Jotunheim träning Lördag 2011-06-25

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Jotunheim träning Lördag 2011-06-25

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Vi som inte åker Vättern i år kommer att att köra ett långpass på lördag. Rolf håller på och tittar på en bana från Lindome söderut. Start 08.00 och distans mellan 200-250 km.

Mer information kommer!

//CG
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2011-06-24 19:58, edited 2 times in total.
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Rolf Lindkvist »

Hej!

Långpass i Mölndals- Kungsbacka -Marks- Falkenberg och Varbergs kommuner hoppas jag inte glömt någon.
Start i Lindome C kl. 8:00 Fjärås- Gällinge- Förlanda- Hajom och Berghem väster om Skene ca. 60km.
Berghem-Öxabäck-Överlida-Östra Frölunda-Håcksvik och Mårdaklev ca. 79 km.(Alternativ Östra Frölunda-Mårdaklev 15 km kortare)
Mårdaklev-Älvsered-Kvarnfallsringen-Stenhult-Skällinge och Tofta nord ost om Varberg ca. 64 km.
Tofta-Väröbacka -Åsa och Lindome ca. 60 km.
Sträckan blir mellan 24 till 26 mil men det är lätt att justera, har skrivit ut kartor på hitta.se.

Rolf Lindkvist.
Last edited by Rolf Lindkvist on 2011-06-19 10:07, edited 1 time in total.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Claes-Göran Andersson »

Vill bara påpeka att alla som vill cykla detta pass är välkomna. Det går alldeles utmärkt att deltaga även om man inte skall cykla Jotunheimen. Tycker man att det är för långt går det alltid att korta banan.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Bengt Tonnvik »

Hänger gärna med på lördag om det blir nåt!

Bengt
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Claes-Göran Andersson »

Det har vi tänkt, kollar just nu på väderprognoser på YR och SMHI. Vi hade tänkt cykla söderut men prognosen ser inte kul ut, regn redan tidigt på em. Cyklar vi norrut ser det ut att vara bättre.

Alternativ skulle vara att cykla upp till Sollebrunn via Sjuntorp, Velanda upp till Trollhättan c.a. 100 km. Därifrån gå över till Uddevalla och gå gamla E6 ner via Ljungkile, Stora Höga etc.

Gjorde en grov karta.

Snackar med Rolf i em. Ringer!!

Peter och Hans tränar ni på egen hand????????

//CG


http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... e=UTF8&z=9
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by peter jonsson »

Jag planerar att dyka upp om inget oförutsett inträffar.

//Peter
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Claes-Göran Andersson »

Pratade precis med Rolf vi bestämde att vi kör banan söderut som planerat. Vi kollar om det går att korta av söderut och ev. lägga till några mil när vi kommer tillbaka mot Lindome.

Hans har kvällsaktivitet med familjen och jag skall ha barnbarn över helgen vill helst var tillbaka c.a. 17.00.

Bengt vill du åka med ner till Lindome? Ring mig............

Ta med regnkläder ifall vi skall härdas. Norge kan bjuda på riktiga överraskningar uppe i fjällen.

Det blir två matstopp en fika och en mer rejäl typ gatukök, pizzeria.

Vi ses till mörra!!! Start 08.00

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Hans Carlberg »

Jag kommer.
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Claes-Göran Andersson »

Det blev sex lygnare som mötte upp i Lindome. Vi körde banan söderut härligt väder lite blåsigt från Gällinge körde vi mot Fotskäl, Skene vidare mot Örby och Öxabäck. Framme i Överlida efter dryga tre timmar och 80+ km stannade vi för en fika.

Färden gick vidare i Hallandsskogarna mot Mårdaklev hela tiden på riktigt bra vägar och nästan ingen trafik. Vidare mot Varberg i skogarna där vi delvis körde på Jubileumsloppets bana härliga vägar efter sjöarna. Vi missade en avfart mot Nösslinge så vi kom ut på 41:an mellan Varberg och Ullared där rullade det på bra i lite medvind. I Rolfstorp lämnade vi 41:an och gick upp mot Skällinge in på orginalbanan.

Där stannade vi efter 5.40, 157 km och käkade Pizza, regnet hade börjat så smått och när vi rullade mot Varberg började regnet så det blev nästan tre timmar i regn och sprut. Självklart vred vinden till ostlig så vi fick stundtals kantvind men vi lyckades ändå hålla ett gott tempo.

Banan som Rolf ritat är en bana som vi självklart skall använda mer i framtiden det är en kanonbana för ett långpass.

Vi fick ihop 236 km, 8.20 timmar i sadeln, snitt 28.2 och 1545 höjdmeter.

Efter en varm dusch, lite käk och en öl "eller två" börjar man må som en prins igen.

Tack till Peter J., Hans C., Rolf L., Rolf T., Bengt T.

Strongt Rolf T. att du orkade hänga med så bra som du gjorde med en citybike eftersom din racerram gick sönder i vurpan förra veckan.

Hasse hoppas att Texmex burgarn i Linneé smakade senare på kvällen med familjen!! Du hallucinerade om den halva resan idag, bra målbild! ;-)

//CG
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2011-06-20 09:49, edited 2 times in total.
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Rolf Lindkvist »

Hej!

Tackar för för hjälpen var riktigt trött på slutet. Efter fika i Skällinge upplevde jag att tempot steg successivt och det var ju helt naturligt regnet kom och alla ville hem. Enligt min nya cykeldator sjönk temperaturen från +20 till + 12,5 grader inte så konstigt att fötterna domnade bort blöta som dom blev i regnet.Med facit i hand, håller med C-G en riktigt bra tur och jag missade Svenljunga kommun i min sammanställning av kommuner vi skulle cykla i.

Rolf Lindkvist.
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Bengt Tonnvik »

Tack för turen genom Västergötlands och Hallands vackra marker!

Kul att köra med er norgefarare, även om jag själv tyvärr inte ska med dit. Det blev en skön tur, med mestadels behagligt väder. Regnet störde inte så mycket; det var ju inte kallt, och då kan man stå ut även med sprutet i ansiktet.
Det blev ett bra alternativ till Vätternrundan för mig. Höll ju på ungefär lika länge, men hade en betydligt behagligare tur, än om jag skulle försökt köra 30 mil på samma tid!

Lycka till runt Jotunheimen!

/Bengt
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Hans Carlberg »

Mitt livs längsta träningspass genomfört!
Det blev en rejäl genomkörare i både torrt o vått väder! :twisted:
En hel del fina vägar och underbar natur, bra vägval Rolf!
Bra jobbat allihopa, ett trevligt och "arbetsvilligt" gäng att träna med. =D>
///
2011-02-02 18:16 skrev jag:
Håller knäet för vinter- o vårträningen så är jag med!
///
Väl hemma i duschen tog jag faktiskt beslutet att hoppa av Jotunheimen runt.
Knäet klarar inte av belastningen, det svullnar och molvärker så det räcker till... :-x
Natten blev lite väl jobbig med ideliga (lönlösa) vändningar för att hitta ett smärtfrtitt läge.
Det känns lite snopet, men ändå klokt att avstå. Skulle det "skita sig i bergen"
så äventyrar jag hela bilsemestern, som börjar på måndagen efter loppet.
Ni andra önskar jag lycka till!

Är någon intresserad så finns min anmälan och startplats att ta över
Hör ev er omgående isåfall för annars tar jag kontakt med arrangören.
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Janne P »

Gott jobbat o kul att ni fick till en bra ny bana! Surt med knä't Hasse men nog klokt att inte äventyra det...

Bedrev lite alternativ träning i helgen runt Vättern. Vi klarade oss undan regn men missade målsättningen med mellan 6-7 min. Frustrerande när vi fick stanna för broöppning i Karlsborg lika lång tid. 7.52 på rundan + 28 km transport till och från boendet.

Ses på mötet i morgon,

/Janne
Målet är vägen dit...
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by rolfi »

Hej,

tack alla för en tuff runda. Tack för all draghjälp. Med fram och hemkörning fick jag ihop 257km med ett snitt på 27,8.

//Rolfi
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Jotunheim träning Lördag 2011-06-18

Post by Claes-Göran Andersson »

Vi kör Jotun träning imorgon det blir cykling innan Midsommarkransen "Inlandsbanan" när den är avklarad fortsätter vi en 4-6 mil till. Räknar med minst 150 km i morgon.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply