Svartedalen Runt 2014-04-05

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Pierre
Kungälvs CK
Posts: 70
Joined: 2006-04-21 21:23
Location: Pierre Hansen

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Pierre »

Kommer också om det inte regnar.

/Pierre
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Benny »

Hej.
Är avbokad på passet.
Vaknade med ont i benet,kör ett lugnt pass hemma.

B.H.//
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Härligt pass idag småkallt på morgonen varmare allt eftersom timmarna gick. Blev lite regn hem från Kungälv men det var inga problem. Lugn fin cykling ut till Kungälv där det stod ett bra gäng och väntade. Efter fikat var vi samma 9 personer som cyklade tillbaka till Kviberg i lagom takt med lite vind på nosen men helt OK!

Eloge till alla idag för den diciplinerade distanscyklingen. Det är så det skall se ut på våra pass!

Intervaller och fartlek får man fixa på andra träningar. Hoppas vi kan hålla i detta nu fram mot Vättern. Denna typ av träning behöver inte genomföras med hög fart, inte ens proffsen cyklar fortare än 27-30. Det är milen och timmarna i sadeln som är det viktigaste.

Nådde mitt mål exakt idag, det blev 140 km distans, 5.06 timmar i sadeln, 27.5 i snitt från dörr till dörr och 900 höjdmeter.

Tackar för dagens tur nu blir det kalas i dagarna två.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by T.F »

det är en fin runda det här egentligen,så passa på att cykla den nån gång,den som inte provat,å idag hade vi ett riktigt gött gäng som höll sams och ihop hela vägen runt,hjälptes åt i vindbyarna med fina förningar så att alla mådde prima och faktiskt kunde samtala med varann i `lagom fart´ ,så det blev ju en liten spurt på slutet där de med piggaste ben å bredaste leenden kunde göra upp genom de där rondellerna tillbaka till samlingsplatsen,det var de värda!
tack alla å hojja på! Thomas
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Janne P »

En cykelklubb blir vad vi som cyklar gör den till. Idag blev Lygnens Venner en bättre klubb. Jag tar av hatten för gänget på dagens distansrunda. Snittpuls 62% över rundan och 66% totalt över 16 mil. Perfekt.

Tack,
Janne
Målet är vägen dit...
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Janne P »

dlridings wrote:Janne, häng med mig imorgon, garanterat distanspass:

http://ridewithgps.com/routes/3580168

Start OK/Q8 Trollhättan, kl. 7.

Daniel
Daniel, vi fick till ett riktigt fint, disciplinerat distanspass idag så jag är mycket nöjd med dagen ändå. Den 300 km-rundan som ni kör idag kommer att bli en höjdare. Jag skall absolut köra den någon gång. Har ju kört de flesta av sträckningarna på olika egna rundor tidigare.

/Janne
Målet är vägen dit...
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by andale »

Kan inte annat än instämma med föregående venner. Jag var extra nöjd med den fina körningen då jag fått med mig Klas som var med för första gången och han fick vara med om gruppcykling när den är som bäst! En stor grupp som höll ihop hela vägen och bjöd på god stämning trots det något kylslagna vädret. På de sista milen ut till färjan kom regnjackan till användning i den tilltagande vinden och regnet.

Mycket nöjda båda två kunde vi summera 16,3 mil med ett snitt på 26,8 km/tim. Tack alla för en bra dag! =D>
/Anders
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Kollade min snittpuls över 140 km den låg på 70% vilket är riktigt bra för min del. Brukar aldrig bry om % puls men blev triggad av Janne ovan!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Hans T »

Instämmer i tackandet. Hade egentligen tänkt köra en kort startrunda efter seg förkylning, men kunde inte motstå att haka på Kvibergsgruppen när vi möttes. Lyckat drag visade det sig, maken till elegant körning får vi leta efter. Tack till passledare och övriga för idag. Extra tack till Mats som jag fick åka med från Kungälv, 11 mil var tillräckligt för mig.
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by pewe »

Kan bara instämma med kören ovan.
Tycker dock att de blev lite dåligt med historier, så här kommer en :-D .

Hårdträning inför kraftprov
En liten spermie var väldigt tävlingsinriktad och låg i hårdträning för att vara först till ägget. Så en dag var det dags: porten öppnades och han drog i väg med full fart. Han låg långt före alla andra när han plötsligt fick syn på tre figurer som satt och tittade på honom.
- Men vad konstigt, utbrast han. Jag var ju först ut av alla spermier och ingen har simmat om mig. Hur kommer det här sig???
- Äh, vi vet inget om spermier, vi är tandtroll...
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by dlridings »

:lol: :lol: :lol:
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Hans Carlberg »

Jag träffa en dam i La Plata
en dag när jag gick på en gata.
Och fick i en lund
en underbar stund,
och fullt med små djur som var flata.
:shock:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Patrik
Posts: 33
Joined: 2009-11-24 19:27
Fornamn: Patrik
Efternamn: Ackell

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Patrik »

Hej!

Ni verkar ha haft en bra runda, fika å grejor!

Alingsås, cafeernas huvudstad, jag bifogar en bild på ett jyst ståfik (vidrondellen precis innan man svänger in på väg 180 mot Borås): :-D
alingsåsKafeernasStadStatoil20140405.jpg
Jag hade tänkt följa med runt Svartedalen, men var så förbaskat trött i Fredags att jag bestämde mig för att ha en sovmorgon istället.

Runt lunchtid smög jag iväg, och cyklade då istället en runda ny för mig: GBG-Gråbo-Sjövik-Alingsås-(180 mot Borås)-Töllsjö-Bollebygd-Hindås-Landvätter-Jonsered-GBG, exakt 140 KM.
Regnet kom vid Töllsjö och "Väggen" vid Landvätter.
Trafiksituation: Vad händer med riksväg 180 efter Alingsås? Helt plötsligt blir Boråsvägen smal och snikig - det går an att cykla på linje, men tvåpar ...
(Det finns ett tidigare vägskäl där man kommer in mot Ödesnäs som skulle vara säkrare, och en lååång fin backe också).

#Patrik.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Patrik

Du får åka med på rundor från Landvetter typ Töllsjörundan så lär du dig vägarna runt Ödenäs, Töllsjö etc. eller Långaredsrundan från Kviberg då cyklar vi förbi avtaget till Alingsås i Brobacka 1 km ytterligare till avtaget höger vid Anten och genom fint landskap efter sjön till Långared vidare ner till Alingsås.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Svartedalen Runt 2014-04-05

Post by fabbev »

Ett litet sent inlägg. Datorn har inte varit på på hela helgen. Skönt.
Jag instämmer med alla de fina orden Ni redan skrivit och bidrar med en historia som berör en framtid som inte är alldeles för långt borta. Kanske!!!!

It's Tough Getting Old

En senior går in för sin årliga fysiska undersökning med sin hustru. När läkaren kommer in i undersökningsrummet säger han:
"Jag behöver ett urinprov, ett avföringsprov, och ett spermieprov."
Mannen, som är lomhörd, vänder sig till sin hustru och frågar:
"Vad sa han?"
Hustrun skriker tillbaka till honom:
"Ge honom dina kalsonger!"
FORZA LYGNARE
Fabbe
Post Reply