Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Pontus T »

ash wrote:jag blev av med mina 3 LV plagg i inbrottet för 2 v. sen
Det var väl på Kviberg det hände. Om du besöker en annan del av Kviberg så
kanske du finner dom där :roll: .

Pontus.
ash

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by ash »

Pontus T wrote:
ash wrote:jag blev av med mina 3 LV plagg i inbrottet för 2 v. sen
Det var väl på Kviberg det hände. Om du besöker en annan del av Kviberg så
kanske du finner dom där :roll: .

Pontus.
mm, Förmodligen...
Blir förbannad bara jag tänker på det....


/Ash
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by KalleH »

Jag är ny medlem och är i behov av kläderna till nästa helg. Jag har avaktat med köp då jag väntat på dessa kläder. :oops: Jag behöver veta om det blir några kläder eller ej snarast. Annars bär det av till första bästa ställe för inköp men det känns onödigt med dubbelt om vi ändå får kläderna. Tror det kan vara bra att åtminstone hinna prova och tvätta kläderna före tåget går om en vecka. Jag bryr mej ej om färgerna stämmer etc. då jag har behov av både byxor, ben och armvärmare etc.

Tacksam för svar före 13.00

Kalle Hammarström
cappet

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by cappet »

låter kanske lite lätt men jag e i desperat behov av en bandana till halvvätter åker imon.

ngn som har eller om det finns nya ????

Mats 0733-263344
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Claes-Göran Andersson »

Allmänt Upprop angående kläder för Vättern

Eftersom flera av Sub-9 åkarna inte har Lygnarkläder gör vi ett allmänt upprop till alla medlemmar som har en tröja att låna ut, om ni som jag har flera.

Jag kan låna ut två tröjor och är säker på att vi är flera som kan göra detsamma i den uppkomna situationen med klädleveransen.

Sub-9 gruppen som består av ca. 25 personer kommer att cykla slutet med bara klubbmedlemmar därav att det är viktigt att vi signalerar KLUBB till alla andra på vägarna runt Vättern.

Sub-9 åkare som inte har kläder kan ni skriva på denna länk eller SUB-9 Vättern länken vilken storlek ni har på tröja.

Ni som kan låna ut skriv på länkarna vilken storlek ni har på tröja. Skriv ert namn på kraglappen med bläck.

Ni som åker med Lygnartåget tar med fördel med extra tröjor dit. Om vi har medlemmar som har tröja att låna ut men inte åker med tåget kontaktar ni mig på 0704-293025.

Med förhoppning att vi alla hjälps åt att lösa situationen!!!Skriv på länken så vi får koll!

/CG
"He is able who thinks he is able!"
Jörgen P

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Jörgen P »

Hej,
Jag saknar lygnarkläder. (skall med i SUB 9)
Tröja är väl det primära.
det skulle jag jättegärna låna en av en vänlig själ.

Tror att Large är min storlek (skulle ev kunna klämma in mig i en M men L är rätta storleken)

Den som har och är villig att låna ut, skriv gärna på denna länk eller skicka ett mail till mig
[email protected]

Tack på förhand // Jörgen
PS åker med tåget DS
magb1972

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by magb1972 »

Bra upprop C-G!!

Jag är en av de SUB-9 åkare som saknar lygnar kläder,
så om någon kan låna (ev sälja) ut en tröja i storlek Large till mig vore jag mycket tacksam.

Eftersom som jag även hade räknat med nya cykelshorts till Vättern (mina gamla håller på att ramla sönder) :-? så vore det bra att veta vad som egentligen kommer att hända med de beställda och felaktiga kläderna.

Förstår att styrelsen håller på att förhandla med leverantören, men när kan vi räkna med besked om förhandlings resultatet??

Vill inte köpa kläder i onödan.

Tack på förhand!
Magnus
ErikS

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by ErikS »

Jag har en långärmad tröja (tunn som en kortärmad) att låna ut i storlek XL. Jag åker lygnartåget upp!
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag har 2 large en med kort och en med lång ärm. Åker tåget!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Jörgen P

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Jörgen P »

CG,
Lånar gärna den med kort ärm av dig
OK ?

// Jörgen
ash

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by ash »

Som sagt tidigare så saknar jag oxå "gula" kläder sen två veckor tillbaka.
Lånar gärna en tröja i str M eller L. ( CG: långärmad large blir kanon)


Styrelsen hade väl möte med lev. om de nya kläderna i fredags, vad händer ? ( lite mer info hade inte skadat )

/Ash
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Timo Springfeldt »

Tjo

Jag har en large , kort ärm ( står Timo Savolainen på bröstet ) om någon vill låna.
Ring mej imorgon kväll ( Söndag ) efter 20.00.

Ha de` Timo Springfeldt 031-885700, 0708380550
Jari

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Jari »

Hej,
Jag har inte en starttid med sub 9 gruppen men tänker försöka byta starttid i Motala. Om jag inte lyckas få startid med sub 9 kanske det går att få en starttid i gruppen före. Är det någon som vet hur svårt det är med byten till en speciell grupp? Jag har bara hört att man får köa länge. Hur som helst, om jag lyckas med bytet behöver jag låna en tröja, storlek L eller möjligen M. Kan tänka mig en långärmad, kan det inte vara ganska kallt på natten. Är det någon som kan tänka sig att låna ut en? Svara gärna här eller ring mig på 0300-29684. Jag åker inte upp med tåget.
/Jari
Malin

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Malin »

Hej på er!
Vårt möte i fredags resulterade i att vi behövde sätta oss idag i
hela styrelsen för att ta någon form av beslut hur vi skulle försöka
hantera situationen. Vi kommer inte kunna lämna ut några kläder
innan vättern och de kommer troligen inte kunna levereras
förrän i augusti, detta innebär en :evil: massa strul för alla inblandade
så målsättningen är att komma till
någon form av vettig uppgörelse med vår leverantör då han
enligt köplagen har rätt att försöka rätta till sin levernas trots
att den ochså är försenad. ¨Vi återkommer med mer info
så fort det bara går.

Malin- som har två tröjor i strl small för utlåning oc h åker tåget
ash

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by ash »

Augusti......

Då vill jag def. makulera min beställning....inte intresserad av detta.
Återkom med info ang. återbetalning !


/Ashkan
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Rolf Lindkvist »

Nej.
Mitt mål var som dom flesta andra nya kläder till Vätternrundan 2009, nu kommer inga och då vill jag inte ha dom.
Återbetalning är det som gäller.
Rolf Lindkvist
Last edited by Rolf Lindkvist on 2009-06-07 16:17, edited 1 time in total.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Thomas Franzén »

Venner klädköpare!

Några klarlägganden:
  1. Den gula färgen på de nu levererade kläderna är så mycket avvikande från rätt färg att klubbstyrelsen enhälligt beslutat att kläderna inte kan accepteras eller användas. Detta innebär som tidigare sagts att inga kläder till Vätternrundan kan levereras till någon.

  2. Orsaken till leveransfelet anser vi ligger i bristande rutiner hos leverantören. Vi är därför ganska hoppfulla om att vi kan få leveransen fullt ut kompenserad av leverantören.

  3. I denna fråga har klubbstyrelsen att företräda de enskilda medlemmarnas intressen såväl som klubben som organisation. För klädköpet gäller köplagen, som ger oss möjligheter att agera i fall som dessa. Våra möjligheter är dock inte obegränsade och villkorslösa. Den som vill veta mer om köplagen kan läsa här: http://www.ekonomikonsulter.se/koeplagen.asp och (mer detaljer) här: http://www.ekonomiprogram.biz/koplagen.htm.

    Det är två brister som vi har att hantera gentemot leverantören:

    Fel i varan
    Om en vara anses vara felaktig kan köparen bl a:
    • Kräva att få felet avhjälpt
    • Häva köpet
    • Hålla inne betalningen
    Leveransförsening
    Har säljaren inte avlämnat varan i tid, kan köparen bl a:
    • Häva köpet
    • Kräva skadestånd
  4. De fortsatta förhandlingarna kommer att skötas av Malin Lind och Thomas Franzén för att nå en överenskommelse med leverantören. Vi har att hantera såväl medlemmarnas enskilda intressen som organisationen Lygnens Venners intressen (som för övrigt "ägs" av medlemmarna). Vi ber om medlemmarnas förtroende att föra dessa förhandlingar. Vi är självklart medvetna om att en leverans i augusti inte är det vi (medlemmar och klubben) blivit lovade och vi tycker därför att det är en kraftig leveransförsening (där vi är berättigade till kompensation enligt ovan). Får jag föreslå medlemmarna att avvakta något med eventuella ställningstaganden och "förhandlingsbud" i detta debattforum tills vi är klara med förhandlingen med leverantören.
Till sist vill jag säga att det går bra att kontakta Malin eller mig (Thomas) på [email protected] eller [email protected]
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Ulf Warnefalk

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Ulf Warnefalk »

Hej där i allt strul!!
Ett stort tack till alla som ställde upp som "funkisar" på Nationaldagsloppet, bra gjort!!! =D> =D> =D> =D>

Jag har två tröjor, utan namntryck, för utlåning till "subborna" :lol: :lol: :lol: storlek XL. En kortärmad och en långärmad
Oklart i dagsläget om jag deltar på tåget men tröjorna finns tillgängliga..

/ulf
Michael Richert

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Michael Richert »

Först vill jag likt Ulf, passa på att tacka alla funktionärer som ställde upp på Nationaldagsloppet, vi i styrelsen för NDL upplevde att årets upplaga av loppet gick väldigt smidigt, allt från sponsorer till funktionärsraggning flöt på riktigt bra!! Kanske har vi passerat 800 cyklister sträcket, i så fall är det rekord! Återkommer med exakta siffror när vi vet men hur som helst, ett stor tack till alla!
=D> =D> =D> !!

Michael Richert
Ordf. Nationaldagsloppet 2009

Hade en tröja för utlåning som jag upplyste om.. blev utlånad på 4 minuter, behovet är stort så fler får gå igenom sina gömmor med kläder!
Christer Dalgren

Re: Klubbkläder - ny leverans våren 2009

Post by Christer Dalgren »

Hej

jag har kortärmadtröja(det står christer på bröstet) XL
Vindväst XL
Byxor L
Strumpor

Ring 0703610171 Christer D
Post Reply