SUB 10 3.42

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
persah

Re: SUB 10 3.42

Post by persah »

Grymt jobbat allihopa, officiell tid: 9.43. Tack till Josef för bra styrning.
// En galet nöjd Per i orange-vit tröja.
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: SUB 10 3.42

Post by Benny »

Hej.
Då var turen runt Vättern avklarad för i år.
Den belgiska kedjan fungerade perfekt =D>
Tappade tyvärr gruppen i Boviken när vi var inne för att tanka vätska :---)
Men med härligt väder och mycket adrenalin tog jag mig i mål på 9.51. \:D/
Tack alla för en trevlig tur .

Mvh.B.H//
Jannika

Re: SUB 10 3.42

Post by Jannika »

Tack allihop för en fantastisk dag tillsammans! Vilken häftig och kollektiv KRAFT vi fick ihop, trots att vi både debuterade som grupp och improviserade. Tack Josef o fler som hjälpte till. Vi är riktigt stolta över att få ha varit med om gårdagens prestation ihop med Den Glada Cykelklubben. :-D

GÖTT att du Benny kom så snyggt i mål (det är DU värd!). Jag höll också på att missa gruppen i Boviken, och jag är inte alls säker på att jag hade klarat av resten själv.
Vi ser fram emot fler turer ihop - kanske Vättern 2012...
/Mats o Jannika
ps. tack också till Duncan som fixade arm-bindlarna
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Hej alla!

Vilken härlig resa vi gjorde tillsammans!! Vi var knappt 30 i gruppen som rullade iväg med sub10 som mål (eller dröm). Ett 20-tal var med och roterade i belgiska kedjan som funkade oväntat fint med tanke på hur många orutinerade (jag inräknad) som var med. Vi fick en ordentlig svans i motvinden ner mot Jkp och våra engelska vänner gjorde ett mkt bra jobb som "gatekeepers" och höll störande folk borta :) . Tyvärr tappade vi gruppledare Duncan på vägen, vilket var synd för gruppen och trist med tanke på allt engagemang som han har lagt på sub10-gruppen. Som "vicekapten" kände jag ansvaret att ta över och fick mycket hjälp av erfarna Lygnare (tack Mats, Benny mfl!) att hålla klungan rullande i rätt tempo.

Det var bra att vi hade ett tydligt schema att hålla oss till som var lätt att rapportera av varje mil. Vi byggde hela tiden en marginal till planen 9:55 (som bäst 11 min före vid 22 mil) och depåstoppen funkade bra (tack Björn för de starka ropen "Lygnen en minut!"). Eller åtminstone tills vi kom till Boviken, där det var riktigt trångt och rörigt. Vårt stopp på 3 min gick åt pipan och det var omöjligt att hitta alla när vi ropade... efter 6 min var vi tvungna att rulla vidare, men vi visste inte vilka som ev var bakom eller redan hade gett sig av. Synd om de som missade tåget (sorry Benny, starkt jobbat!) men vi gjorde vårt bästa att hålla ihop alla! Med 4 mil kvar var vi 10-12 som drog klungan och några började få problem samtidigt som marginalen var nere på 5 min... Ett stort tack till alla som hade krafter kvar men ändå accepterade att ligga i 15 km/h i backarna för att uppnå målet "alla ska med"! Efter Medevi-backen var det klart att vi skulle klara målet och lyckan var total :D Sista milen var det "fri fart" så vi kom i mål lite utspritt men alla firade tillsammans ordentligt i målfållan! Tror att det var ca 18-20 Lygnare som klarade sub10..?

9:43!! Helt grymt kört allihop och tack för visat förtroende!
Som en sa: "vilket gäng, man får tårar i ögonen" - ett minne för livet för mig.
/Josef
Fekstrand

Re: SUB 10 3.42

Post by Fekstrand »

Tack alla lygnare med starka ben som drog runt mig på min första runda. Är ny medlem och har inte tränat nåt i vår delvis pga en rätt hård vurpa för en månad sen som gav mig ett allvarligt fall av asfaltseksem. Bytte till 3.42 i fredags kväll och resan ner mot gränna gick kanon. Tyvärr tappade jag er i depån där och körde sen solikvist fram till Hjo när jag fick syn på er igen. Mycket skönt att se alla gula tröjor och smita in i kedjan i lagom fart igen. Sen orkade jag inte riktigt ligga med och dra utan låg delvis bakom grindvakterna in mot motala. Mycket fint genomfört av er, perfekt tempo och skönt att ni slog av lite i backar osv. Tror inte det går att göra bättre.

//Fredrik
Ahlquist

Re: SUB 10 3.42

Post by Ahlquist »

VILKET GÄNG! Jag är grymt imponerad av alla som genomförde rundan och stort tack till ledarna som såg till att vi körde disiplinerat så att alla kom med. Tappade oxå er i Gränna efter ett fööööör långt pinkstopp och fick jaga med maxpuls ett tag innan jag kom ikapp.
Tack alla för en fantastisk dag!

/Christian (på svarta Allebike'n)
tgfloda

Re: SUB 10 3.42

Post by tgfloda »

Först av allt tack alla i TEAM SUB 10 för en MKT trevlig körning runt sjön !
Det var häftig upplevelse att se en grupp utan några som helst träningsförberedelse ihop jobba så bra tillsammmans.
Tyvärr räckte inte mina krafter riktigt fullt ut efter Hjo, så jag försökte hjälpa till så gott jag kunde och agera grindvakt där bak tillsammans med engelsmännen.

Men tackvare eran hjälp och en tid under 10tim så blev det ett minne för livet !
SÅ ÄNNU EN GÅNG TACK TILL ! Josef (för all koll på tider och bra ledaregenskaper ),Björn,Benny,Mats,Jannika,Per,Pavo,Fredrik och alla ni andra .

Thomas ( Bennys kompis) :-D
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 10 3.42

Post by Borat »

TACKAR ! För otroligt trevlig runda,fantastiskt att cykla med ett så gött gäng.
Var med på rullen i 15 mil, lätt att cykla när man hela tiden blev servad med tider om hur man låg till gentemot målet.
Återigen Tack!/ En Preemare.(Blivande medlem)
Björn

Re: SUB 10 3.42

Post by Björn »

Grymt jobbat, det var ett nöje att dra runt Vättern med SUB 10 gruppen! Tack alla som var med för en stabil insats och en stark lagkänsla, mycket inspirerande ser fram emot att komma ut och cykla med er alla snart igen! Jag som ropade på er i depån när tiden började rinna iväg... fick kramp i ljumskarna i en av de sista riktigt jobbiga backarna när det var ca 35 km kvar men tack vare devisen "alla skall med" och att vi tog det lungt i uppförsbackarna fick jag nya krafter och lyckades ligga kvar och dra i kedjan hela vägen in i mål på 9.43!
/Björn
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Sub 10 group leader vacant 2012! Things didn´t go according to plan for me, unable to sleep before the start I just didn´t have the legs, I was outside my comfort zone in the chain into the wind on the way down to Jönköping, after 6o or 7okm I had to back off to avoid any risk of the "wall" and finished in 11.38 with depo stops and bridge delay. Welldone Josef keeping so many together, my friends from the UK had a great time and I believe the "gate keepers" did a good job "frightening off" outsiders from the chain.

Congrats to Sub 10

Duncan
Duncan Robinson
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Image

En öl i solen efter 30 mil - Mmmmmm ;-)
Post Reply