Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Post by Henrik Erdalen »

Tack för det trevliga sällskapet idag på vägen till Borås!
Efter vi skildes åt tog jag banvallen mellan Borås och Ulricehamn.
Efter Ulricehamn började klättringarna upp mot Köttkulla, Komosse och andra exotiska metropoler.
Vidare mot Taberg, ner i Jönköping vidare till målet i Bunn, Gränna.
Det var en grym sidvind, var nästan nere i diket några gånger.
Men det gick fint idag, det blev en väldig massa höjdmeter, 215 km och rullsnitt på 25,4 km/h.

Nu njuter jag av en väl kyld efter en skön bastu.
Tack för idag och trevlig Påsk!
Med vänliga hälsningar
Henrik
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Post by dlridings »

Ett väldigt fint område, Henrik. Ett av brevetloppen, 400km, går däromkring också ... Köttkulla, Taberg, Tenhult, söderut till Ödestugu (gillar det namnet) ...

Synd att vädret inte blev bättre. Just idag är ett litet undantag. Solen kommer nu. Hoppas du får det fint i Gränna!

Daniel
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Post by fabbev »

Jag får också tacka för en mycket trevlig dag på sadeln, fikat och tjötet.
Dock märkte jag inte av den motvind Ni nämner ovan!! Ha, ha bara skojar. Just nu har jag en brännande känsla i låren och fötterna nästan kokar. Så om en stund skall jag blanda till mig en svalkande Cocktail. Kanske jag behöver två så att jag är säker på att de når ända ner till bägge fötterna.
Ha en trevlig påsk alla.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Post by Eddy »

Stämmer in i hyllningskören även jag. Det var smidigt att ansluta i Bollebyggd på morgonen när jag kom från Lindome hållet. Perfekt timing när vi möttes i rondellen.
Fika med en nybakad semla satt fint på förmiddagen . Lagom med vind och temperaturen var ok. Tror till och med att solen tittade fram ibland.
Hemåt blev det bra med motvind. Fabbe var helt fabulous :-D i motvinden med sina långa förningar i täten. Efter ett fantastiskt umgänge och tjöt tackade jag för mig i Bollebygd. När jag vek av emot Rävlanda gick jag rakt upp emot vinden. Tungt var bara förnamnet. Så var det i stort sett hela vägen hem till Lindome. Som lite krydda började det regna i Hällesåker som om motvinden inte var nog.

Slut,dyngsur,glad och nöjd med 15 mil i benen hade familjen planerat en kanon fika när jag dök upp.

Vilken dag.. :-D

Ha en fantastisk påsk...
/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Skärtorsdagen Långt och Lugnt

Post by Henrik Erdalen »

Jag brukar ju inleda påsken med en skärttorsdagstur till Påskfirandet i sommarstugan i Bunn utanför Gränna.
Men det ser ut som den tidiga påsken gör att det blir bistert väder i år.
Just nu lovas minusgrader och risk för snöbelagda vägar in mot smålandshållet så jag får satsa på att ta turen senare i år.
I fjol fick jag celebert sällskap på vägen och trevligt sällskap till fikat i Sandared, så jag återkommer när våren åter visar sig.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Post Reply