrån jag sticker norröver på småvägar igen. Jag borde ha varit lydig och inte hängt på myteristerna i helgen ... bara för att få lite försmak om E45. Men jag litar på Magnus som berättade att även långa sträckor på Vänernrunt går på E45. Det ska kunna gå.

Tror knappast någon vill hänga med :-) Men sisådär kl. 6 från Lindome, onsdagmorgon.

Edit:

http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=435781

Jag orkade inte rätta precis alla detaljerna, men det stämmer till 99%.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Vad ont det gör i fötterna!

294 km på 11:02 .. 26,6 i snitt. Jag är nöjd med tanke på att jag var ensam utan drag hjälp och en del tid gick åt att komma ifrån E-45.

Men jag hade _inte_ velat cykla vidare från Forshaga till Hagfors .. ett avstånd som då hade varit lika med Aarhus-Köpenhamn ... Jag var trött på backarna, men Lindome - Forshaga har bara halva höjdmeter som Aarhus - Köpenhamn.

Detta kommer att bli tufft.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Det här ser trevligt ut:

Milslukaren: 6/10 från Malmö

Kartan

Milslukarens hemsida
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jag tittar på kalendern och det är bara två helger som är "lediga" för ett långt pass före Aarhus-Köpenhamn, kommande helg, 11-12/8 och nästa helg 18-19/8. Helgen därpå är Gran Fondo och helgen därefter går loppet. Jag har kört en del över sommaren, men jag vill få minst ett 300km pass till i benen, helst ett 400km pass. Det sägs att 400km är det avståndet som ställer krav utöver det vanliga, dvs, det krävs mental uthållighet utöver fysisk uthållighet.

Jag cyklade till Forshaga i Värmland för ett par veckor sedan och fick plågsamt ont i fötterna (fotsulan). Jag har fått tips av killarna i HCK att köra med två par strumpor, ett par cykelstrumpor och sedan ett par vanliga.

Så en av dessa kommande två helger kommer jag att köra ett långt pass, förmodligen på en lördag. Om intresset finns, så hör av er. Vi kan spika en dag. Jag har två förslag på rundor, 300km och 400km, båda i sydlig riktning.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jag åker nu på lördag (11/8) från Lindome kl. 7 men kan anpassa mig om någon annan vill vara med. Jag har inte riktigt bestämt mig för 300 eller 400 km.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Rapport från Fyn och Storebælt: vinden är från nordväst. Det hade varit kännbar sidvind över bron idag ... men vackert!

Daniel
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Lugnt och långt

Post by rolfi »

Hallo Daniel,
jag hänger på. Vi syns vid tappen 07:00.
//Rolfi
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Kul, Rolf!

För tydlighetens skull ... tappen i Lindome (Preem) och inte Statoil vid Fässberg.

Ta med kartan (om du har kvar den) från förra gången. Vi kör 300km imorgon. 400 km får oss hem alldeles för sent och kräver belysning. Jag har ingen lust att ta den cykeln (med belysningen) utan vill helst känna av samma cykel jag ska ha med mig till Danmark.

Vi ses!
Daniel
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Lugnt och långt

Post by Hans Carlberg »

Hej på er långcyklare!
Jag hade ju tänkt att cykla ensam och tidigt imorgon.
Det kan ju ev. vara roligare att cykla med er. Jag chansar... :-=
Kommer ner till starten i Lindome strax före 07:00.
Jag hänger med ett tag och vänder när det blir lagom. ;-)
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Post Reply