Tur inorgon söndag ca 10 mil, intresserade?

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Tur inorgon söndag ca 10 mil, intresserade?

Post by olof »

Tjena.

Har inte möjlighet att köra långtur imorgon. Tänker mig en avsevärt kortare tur men lite kuperad och kör kl 12.00. Start vid Prem, Kållered, Anneberg mot Kungsbacka, Tölö, Hällingsjö, Ubbhult, Lindome, Kållered, Prem. Turen är ca 10 mil. Inget fikastopp tar med något att förtära under turen.

Hör av er om intresse finns. Det blir tydligen gott väder.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Tur inorgon söndag ca 10 mil, intresserade?

Post by olof »

God morgon Daniel.

Självklart blr det rätt väg. Tölö kyrka, hjäm, mot Hällingsjö sedan ner mot 156:an några meter och sedan viker jag av mot Lindome.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Tur inorgon söndag ca 10 mil, intresserade?

Post by olof »

Tjena

Jag startade vid Preem, via sisjön ner till snipen, kullavik, släp, grönninge, genom kungsbacka mot fjärås, naturrum, hjälm, mot hällingsjö, vek av mot lindome, greggered mot stretered, kållered,hem.

Jag väntade utifall att någon fick lust att komma. Det blev en ensamkörning. Vinden idag var inget att leka med, mycket sidvind på färden ut mot fjärås och en mycket jobbig och kall motvind på vägen in mot stan. Ett pass som stärker den mentala biten. Snitthastigheten blev 27,7 och jag cyklade konstant i 3.36 tim och det kändes som om jag ibland inte kom någonstans.

Det var dessutom ett bra intrimningspass med min nyinköpta Spezialized Venge (budget varianten) som jag hämtade på cykelcity i fredags. En sprillans ny cykel. Min Willier som jag köpte beg finns numera på blocket för hugade intressenter.

Jag kan tänka mig att ni som kör den långa rundan idag verkligen får ligga i.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Post Reply