Idala trappan

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Idala trappan

Post by dlridings »

Här i södern (i motsats till Långa Mysterna i norr) har vi inte många trappor att bjuda på. Det närmaste vi kommer till en trappa på våra rundor är Idala trappa:

http://www.idalatrappan.com

Så jag körde en bana för att få in vår trappa också. Banans namn är "Idala trappan".

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=432967

Det är en mycket fin runda. Hoppas jag kan få med mig några andra vid tillfället.

Daniel
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Idala trappan

Post by Rolf Lindkvist »

Det är inga problem jag tar den imorgon.
Rolf Lindkvist.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Idala trappan

Post by dlridings »

Nå ... vad tyckte du? Jag hoppas rundan har en framtid för sig.
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Idala trappan

Post by Rolf Lindkvist »

Helt okej, goa vägar ingen biltrafik men vägen ner till Idala via Stockared får man se upp med väldigt guppig, där måste man hålla i styret med båda händerna vilket jag inte gjorde när jag åt en banan, plötsligt satt jag på asfalten efter att jag åkt minst 3 meter på Look klossarna cykeln bara försvann. Skador, häcken är inte vacker å titta på (men vem vill de) och ett jack i tummen viss stelhet i hela kroppen.Jag tänkte ringa efter biltransport men jag ångrade mig och cyklade hem ca. 4 mil i motvind (det gick inte fort) och rejält mörbultad. Banan ca. 12 mil tid 4:30 m/h 26,80. Jag gör gärna om det men lämnar bananen hemma.

Rolf lindkvist
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Idala trappan

Post by dlridings »

Rolf??!! ... Vilken tur att du kan sitta och svara!

Jag hade tänkte skriva, innan du åkte, att åka moturs ... önskar att jag hade gjort det nu. Då hade Stockared-Öxared varit lite uppför, mindre fart.

Va' glad jag är att du inte blev allvarligt skadad.

Daniel
Post Reply