Fasta langningssträckor för SUB-grupper

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
Jörgen P

Fasta langningssträckor för SUB-grupper

Post by Jörgen P »

Jag surfade runt lite på nätet och hittade följande info.

Gäller alltså SUB9-grupper som startar på lördag morgon

http://www.vatternrundan.se/Default.asp ... V&fwsite=1

Det verkar alltså finnas ytterligare möjligheter för vätskepåfyllning under loppet. Om jag fattat rätt så finns vattentanken kvar strax efter Fagerhult

Ngt att fundera på för SUB 8.30 och SUB 7.30?

// Jörgen P
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Fasta langningssträckor för SUB-grupper

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Hej Jörgen! Jag har också sett detta med langningssträckor. Jag tycker dock att vi i SUB 8.30-gruppen inte har någon användning av dem med det upplägg vi har. Vi stannar som sagt på kissepaus i motluten efter Gränna (max 2 minuter) sedan stannar vi i depån vid Fagerhult efter ca. 14 mil. Här är det vid den tid vi passerar mer eller mindre folktomt speciellt som många SUB-grupper runt omkring oss inte stannar där utan vid just langningssträckan vid Bankeryd (som ligger ca. 2 mil före Fagerhult) eller vid Splash&Go ca. 5 km efter Fagerhult. Den andra langningssträckan ligger efter Karlsborg och här gör vi bara ett pinkestopp på max 2 min i backarna upp efter predikanten.

Jag anser att det enda som kan ändra detta upplägg och att vi skall utnyttja langningsträckor är om det blir värmebölja och tyvärr finns det väl inte så mycket som pekar mot det just nu!
Detta var alltså min åsikt, är det någon annan i SUB 8.30-gruppen som har någon annan syn på detta?

Lars-Inge Kjörnsberg
Pavo J

Re: Fasta langningssträckor för SUB-grupper

Post by Pavo J »

För mig spelar det egentligen ingen roll hur vi gör men med tanke på att vi har en plan redan så tycker jag att vi skall hålla på den.
Jag tycker att vi kör som vi har sagt.
Nu har ni min åsikt :-D
/Pavo
Jörgen P

Re: Fasta langningssträckor för SUB-grupper

Post by Jörgen P »

Håller med,med möjligheten att ändra min åsikt vid värmebölja
// J
Post Reply